Ak objednávaš produkty z najznámejšieho čínskeho trhoviska AliExpress, určite ťa bude zaujímať aj proces prípadnej reklamácie tovaru. Práve tejto téme sa budeme venovať v tomto návode. Toto sú základné body ako kontaktovať AliExpres.
Ako určite vieš, AliExpress je trhovisko, kde ponúkajú svoj tovar rôzni predajcovia. Bohužiaľ sa tu objavuje aj veľa podvodníkov a ty tak budeš musieť komunikovať prípadnú reklamáciu či vrátanie peňazí. Automaticky sa dostaneš k botovi, no my poznáme spôsoby, ako sa dostať k reálnym ľuďom.
Hlavná vec je kontaktovať daného predajcu
Ešte predtým, než využiješ iné dostupné metódy pre spojenie sa s AliExpressom, je hlavné napísať predajcovi, od ktorého si kúpil daný produkt. Je tu možné aj vytvoriť spor do 15 dní od doručenia a ihneď tak riešiť vzniknutý problém, ale o tom si pripravíme neskôr samostatný návod.
V rámci ročnej záruky tak budeš väčšinou komunikovať len priamo cez chatovú komunikáciu s predajcom. Samozrejme je potrebné ovládať anglický jazyk alebo používať Google prekladač.
Takto sa dostaneš k tlačidlu na kontaktovanie predajcu z bežnej stránky:
Takto kontaktuješ predajcu priamo zo zoznamu svojich objednávok:
Takto kontaktuješ predajcu z detailu svojej objednávky:
Nezabúdaj, že na Facebooku tvoríme aktívnu komunitu ľudí, ktorí využívajú na nákupy aj AliExpress. Pokiaľ máš nejaké otázky, môžeš sa obrátiť na našu skupinu Xiaomi Planet – Miesto pre pravých Xiaomi fanúšikov.
Nepretržitý AliExpress chat
Pri indikácii problému so svojou objednávkou môžeš využiť asi najrýchlejšiu možnosť komunikácie, ktorou je chat. AliExpress ponúka chatového bota (Eva), ktorý sa ti automaticky prihlási pri komunikácii. Existuje ale možnosť spojiť sa cez chat priamo s reálnym človekom (agentom). Aktivovať ho môžeš cez tento odkaz.
Tento chat bot ti dokáže pomôcť so základnými otázkami ohľadom tvojej objednávky či problémom pri poškodení produktu. Detailné odpovede však nečakaj, obvykle totiž bot pracuje s dátami od predajcu a preposiela ti automatické a predpripravené odpovede.
Ako komunikovať s reálnym človekom
Pokiaľ ti nebude vedieť robot pomôcť, dá sa spojiť aj priamo s agentom zo zákazníckeho centra. Najprv musíš stručnými odpoveďami vysvetliť, o aký problém sa jedná v štýle: “My order has not arrived” alebo “My card has been declined” a podobne. Nepoužívaj dlhé odpovede, pretože chatbot bude pokladať príliš veľa otázok.
Chatbot bude chvíľu odpovedať naučenými frázami. Je možné použiť aj vetu: “I want to talk to an agent” a dostaneš sa k reálnemu človeku zo zákazníckeho centra rýchlejšie. Pokiaľ ti bude agent pridelený, uvidíš to v chate zvýraznením mena agenta. Následne môžeš s ním komunikovať o probléme.
Zvyčajne budeš pridelený k agentovi okamžite, no môže sa stať, že budeš musieť chvíľku počkať, pretože v rade čaká už niekoľko ľudí.
Chat cez webovú aplikáciu
K online chatu sa dostaneš cez stránku AliExpress.com alebo mobilnú aplikáciu. Na webe prejdi do sekcie “Účet / Account”. V pravom dolnom rohu sa ti objaví vyskakovacie okno s emotikonom asistenta Eva. Po kliknutí na tlačidlo “Potrebujete pomoc? / Need Help?” sa ti otvorí okno pre chat.
