ANGWATT C1 je zaujímavá elektrická kolobežka s veľmi dobrým výkonom až 2400 W, 52 V systémom a maximálnou rýchlosťou 65 km/h.
V recenzii sa pozrieme na kvalitu spracovania, jednotlivé komponenty, celkové pohodlie počas jazdy a otestujeme aj dojazd na jedno nabitie v najvyššom režime.
Kde kúpiť ANGWATT C1?
Elektrickú kolobežku nám na recenziu poskytol Banggood, kde je v ponuke v českom sklade s rýchly doručením do 7 dní. Aktuálne je aj za výhodnejšiu cenu vďaka výpredajom, takže s nákupom neváhaj.
🔥 Extra zľava cez PayPal: Na Banggoode platia do 9.9.2023 (11:00 nášho času) extra zľavy pri platbe cez službu PayPal. Prvých 400 zákazníkov bude môcť každý deň v košíku využiť extra zľavu 6 $ (5,48 €) pri objednávke nad 120 $ alebo zľavu 10 $ (9,14 €) pri objednávke nad 250$.
ANGWATT C1
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | ANGWATT C1 |
---|---|
Rozmery | 117 x 68 x 125 – 143 cm |
Rozmery v zloženom stave | 117 x 68 x 48 cm |
Hmotnosť | 38 kg |
Motor | 2 x 1200 W (celkovo 2400 W) |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Pneumatiky | 10" terénne |
Nosnosť | 150 kg |
Batéria | 52 V / 28 Ah |
Ovládač | 2*28 A (+- 1 A) |
Nabíjanie | 5 – 6 hodín |
Dojazd na jedno nabitie | 60 – 80 km |
Brzdy | hydraulické kotúcové + elektronická brzda |
Odpruženie | predné aj zadné |
Obsah a kvalita balenia
Elektrickú kolobežku ANGWATT C1 nám doviezol kuriér spoločnosti SPS v krabici s rozmermi 131 x 26 x 50 cm a hmotnosťou približne 38 kg. Krabica bola už na prvý pohľad dodatočne lepená, pravdepodobne jednou z prepravných spoločností, a taktiež bola aj poškodená, až deravá.
Výrobca však kolobežku ochránil množstvom penových výstuh a silonov, takže samotná kolobežka nemala žiadne poškodenia. Všetko príslušenstvo bolo zároveň uchytené o rám kolobežky pomocou silonu, takže ani deravá krabica nepredstavovala žiadny problém. Keďže príslušenstvo nelietalo v krabici, nič nám nechýba.
Čo sa týka obsahu balenia, okrem kolobežky tu nájdeme aj dvojicu nabíjačiek, návod na použitie a multifunkčný kľúč pre utiahnutie skrutiek a matíc.
Kolobežka tak bola chránená v krabici kvalitne, no samotná krabica nezvládla prepravu najlepšie. Škoda, že výrobca nepoužil ešte ďalšiu ochranu krabice v podobe akéhosi silonu alebo druhej krabice.
Jednoduchá a rýchla montáž
Podobne ako množstvo iných kolobežiek, aj ANGWATT C1 sa nachádza v krabici v zloženom stave so sklopenou tyčou vedúcou k riadeniu. Montáž je prehľadne popísaná aj v návode na použitie, spolu s ilustráciami.
Začali sme odstránením ochranného a obalového materiálu a pokračovali vyklopením hlavnej tyče vedúcej k riadeniu. K nej sa uchytávajú riadidlá pomocou dvojice skrutiek, ktoré stačí dotiahnuť.
Potom stačí už len upevniť predné aj zadné smerovky pomocou matíc a zatiahnuť jednotlivé prvky na riadidlách ako sú brzdové páky, displej a ďalšie. Tie sú totiž len mierne utiahnuté, aby si ich každý mohol prispôsobiť podľa vlastných predstáv.
Dizajn a kvalita spracovania
Vzhľadom sa kolobežka ANGWATT C1 podobá na známe silné kolobežky, akurát v menšom tele ako je napríklad Laotie ES18 Lite. Celá konštrukcia je kovová a pomerne mohutná, takže pôsobí kvalitným dojmom.
