Elektrické kolobežky sú veľmi populárne aj v letných mesiacoch. Vo väčších mestách funguje aj zdieľanie kolobežiek, to však môže byť obmedzujúce z pohľadu poplatkov, dostupnosti či zón, kam sa smie a nesmie jazdiť. Preto čoraz viac z Vás si zvolí kúpu vlastnej kolobežky, a najmä modely do mesta už nemusia byť drahé. Dôkazom toho je aj dnešný model Bogist M1 Elite, ktorý sme podrobne otestovali v našej recenzii.
Kde kúpiť Bogist M1 Elite?
Novú elektrickú kolobežku nájdeš pod názvom Bogist M1 Elite u nášho partnera Banggood.com. K dispozícii je verzia v modrom farebnom prevedení, so zľavovým kupónom a rýchlym doručením z európskeho skladu, už za 5 pracovných dní.
V tomto článku nájdeš tip, ako sa dostaneš k úplne najnižšej cene, keďže v čase publikovania recenzie prebiehajú u predajcu Banggood výpredaje.
BOGIST M1 Elite
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Toto sú technické špecifikácie
Model | Bogist M1 Elite |
---|---|
Rozmery v rozloženom stave |
107 x 43 x 54 cm |
Rozmery v zloženom stave |
110 x 42 x 44 cm |
Hmotnosť |
12.5 kg |
Motor |
350 W (BLDC) |
Maximálna rýchlosť |
25 km/h |
Rýchlostné režimy |
ECO / D / S |
Batéria |
36 V / 10 Ah |
Dojazd |
do 30 km |
Maximálne stúpanie |
15° |
Vodeodolnosť |
IP54 |
Nabíjanie |
4 – 6 hodín do plného nabitia |
Maximálna nosnosť |
120 kg |
Brzdy |
predné E-ABS / zadné mechanické |
Pneumatiky |
8.5" |
Osvetlenie |
predné / zadné |
Displej |
LCD |
Zvonček |
áno |
Čo nájdeš v balení?
V prvom rade musím vyzdvihnúť balenie ako také. Aj napriek tomu, že krabica prišla mierne poškodená od kuriérskej služby, jej obsah bol veľmi precízne zabalený do mäkkých, tlmiacich materiálov a bublinkových či ochranných fólií.
Po rozbalení krabice tu nájdeš samotnú elektrickú kolobežku, vrátane riadidiel (sú sklopené a vysunuté), ako aj návod na použitie a zloženie kolobežky. Príjemným bonusom je taška na kolobežku, ktorá obzvlášť v tejto cenovej kategórii nie je samozrejmosťou.
V nej sa ukrýva sada skrutiek a kľúčov pre upevnenie riadidiel, nabíjačka na batériu, dve šnúry do siete (jedna z nich aj s lokálnou európskou koncovkou – EU Plug, 220 – 240 V / 50 – 60 Hz), ako aj darček v podobe zámku na kolobežku s číselným kódom.
Dizajn a konštrukcia kolobežky
Kolobežka Bogist vychádza z mnohých populárnych mestských modelov. Dve pneumatiky spája kvalitná konštrukcia z hliníkovej zliatiny, ktorá je doplnená o protišmykovú vrstvu na chodidlá, predné a zadné svetlá, riadidlá, LCD displej a manuálny zvonček.
Vyzdvihnúť musíme príjemné farebné prevedenie s modrými reflexnými prvkami na kolesách, vďaka čomu je tvoja viditeľnosť zaistená aj v horších svetelných podmienkach.
Rozmery samotnej kolobežky sú 107 x 43 x 54 cm (v rozloženom stave) resp. 110 x 42 x 44 cm (v zloženom a zaistenom stave). Jej celková hmotnosť činí len 12,5 kilogramov, čo z tejto kolobežky robí ideálneho spoločníka aj v prípade, keď ju musíš prenášať. Maximálna nosnosť používateľa, ktorú zvládne je 120 kilogramov (vrátane obsahu príručnej tašky).
