Ďalšou z elektrických kolobežiek, ktorú sme mali možnosť otestovať je Inmotion S1. Disponuje motorom s výkonom 500 W, silnou batériou, odpružením a veľkým displejom. Na základe parametrov ide o veľmi zaujímavý mestský model.
V recenzii sa už tradične pozrieme na kvalitu spracovania, pohodlie počas jazdy, výkon a tiež odmeriame maximálny dojazd na jedno nabitie. Výrobca totiž udáva dojazd až 95 km, čo je určite nadpriemerná hodnota v tejto kategórii. Uvidíme aká však bude realita.
Kde kúpiť Inmotion S1?
Elektrická kolobežka Inmotion S1 je momentálne dostupná u overeného predajcu Ninebot Global Store na trhovisku DHGate. Doručenie z poľského skladu je mimoriadne rýchle, a tak môžeš balík očakávať v priebehu niekoľkých dní od odoslania bez akýchkoľvek colných poplatkov navyše.
Inmotion S1
Expresné doručenie z poľského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho poľského skladu. Dodanie z Poľska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Dôležité: Objednávku z DHgate vykonávaj výhradne cez prehliadač Chrome (najlepšie cez inkognito režim) v počítači alebo v smartfóne cez ich aplikáciu. Nákup cez aplikáciu DHgate už funguje korektne.
Technické špecifikácie
Model
S1
Rozmery v zloženom stave
1264 x 541 x 512 mm
Rozmery v rozloženom stave
1264 x 1219.5 x 512 mm
Hmotnosť
24 kg
Pneumatiky
10" pneumatické bezdušové
Maximálna záťaž
140 kg
Výkon motora
500 W (max 1000 W)
Napätie
nominálne 54 V / max 63 V
Maximálna rýchlosť
30 km/h
Maximálne stúpanie
30 %
Batéria
12.5 Ah / 675 Wh
Nabíjanie
7 h (s jednou nabíjačkou) / 3.5 h (s dvoma nabíjačkami)
Dojazd
do 95 km
IP ochrana
IP55
Obsah a kvalita balenia
Elektrickú kolobežku Inmotion S1 nám doručil kuriér spoločnosti DPD. Kolobežka bola zabalená v krabici o rozmeroch 120 x 25 x 56.5 cm a chránená bola netradične aj priehľadnou fóliou, kvôli čomu sa však neprakticky prenáša. Popruhy, ktoré slúžia aj na jednoduchšie uchopenie krabice sú totiž pod vonkajším silonom.
Rovnako netypické je aj otváranie krabice. Zatiaľ čo väčšinu kolobežiek vyberáme z hornej časti krabice, tu sme podľa inštrukcií na krabici museli zvoliť iný spôsob. Krabica sa totiž otvára z dlhšej hrany, takže sme ju dali ľahnúť na zem a vyklopili smerom nahor. Takto sa vyklápa aj predná časť a boky, takže sme si vlastne pekne roztvorili celú krabicu.
Vo vnútri je veľký polystyrén, v ktorom nás čakalo prekvapenie. Kolobežka bola totiž rozobratá na viac dielov, než býva zvykom. Obsahom balenia je teda tyč riadenia, riadidlá, podvozok, predné koleso s tlmičmi, skrutky, nabíjací adaptér s káblom, hadička na pumpu, imbusové kľúče a návod v angličtine.
Napriek netradičnému baleniu je jeho kvalita výborná. Všetky diely kolobežky majú svoje miesto v polystyréne, ktorý je chránený ďalším kusom polystyrénu z vrchnej časti. Poteší tiež vonkajšia fólia, ktorá chráni aspoň krabicu pred znečistením alebo vlhkosťou.
Skladanie kolobežky
Ako sme už naznačili v predchádzajúcej kapitole, kolobežka nie je ani zďaleka pripravená na jazdu hneď po vybalení z krabice. Pozostáva z niekoľkých dielov, ktoré je potrebné poskladať dokopy podľa priloženého manuálu. Ak sa ti nechce čítať manuál, odporúčame vyhľadať si video na YouTube s unboxingom, kde si jednoducho pozrieš ako sa kolobežka skladá.
