Napriek tomu, že sezóna pre bicykle a kolobežky sa pomaly chýli ku koncu, počasie nám stále praje. Rozhodli sme sa preto otestovať ďalší veľmi zaujímavý elektrický fatbike, Engwe E26.
V recenzii sa pozrieme na kvalitu spracovania, jednotlivé komponenty, skladanie bicykla, jeho ovládanie a otestujeme aj dojazd na jedno nabitie či pohodlie počas jazdy.
Tu si ho môžeš zakúpiť
Elektrický bicykel Engwe E26 nájdeš u viacerých predajcov vo verzii s nízkym rámom (Step-Thru) a s vysokým rámom (Step-Over). Doručenie prebehne bez colných poplatkov z EÚ skladu do 7 pracovných dní.
Engwe E26, vysoký rám
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Engwe E26, nízky rám
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | Engwe E26 |
---|---|
Materiál | zliatina hliníka 6061 |
Pneumatiky | 26 x 4" |
Motor | 750 W (1000 W peak) |
Krútiaci moment | 70 Nm |
Batéria | 48 V / 16 Ah |
Maximálna rýchlosť | 25 km/h s možnosťou navýšenia |
Dojazd na jedno nabitie | do 140 km |
Nabíjanie | 6 hodín |
Brzdy | hydraulické |
Prehadzovačka | 7-rýchlostná |
Hmotnosť | 34.5 kg |
Nosnosť | 150 kg |
Obsah a kvalita balenia
Elektrický fatbike Engwe E26 nám doviezol kuriér spoločnosti SPS v poriadne veľkej a ťažkej krabici. Tá má na oboch koncoch plastové úchyty a najlepšie sa prenáša vo dvojici.
Vo vnútri je bicykel v čiastočne rozloženom stave, kde je predné koleso uložené vedľa rámu s demontovanými riadidlami a niektorými komponentami.
Všetko je pekne obalené v penových dieloch, ktoré sú k rámu prichytené pomocou eska pásiek. Kvalita balenia je tak veľmi dobrá a výrobca si skutočne dal záležať, aby bicykel neprišiel poškodený.
Okrem samotného bicykla nájdeme v krabici aj nabíjačku, návod a náradie potrebné pre montáž.
Montáž bicykla ide ľahšie vo dvojici
Keďže Engwe E26 váži približne 34 kg, na jeho vybalenie a montáž odporúčame zohnať si pomocníka. Zvládneš to aj sám, no vo dvojici to ide jednoduchšie a rýchlejšie.
Po vybratí bicykla z krabice sme začali s demontážou všetkých obalových materiálov, ktoré chránia samotný bicykel a jednotlivé komponenty. Už len tento proces nám zabral pomerne dosť času, keďže penové výstuhy sú uchytené skutočne kvalitne s mnohými páskami.
Pokračovali sme v montáži predného kolesa a riadidiel. Tu nejde o nič nezvyčajné. Stačí demontovať ochrannú osku z prednej vidlice, vložiť na jej miesto predné koleso, v ktorom už je pripravená oska a zatiahnuť matice.
Riadidlá držia v predstavci 4 skrutky, ku ktorým sme potrebovali imbusový kľúč. Nasleduje uchytenie niektorých komponentov, ktorých je viacero. Konkrétne potrebujeme namontovať predný blatník so svetlom, zvonček, zadný blatník, zadný držiak nad blatník a príslušné svetlo.
Na koniec sme si nechali pedále, pri ktorých je pekne vyznačený smer závitov na kľukách.
Dizajn a kvalita spracovania
Dizajnovo je Engwe E26 veľmi atraktívnym bicyklom, za ktorým sa nejeden okoloidúci otočí. Lákadlom je aj výrazné žlté lakovanie rámu s čiernymi dielmi, ktoré spolu výborne ladia.