Ak toto okno nevidíš, môžeš tiež kliknúť na položku “Služba zákazníkom / Help Center” umiestnenú vľavo dole. Následne prejdi na ikonku “Rozhovor teraz / Chat now”. Na výber máš predvolené a najčastejšie používané otázky, no takisto môžeš napísať aj svoju otázku o probléme.
Chat cez mobilnú aplikáciu
Asistentku Evu nájdeš aj v mobilnej aplikácii AliExpress. Stačí, ak prejdeš na svoj účet, klikni na “Help Center” a následne na “Online Service”.
Spôsob, akým funguje chat v aplikácii, je rovnaký ako na webe. Môžeš si vybrať predvolenú otázku, ktorá ti najviac vyhovuje, alebo ju priamo napísať.
Ak však chceš realizovať reálny rozhovor so skutočným pracovníkom predajcu na AliExpress, k dispozícii sú ďalšie možnosti.
V našom Telegram nájdeš TOP produkty aj z AliExpressu
E-mailová komunikácia
Alternatívou je e-mailová komunikácia. Každý zákazník môže predajcu kontaktovať na adrese AEbuyerservice@aliexpress.com. Správa by mala obsahovať údaje o objednávke, ako aj popis problému. Operátori AliExpressu si pravdepodobne požiadajú aj fotografickú dokumentáciu.
Pri tejto možnosti je však potrebné byť trpezlivý. Odpoveď na e-mail pravdepodobne potrvá niekoľko dní. Neposielaj opakovane ďalšie e-mailové správy o tom istom probléme, vzhľadom na to, že takéto chovanie vedie iba k predĺženiu riešenia, pre zahltenie systému.
Kontakt cez sociálne siete
Poslednou možnosťou je kontaktovanie predajcu cez sociálne siete internetového trhoviska AliExpress.com. Aj touto formou ti príslušní administrátori môžu pomôcť s tvojim problémom alebo ťa usmerniť na konkrétneho predajcu či linku.
Hoci AliExpress ponúka svoj oficiálny profil na Facebooku či Instagrame, najrýchlejšiu odpoveď dostaneš pravdepodobne pri príspevku na Twitteri alebo správou cez Messenger. Navyše, k dispozícii je aj WhatsApp, výber platformy je tak len na tebe a tvojich osobným preferenciách.
V niektorých krajinách aj telefonický hovor
V niektorých krajinách existuje aj možnosť požiadať AliExpress operátora, aby ti pomohol telefonicky. Ak si chceš hovor s operátorom zarezervovať, potrebuješ označiť objednávku, na ktorú sa chceš opýtať. Operátor tak bude vopred vedieť podrobnosti o produkte, ktorý je problémový.
Upozorňujeme však, že táto možnosť je však pomerne nová a preto nie je celosvetovo dostupná vo väčšine krajín. Takisto možnosť vyhradenia telefonického hovoru na určité časové obdobie je k dispozícii len vo vybraných regiónoch.
Ako sa ti páčia naše návody? Ak máš akékoľvek ďalšie otázky, pokojne nám ich môžeš napísať nižšie do diskusie pod článkom. Sleduj aj náš web China Planet, našu skupinu na Telegrame plnú aktuálnych článkov, prihlás sa na odber noviniek a pridaj sa k nám aj do našej skupiny na Facebooku.
Koľko je záručná doba na kúpený tovar na Aliexpresse ?
Dobrý deň, veľmi záleží od predajcu a od toho, čo je uvedené v popise produktu. Na ALi sa už nájdu produkty, ktoré majú 2 roky záruku, ale musí to byť vyslovene uvedené v popise alebo produktových fotografiách. Inak majú produkty 1 rok záruku. O ktorý presne produkt máte záujem? Môžete vám preveriť záručnú dobu.
mám kolobežku IScooter v novembri bude rok od kúpy teraz mi na displeji ukázalo chybu E06 . Napísal som predajcovi odpísal že mám poslať do Nemecka a mám si zaplatiť za dopravu a novy displej.