Začali sme teda s uchytením riadidiel do hlavnej tyče riadenia. K tomuto úkonu je potrebných 5 skrutiek, ktoré sa jednoducho uchytia do pripravených dierok. Pozor však na prednú stranu, kde sú 3 dierky, no na uchytenie riadidiel využívame len jednu, strednú. Zvyšné slúžia pre upevnenie háku pre skladanie.
Druhým krokom je vloženie predného kolesa do konštrukcie kolobežky. Tu je potrebné dávať pozor najmä na vrchné ložisko, ktoré tyč od predného kolesa ľahko vytlačí von. Ložisko musí ostať na svojom mieste v konštrukcii. Naňho sa položí kovový krúžok, ktorý sčasti zapadne medzi tyč a ložisko. Následne sme cez obruč prevliekli ešte čierny kryt a potom sme už mohli uložiť aj celú tyč riadenia so sklápacím mechanizmom.
Tu odporúčame dávať pozor na káble, aby viedli správnou stranou. Po uložení sklápacieho mechanizmu s tyčou sa tento mechanizmus zaistí pomocou pribalenej skrutky s podložkou. Počas uťahovania dávame pozor, či sú riadidlá aj predné koleso rovno.
Utiahneme aj dvojicu bočných skrutiek v sklápacom mechanizme z vonkajšej strany. Posledným krokom bolo uchytenie spomínaného háku do prednej časti tyče riadenia pomocou dvojice skrutiek. Túto kapitolu tak môžeš použiť aj ako návod na skladanie, ak by si si kolobežku zakúpil.
Nejde o úplne najjednoduchší proces. Potrápilo nás najmä vloženie predného kolesa na svoje miesto spolu s ložiskom a kovovými krúžkami tak, aby pekne do seba zapadli. Chce to trpezlivosť, no podľa videa skladanie určite zvládne každý.
Bez aplikácie v smartfóne to nepôjde
Podobne ako to bolo u nedávno recenzovanej kolobežky Ninebot D28E, ani Inmotion S1 nie je použiteľná bez aktivácie pomocou aplikácie v smartfóne. Prvé kroky teda vedú k inštalácii aplikácie Inmotion a vyhľadaniu kolobežky pomocou Bluetooth.
Kým kolobežka nie je aktivovaná a spárovaná s aplikáciou, blikajú jej bočné svetlá, ozýva sa občasné pípanie a vôbec nereaguje na plynovú páčku. Chápeme, že ide o bezpečnostný prvok, no nie sme zástancom nutnosti použitia aplikácie v smartfóne.
Pri registrácii sme museli zadať e-mailovú adresu, na ktorú sme dostali overovací kód. Nasleduje kliknutie na tlačidlo “Activate”, čím sa aktivuje kolobežka. Od tohto momentu je pripravená na jazdu.
Kvalita spracovania a dizajn
Elektrická kolobežka Inmotion S1 má kovovú konštrukciu s podobným dizajnom aký už dobre poznáme z iných kolobežiek do mesta. Už na pohľad je však celkovo väčšia a najmä dlhšia. Jej rozmery v rozloženom stave sú 1264 x 1219.5 x 512 mm a hmotnosť sa pohybuje na úrovni 24 kg. Ak hľadáš kompaktnú a ľahkú kolobežku na časté prenášanie, pravdepodobne tento model od Inmotion nebude celkom to pravé orechové.
Riadidlá má vo výške 125 cm od zeme a platforma pre nohy má rozmery približne 49 x 16 cm. Priestor pre nohy je teda celkom veľkorysý a vysokým riadidlám sa potešia najmä vyšší ľudia.
Čo sa týka kvality, tá je výborná. Kolobežka nevŕzga, nemá vôľu v riadidlách a celkovo oceňujeme kvalitné spracovanie a pevnú konštrukciu.
Veľký no nevyužitý displej
V strede riadidiel nájdeme pomerne veľký prvok, ktorý je domovom pre svetlá a displej. Ten má efektné modré podsvietenie po svojom obvode a zobrazuje najmä aktuálnu rýchlosť a kapacitu batérie.