Spracovanie konštrukcie je príkladne, žiadna časť nevŕzga a zvary sú precízne. Menšou nevýhodou je lesklý a menej kvalitný plast na riadidlách, ktorý je horšie čitateľný (LCD displej) a ľahko sa poškriabe. Iné výhrady však nemám.
Ovládacie prvky
Dôležitou súčasťou je jednoduchosť ovládania. Ide o cenovo dostupnú kolobežku, ktorá je vhodná aj pre začiatočníkov, napríklad ako prvá kolobežka do mesta.
Na pravej strane riadidel sa nachádza ovládací prvok pre akceleráciu. Kolobežku je potrebné jedným záberom manuálne roztlačiť a následne stlačiť ovládanie akcelerácie.
V základe je k dispozícii systém pre rekuperáciu elektrickej energie. To znamená, že pri pozvoľnom brzdení sa ti energia ukladá do batérie. Kolobežka začne rekuperovať automaticky, po pustení ovládania akcelerácie. V tej chvíli začne sama pozvoľna brzdiť.
Ak však potrebuješ zabrzdiť okamžite, využiť môžeš štandardnú mechanickú brzdu na ľavej strane riadidel, ktorá okamžite aktivuje zadný diskový kotúč, tak ako to poznáš napríklad na bicykli. Rovnako na ľavej strane sa nachádza zvonček.
Stredná časť riadidiel je domovom LCD displeja. Ten ti zobrazí energiu v batérií, aktuálnu rýchlosť, ako aj aktuálny jazdný režim kolobežky. Tieto údaje si pochopiteľne, môžeš pozrieť a prispôsobiť aj v mobilnej aplikácii.
Jeho prvky môžeš ovládať krátkym stlačením tlačidla pre zapnutie alebo vypnutie kolobežky, ktoré sa nachádza pod ním. Pri dvojitom stlačení následne zapneš alebo vypneš predné svetlá.
Ako sú na tom európske regulácie?
Bogist myslí aj na novú európsku reguláciu. Táto kolobežka ju spĺňa a ty ju môžeš bez problémov používať aj bez potreby PZP. Kolobežka spĺňa maximálnu rýchlosť do 25 km/h, ako aj hmotnostný limit, žiadne ďalšie dokumenty tak už po kúpe nemusíš vypĺňať a kolobežku na Slovensku môžeš okamžite používať.
Výkon a jazdné režimy
Kolobežka do mesta však rozhodne nemusí byť pomalá. Má integrovaný 350 W BLDC (bezkefový) elektromotor, ktorý poskytuje už spomínanú maximálnu rýchlosť limitovanú do 25 km/h. Túto rýchlosť sme dosahovali bez problémov na rovinkách, v kopcovitých terénoch poklesla na cca 20 km/h.
Výkon kolobežky závisí aj od zvoleného jazdného režimu. Priamo ovládacím tlačidlom si môžeš voliť medzi ECO režimom (najefektívnejší na batériu), D – Drive a S – Speed režimom. Pochopiteľne, režim “S” je najrýchlejší, odomyká maximálny potenciál, ale rýchlejšie vybije batériu. Tieto dáta vidíš v reálnom čase na LCD displeji.
Zrýchlenie tejto kolobežky je veľmi dobré, a hoci výrobca udáva potrebu jej roztlačenia do 5 km/h, nám sa plynový “pedál” chytil už po prvom odrazení. Výhodou je aj zobrazenie údajov v mobilnej aplikácii Bogist.
Na internete nájdeš návody aj na prepojenie s Tuya Smart aplikáciou, môžeme však potvrdiť, že Bogist oficiálna aplikácia fungovala spoľahlivo s Bluetooth pripojením. Odkaz na stiahnutie oficiálnej aplikácie sme našli priamo v návode na použitie.