Rám je vyrobený zo zliatiny hliníka s označením 6061 a je výrazne mohutný. Zvary sú na väčšine miest pomerne pekné, no nie všade. Lakovanie vyzerá kvalitne. Čo sa nám nepáči, sú otvory so závitmi v prednej časti rámu, ktoré nemajú svoje využitie. Výrobca tak pravdepodobne vyrába rovnaké diely rámov pre viaceré bicykle, kvôli čomu vznikajú nevyužité miesta ako tieto.
Celkovo sme však s kvalitou aj dizajnom veľmi spokojní. Bicykel vyzerá dobre, pôsobí kvalitným dojmom a prináša niekoľko zaujímavých častí ako napríklad zapustená batéria do rámu alebo zadný držiak batožiny či výškovo nastaviteľný predstavec.
Riadidlá a displej
Riadidlá majú veľkorysú šírku 70 cm a gumené ergonomické gripy, ktoré sú celkom pohodlné, no ľahko sa na riadidlách otáčajú, čo nie je najlepšie.
Na ľavej strane nájdeme ovládač s tlačidlami pre zapnutie / vypnutie, nastavenie režimu, zapnutie svetiel a prepínanie medzi zobrazenými údajmi na farebnom displeji. Tu si vieme pozrieť vzdialenosť aktuálneho výjazdu, celkovú prejdenú vzdialenosť, maximálnu a priemernú rýchlosť. V strede displeja vidíme aktuálnu rýchlosť a režim.
Ľavá brzdová páčka obsluhuje prednú brzdu, zatiaľ čo pravá páčka ovláda zadnú brzdu. Vedľa nej je aj radenie, ktoré kazí celý dojem, Výrobca opäť siahol po najlacnejšej možnosti a použil staré radenie Shimano za pár drobných. V pravom gripe je aj otočný ovládač plynu.
Chválime výškovo nastaviteľný predstavec riadidiel, ktorý pomôže k pohodlnému nastaveniu úchopu riadidiel. Celkovo je rám pomerne vysoký a spomínaný predstavec sa nachádza vo výške 112 cm od zeme, takže túto možnosť nastavenia určite uvíta viacero z vás.
Ovládanie a režimy jazdy
Bicykel sa zapína nenápadným tlačidlom na spodnej strane ovládača na riadidlách. Tým sa aktivuje displej, kde vidíme aktuálny režim, vždy nastavený na 0 po každom zapnutí.
Spolu tu máme 6 režimov. Režim 0 umožňuje jazdu bez elektrickej pomoci, ktorá je však pomerne náročná, hlavne pri kopcoch, keďže bicykel je ťažký a k dispozícii máme len 7 prevodov.
Ďalšie režimy s číselným označením 1 až 5 sú odstupňované podľa maximálnej rýchlosti od 5 do 25 km/h. Maximálnu rýchlosť 25 km/h si však vieme navýšiť cez skryté menu nastavení.
Do tohto menu sa dostaneme súčasným podržaním tlačidiel + a -. Potom stačí prejsť na voľbu P06, kde vidíme hodnotu 25. Tú stačí navýšiť na požadovanú hodnotu, maximálne na 63.
Motor a výkon
Engwe E26 má 750 W motor s maximálnym peakom na úrovni 1000 W. Ten je umiestnený v zadnom kolese. S navýšenou rýchlosťou sme sa maximálne dostali na 45 km/h na dlhšej rovinke. Redaktor má hmotnosť približne 78 kg.
Akcelerácia je celkom dobrá a pre takto veľký a ťažký bicykel je 750 W motor tak akurát. Pri kopcoch by sme si však vedeli predstaviť aj silnejší motor, keďže Engwe E26 v strmších kopcoch jemne stráca výkon a bežne sme takto spomalili aj na 20 km/h či menej.