Žiaľ kapacita batérie je zobrazená len graficky v podobe piatich dielikov. Displej zobrazuje ešte aktuálny jazdný režim a niekoľko symbolov prezentujúcich stav jednotlivých prvkov ako osvetlenie, smerovky či Bluetooth.
Miernu kritiku si zaslúži práve tento displej, ktorý je pomerne veľký, no jeho plocha nie je absolútne využitá. Na takto veľkom displeji by sme privítali aspoň percentuálne zobrazenie stavu batérie, napätie batérie a informáciu o prejdených kilometroch.
Odpruženie, pneumatiky a brzdy
Inmotion S1 určite mnohých poteší vďaka odpruženiu vpredu aj vzadu. Vpredu sa nachádza odpružená vidlica a vzadu si môžeme všimnúť dvojicu pružinových tlmičov, ktoré vidieť zo spodnej strany kolobežky. Odpruženie nie je príliš tuhé, no ani nadmerne mäkké. Je tak akurát nastavené pre pohodlnú jazdu aj cez nerovnosti na cestách či chodníkoch.
Pri väčších dierach na cestách predné tlmiče samozrejme narazia na svoje limity a v tomto momente mierne klepú. Netreba od nich očakávať zázraky, stále to nie je kolobežka do terénu a predná vidlica má už na pohľad krátky zdvih.
Tlmičom pomáhajú aj 10-palcové pneumatické kolesá, ktoré sú bezdušové a mali by byť vysoko odolné voči defektom. Kombinácia pneumatických kolies a odpruženia v tomto prípade funguje výborne a musíme uznať, že ide o jednu z najpohodlnejších mestských kolobežiek spomedzi tých, ktoré sme mali možnosť testovať.
Jedným z mála negatív tejto kolobežky je predná bubnová brzda. Brzda je slabá a náročnejšia na údržbu než klasická kotúčová brzda. Jej brzdná dráha je dlhá, čo nemusí stačiť pri núdzovom brzdení. Škoda, že výrobca nesiahol po kotúčovej brzde vpredu aj vzadu.
K dispozícii je aj brzdenie motorom, ktoré bolo vylepšené aktualizáciou. Dovtedy sme ho takmer necítili, no po najnovšej aktualizácii z konca júla 2022 sa elektronická brzda natoľko zlepšila, že teraz takmer necítiť prednú bubnovú brzdu. Reaguje však pomerne agresívne a treba si na ňu zvyknúť.
Výkon a jazdné režimy
Elektrická kolobežka od značky Inmotion má 500 W motor umiestnený vzadu. Maximálny výkon, ktorý dokáže vyvinúť je až 1000 W. Maximálna rýchlosť kolobežky je 30 km/h v najvyššom režime “S” a jej akcelerácia je výborná. Okrem tohto režimu máme k dispozícii aj ECO režim a “D”. V ECO režime je maximálna rýchlosť nastavená na 15 km/h a v režime “D” je to 25 km/h.
Reálne s 80 kg jazdcom dosiahne ECO režim niečo cez 13 km/h, režim D približne 24 km/h a najvyšší režim 28 – 29 km/h. Presných 30 km/h sme dosahovali len pri plne nabitej batérii. K dispozícii je aj tzv. Walk mode (režim chôdze), ktorý sa však aktivuje len cez aplikáciu.
Kolobežka papierovo zvládne maximálne stúpanie až 30 %, čo sme si nevedeli overiť, no pri 15-percentnom stúpaní nejavila žiadne problémy s nedostatkom výkonu. S kolobežkou sme jazdili v Košiciach, kde sme si vyskúšali niekoľko kopcov a všetky s minimálnym spomalením.
Batéria a dojazd
Výrobca láka potenciálnych zákazníkov aj na vysoký dojazd, až 95 km na jedno nabitie. Batéria je umiestnená v spodnej časti a má 12.5 Ah / 675 Wh. Postavená je na 54 V systéme s maximálnym napätím 63 V.
My sme dojazd otestovali v uliciach Košíc a ich prímestských častiach pomocou aplikácie Runkeeper a výsledok sme porovnali aj s údajmi v aplikácii Inmotion. Na jedno nabitie sme prešli presne 51.61 km.