Jazdné vlastnosti v meste a v teréne
Prejdime k jazdným vlastnostiam. Kolobežka je určená primárne do mesta a aj my v redakcii sme ju testovali najmä na sídlisku. Práve na chodníkoch, ideálne s bezbariérovým prístupom, ponúka táto kolobežka najlepší používateľský zážitok, ako aj rýchlosť či zrýchlenie. Problém jej nerobil ani drsnejší asfalt na staršej ceste.
Pokiaľ ide o jazdu v teréne, vyskúšali sme si mierne prašný, ako aj trávnatý povrch. Vyslovene neprejazdné to nebolo, avšak kolobežka sa trápila a neponúkala maximálny potenciál po stránke výkonu. Do ťažšieho terénu to určené rozhodne nie je.
Brzdy, osvetlenie a akumulátor
Z ďalšej výbavy môžeme spomenúť integrované E-ABS na prednom kolese, ktoré sa nám osvedčilo najmä pri núdzovom brzdení (koleso má tak pri brzdení lepšiu trakciu a skrátenú brzdnú dráhu), ako aj mechanické kotúčové brzdy na zadnom kolese. Výhodou sú aj reflexné prvky na kolesách, bezdušové 8,5″ pneumatiky, ktoré sú pomerne odolné voči defektom (aj pri ostrejších obrubníkoch).
O večerné jazdy s horšou viditeľnosťou sa postará kvalitné LED osvetlenie vpredu, a aj vzadu. Osvetlenie ovládač dvojitým stlačením ovládacieho tlačidla alebo cez mobilnú aplikáciu. Kvalita osvetlenia je na veľmi dobrej úrovni, opäť vzhľadom k cene, kolobežku sme používali aj v hmlistom počasí a práve vtedy sme ocenili LED technológiu svetelného zdroja. Brzdové svetlo fungovalo spoľahlivo, a podobne ako ostatné krehké prvky kolobežky je chránené ochrannou fóliou.
Integrovaný akumulátor má kapacitu 36V / 10 Ah. Čo hovoria papiere? Výrobca sľubuje 30 kilometrov na jedno nabitie. Ide však o laboratórny údaj, navyše testovaný na používateľovi s pomerne nízkou hmotnosťou 55 kg. My sme otestovali jazdu na používateľoch s hmotnosťou 55 kg, 75 kg, a aj 100 kilogramov. Vo všetkých prípadoch bola akcelerácia kolobežky príkladná, pochopiteľne najväčší rozdiel, a teda najrýchlejšie zrýchlenie zaznamenal s miernou odchýlkou používateľ s najnižšou hmotnosťou. Ako však dopadol dojazd?
30 kilometrov na jedno nabitie nie je nereálnych. Ak sa budeš pohybovať prevažne po rovinatom teréne, rýchlosťou cca 15 km/h a v ECO režime. My sme si však povedali, že ak už ide o mestskú kolobežku, je dôležitá jej dynamika. Pohybovali sme sa teda prevažne na kopcovitom sídlisku, s rýchlosťou v rozmedzí od 20 – 25 km/h. Výsledná výdrž poklesla cca o tretinu, na 20 – 21 kilometrov. Spoľahlivá nabíjačka s európskou koncovkou nabite batériu na plnú kapacitu za cca 4 – 6 hodín.
Záverečné hodnotenie: Bogist M1 Elite
Čo dodať na záver? Za svoju predajnú cenu je Bogist M1 Elite naozaj veľmi dobrá kúpa, s výkonom vhodným najmä do mesta, ktorý spĺňa aj aktuálnu európsku legislatívu.
Ak si chceš dopriať nový model elektrickej kolobežky na každodenné presúvanie do 30 kilometrov, s týmto modelom budeš spokojný/á.
V prípade, že požaduješ lepšie odpruženie a máš v pláne využívať aj ťažší terén, je vhodnejšie sa poobzerať po drahších alternatívach, s mohutnejším telom a lepším odpružením.
Ak sme ťa presvedčili o kúpe tejto kolobežky, urob tak prostredníctvom našich partnerov.
BOGIST M1 Elite
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.