Internetové trhovisko je medzi našimi čitateľmi nesmierne populárne a medzi všetkými ostatnými partnermi si drží už dlhšiu dobu prvú priečku. Nájdeš tu naozaj všetko od výmyslu sveta, čo je práve dôvod popularity AliExpress. Teraz však prichádzajú s veľkou marketingovou novinkou, David Beckham je novým ambasádorom značky pri príležitosti nadchádzajúcej športovej udalosti UEFA Euro 2024.
Ako uvádza portál euronews.com, čínsky Gigant Alibaba vlastniaci trhovisko AliExpress, sa snaží vylepšiť si pozíciu na trhu veľkou marketingovou investíciou pred ďalšími populárnymi platformami ako Temu alebo Shein, ktoré rastú veľmi rýchlo.
Alibaba je oficiálnym sponzorom nadchádzajúcich majstrovstiev Európy vo futbale UEFA Euro 2024, čo značí, že Číňania sa chcú ešte viac etablovať práve na našom trhu. Pre všetkých Európanov, ktorý radi nakupujú na AliExpress, to je určite dobrá správa, pretože je vidieť snahu aj pre náš trh, čo môže v budúcnosti priniesť výhody v logistike alebo rôznych výpredajov, o ktorých pravidelne informujeme na našich weboch xiaomiplanet.sk a chinaplanet.sk.
Bývalá futbalová hviezda David Beckham je známá po celom svete a mal by zabezpečiť pozitívny marketingový efekt vďaka kampani ‘Score More with AliExpress’. Tá zahŕňa akciovú ponuku produktov. Odmena za kampaň pre celebritu nebola zverejnená.
AliExpress je vo vyšetrovaní
Európska komisia ešte pred ohlásením partnerstva s futbalovým turnajom začal formálne vyšetrovanie trhoviska vo veci, či platforma robí dosť na to, aby zakročila proti rizikovým produktom, ako sú falošné lieky.
Podľa zákona o digitálnych službách (Digital Services Act) Komisia rovnako rozhodne, či AliExpress dostatočne ochránil neplnoletých pred prístupom k pornografickému materiálu na stránke.
„AliExpress sa zaviazal vytvoriť bezpečný a vyhovujúci trh pre všetkých spotrebiteľov,“ povedal vtedy hovorca spoločnosti.
Môj osobný (možno mierne vulgárny názor). Môžem sa im tri krát vysrať na hlavu, či tam dajú Beckhama, alebo iného tajtrlíka, ktorému budú platiť nechutné milióny za nič. Nech spravia lepšiu podporu, zamestnajú viacej ľudí na reklamačnom poprípade nech znížia ceny. Už som totálne otrávený aké peniaze sa všade topia v reklame a my si následne kupujeme predražené produkty aby sa hŕstka takých to ľudí topila v peniazoch. Jeden príklad za všetko: prečo majú podaktorí “športovci” platy v desiatkach ak nie stovkách miliónoch euro ? Kto im tento luxus asi platí…kto si kupuje “nike”, “puma”, “adidas” handry, topánky vyrobené za 5-20 euro, ktoré sa následne predávajú za 10 násobne predraženú cenu. Cca 2 roky dozadu, keď totalitná EU zaviedla dodatočné clá na dovoz tovaru s Číny som si všimol, že sa veľmi veľa tovaru, teda ich cena už pomaly rovná tej slovenskej. Utápanie peňazí v marketingu rozhodne nezvýši kvalitu produktov ani nezníži ich cenu, akorát sa ešte viac priblížia slovenskej konkurencii (alza atď).