Pri veľmi strmých a dlhých stúpaniach sme mu museli dopomáhať pedálmi aby sme nešli príliš pomaly. Predsa len je to bicykel, takže s tým nemáme žiadny väčší problém. Ak sa ale chceš voziť bez dopomoci pedálmi, jazdu do dlhých kopcov si príliš neužiješ.
Odpruženie a pohodlie počas jazdy
Predná odpružená vidlica je už akýmsi štandardom pri takýchto elektrických bicykloch. V tomto prípade tu máme pružinovú vidlicu s možnosťou zablokovania a nastavenia tvrdosti.
Vidlica funguje veľmi dobre, je pohodlná, jej chod je plynulý a čo je hlavné, pri prejazde nerovnosťami neklepe. K pohodlnej jazde samozrejme prispievajú aj veľké a široké kolesá. Ich plášte majú rozmer 26 x 4″ a odporúčajú sa nahustiť maximálne len na 20 PSI.
Odpruženie je aj sedadlo, ktoré je mimochodom tiež jedno z tých pohodlnejších. Celkovo je jazda na tomto bicykli veľmi pohodlná a počas testovania sme si ju užívali.
Batéria, dojazd a nabíjanie
Engwe E26 je vybavený 48 V / 16 Ah batériou, ktorá je krásne zapustená v ráme, čo vysoko oceňujeme. Napriek tomu je vyberateľná pomocou kľúča, ktorý je pribalený k bicyklu.
Nabíjací port nájdeme v ráme pod gumenou krytkou, ale aj na samotnej batérii. Nabíjať ju teda môžeme v bicykli alebo aj samostatne.
Čo sa týka dojazdu na jedno nabitie, výrobca udáva vysoký dojazd až 87 míľ, čo je 140 km. Samozrejme ide o dojazd v asistovanom režime s pomocou pedálov a rozhodne pri nízkej rýchlosti.
My sme dojazd samozrejme otestovali a rozhodli sme sa bicyklu pomáhať pedálmi len v strmších kopcoch. Jazdili sme v najvyššom režime s odomknutou rýchlosťou s jazdcom o hmotnosti 78 kg a výškou 185 cm.
Naša testovacia jazda viedla cez dediny v okolí Košíc, kde sme absolvovali aj niekoľko kopcov. Mali sme vysoké očakávania, no kvôli vyššej rýchlosti sa nám dieliky batérie na displeji míňali pomerne rýchlo. Celkovo sme prešli 41.48 km.
Je to síce oveľa menej než 140 km, no jazdili sme takmer úplne bez pomoci pedálov a často maximálnou rýchlosťou okolo 45 km/h.
Hydraulické brzdy
Pri takejto hmotnosti a veľkosti bicyklov by mali byť hydraulické brzdy už samozrejmosťou a inak tomu nie je ani v tomto prípade. Brzdy sú dobré, účinné a brzdové páčky sa stláčajú príjemne.
Po osadení predného kolesa sa nám však mierne trel kotúč o brzdové doštičky, takže sme museli strmeň mierne nastaviť, čo však nie je žiadny problém.
Engwe E26: Záverečné zhodnotenie
Elektrický fatbike Engwe E26 je mimoriadne zaujímavý bicykel s atraktívnym dizajnom, 750 W motorom a maximálnou rýchlosťou 45 km/h. Oceňujeme kvalitné prevedenia, zapustenú batériu v ráme bicykla a najmä pohodlie jazdy.
K tomu prispievajú veľké 26″ a široké pneumatiky, dobré predné odpruženie aj pohodlné sedlo. Poteší aj prehľadný a farebný displej v strede riadidiel, zadný držiak na batožinu či nastaviteľný predstavec.
Výrobca udáva takmer nedosiahnuteľný dojazd na jedno nabitie, až 140 km. My sme bez pomoci pedálov prešli pri maximálnej rýchlosti približne 41 km, no bicyklu sme skutočne pomáhali len pri strmých kopcoch, takže ak budeš pedálovať, dojazd sa výrazne zvýši.