Podľa aplikácie Inmotion to bolo o niečo menej, no na základe viacerých jázd sme zistili, že meranie v aplikácii nie je príliš presné. Trasa, ktorú zobrazuje aplikácia Inmotion často prechádza krížom cez rôzne ulice a budovy.
Odhliadnúc od výrobcom udávanej hodnoty, ktorá je samozrejme nereálna v bežných podmienkach je dojazd 56 km veľmi slušný.
Nabíjanie a indikátor stavu batérie
Počas testovacej jazdy kedy sme merali dojazd na jedno nabitie sme si začali všímať, že grafický indikátor stavu batérie na displeji kolobežky je veľmi nepresný. Pozostáva z piatich dielikov, takže každý z nich by mal predstavovať 20 % batérie. Reálne to však takto nefungovalo, no aj tento problém vyriešila posledná aktualizácia.
Poteší duálny nabíjací port, pomocou ktorého je možné batériu nabiť už za 3.5 h. V balení je však len jedna nabíjačka, s ktorou trvá nabíjanie takmer 7 hodín. Nabíjacie porty kolobežky majú nevšedný tvar, čomu prislúcha aj nepraktická krytka, ktorá sa ťažko zatvára, keďže musíš trafiť presne do jednotlivých otvorov. Úprimne, liezlo nám to na nervy.
Aplikácia Inmotion
Domovská obrazovka aplikácie Inmotion zobrazuje aktuálnu rýchlosť, ostávajúci dojazd v kilometroch a kapacitu batérie v percentách. Nachádza sa tu niekoľko symbolov pre rýchly prístup k nastaveniam ako zapnutie či vypnutie svetla alebo zablokovanie kolobežky.
Potiahnutím prsta po obrazovke smerom doprava sa dostaneme na informácie o aktuálnej jazde. Tu sa zobrazuje počet prejdených kilometrov, priemerná rýchlosť, maximálna rýchlosť, trvanie jazdy, stav batérie, teplota hlavnej jednotky a celkový nájazd. Ďaľšia obrazovka slúži pre zaznamenanie aktivity aj s trasou na mape.
V nastaveniach si vieme vybrať jazdný režim, zapnúť či vypnúť svetlá alebo bočné LED pásiky, smerovky, tempomat, zamknúť kolobežku alebo aj spustiť diagnostiku kolobežky.
Osvetlenie a smerovky
Zaujímavým prvkom kolobežky od Inmotion je aj podsvietenie po oboch bokoch platformy, ktoré primárne svieti na modro. Tieto LED pásiky slúžia aj ako smerové svetlá. Ak riadidlami pootočíš do jednej zo strán, aktivuje sa príslušný LED pásik, ktorý začne blikať na červeno. Podobne ako v aute, aj na displeji kolobežky bliká šípka.
Takéto znázornenie smeru jazdy je síce efektné, no nie príliš účinné. Stačí totiž že jemne pootočíš riadidlami a smerové svetlo sa ihneď aktivuje. Smerové svetlá, tak ako aj celkové podsvietenie je možné v aplikácii deaktivovať.
Samozrejmosťou sú aj štandardné odrazky spolu s predným bielym a zadným červeným osvetlením, ktoré sa zapínajú krátkym stlačením tlačidla pre zapnutie kolobežky.
Inmotion S1: Záverečné zhodnotenie
Elektrická kolobežka Inmotion S1 je skvelou mestskou kolobežkou. Chválime najmä výborné pohodlie počas jazdy vďaka prednému aj zadnému odpruženiu, skvelú akceleráciu, vyššie umiestnené riadidlá a dostatočný výkon, o ktorý sa stará 500 W motor v zadnom kolese. Poteší aj dostatočne silná batéria, s ktorou sme na jedno nabitie prešli 51 km.
Výhrady máme len k prednej bubnovej brzde, ktorá je dosť slabá a zaberá skôr elektronická brzda. Škoda, že výrobca nesiahol radšej po kotúčovej brzde. Celkovo však ide o veľmi vydarenú kolobežku, s ktorou sme radi jazdili a odporúčali by sme ju každému, kto chce kvalitnú mestskú kolobežku s výborným dojazdom.
Inmotion S1
Expresné doručenie z poľského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho poľského skladu. Dodanie z Poľska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.