Na vrchnej strane platformy pre nohy nájdeme materiál podobný brúsnemu papieru, vďaka ktorému sa nám nohy počas jazdy vôbec nešmýkajú. Oceňujeme, že výrobca tento povrch ochránil v krabici lesklým papierovým krytom, keďže takýto materiál je veľmi náchylný na akékoľvek škrabance či nečistoty.
Dizajn kolobežky definuje najmä tzv. klokanie odpruženie, ktoré je typické aj pre mnohé iné čínske kolobežky. Potešia výškovo nastaviteľné a široké riadidlá alebo blatník s výstuhou, kde môžeme kolobežku uchopiť počas prenášania.
Nájdu sa však aj nedostatky. Azda najväčším z nich je uchytenie predného modulu, na ktorom sú upevnené svetlá, klaksón a smerovky. Celá táto konštrukcia drží na jednej jedinej skrutke, čo je veľmi nešťastným riešením. Na jednu skrutku je toho na spomínanom module priveľa, a tak vôbec nedrží pevne svoju polohu.
Riadidlá a displej
Riadidlá elektrickej kolobežky ANGWATT C1 majú šírku 64 cm a sú ergonomicky ohnuté, čo nám úplne vyhovuje. Poteší aj možnosť výškového nastavenia, konkrétne v 3 polohách, ktoré ponúkajú výšky 120 / 130 / 140 cm od zeme. Samotná platforma je vo výške 28 cm od zeme.
V ľavej časti riadidiel nájdeme brzdovú páku zadnej brzdy, ovládač svetiel a smeroviek, štartér s kľúčom spolu s displejom, ktorý zobrazuje aktuálne napätie batérie. V pravej časti je zas brzdová páka prednej brzdy, displej s ovládačom plynu a tlačidlá pre prepínanie medzi režimami Eco / Turbo či Single / Dual. Riadidlá v tomto prípade nie sú sklápacie, čo zvyšuje ich pevnosť.
Displej s ovládačom plynu nie je žiadnou novinkou. Výrobca siahol po dobre známom systéme TF-100, ktorý poznáme aj z iných kolobežiek, napríklad z nedávno testovanej DUOTTS D88. Zobrazuje aktuálnu rýchlosť, stav batérie v grafickej podobe a údaj o prejdenej vzdialenosti od posledného zapnutia.
Túto položku si vieme prepnúť pomocou stlačenia tlačidla pre zapnutie / vypnutie, kedy prepíname medzi aktuálnou vzdialenosťou, celkovou vzdialenosťou, napätím, prúdom, chybovými hláškami a trvaním jazdy.
Gripy sú gumené a ergonomicky tvarované. Držia sa príjemne, no žiaľ sa pomerne ľahko otáčajú na tyči riadidiel.
Ovládanie, výkon a režimy jazdy
ANGWATT C1 disponuje dvojicou motorov, z ktorých každý má výkon 1200 W, takže spolu nám kolobežka ponúka výkon 2400 W, čo vôbec nie je málo. Nepatrí síce medzi tie najsilnejšie, no aj tak poskytne celkom dobrú dávku adrenalínu pri rýchlej jazde.
Kolobežka má 3 hlavné režimy označené číslicami, ktoré sa líšia maximálnou rýchlosťou. Konkrétne 25 / 35 / 65 km/h. K tomu sa pridávajú aj voľby medzi režimom Eco (max 25 km/h) a Turbo (max 65 km/h) či pohonom jedným motorom (Single) alebo obomi (Dual). Tieto režimy majú rôznu akceleráciu a rozdiely medzi nimi sú výrazné.
Maximálna rýchlosť 65 km/h je dosiahnuteľná na vcelku krátkej trase a za nás je takýto výkon úplne postačujúci na bežné použitie. Aj s 2400 W kolobežkou si užiješ zábavnú jazdu, najmä ak si zvyknutý na slabšie stroje.
Na dlhšej rovinke nám displej kolobežky dokonca zobrazoval maximálnu rýchlosť 73 km/h, čo však v realite bolo okolo 67 – 68 km/h.
Pneumatiky a brzdy
ANGWATT C1 má 10″ kolesá s terénnym dezénom, ktoré sú jedinou voľbou pri kúpe. S cestnými pneumatikami kolobežku nekúpiš. Rozmer plášťov je 80/65 – 6 a každá z nich zvládne záťaž 85 kg pri tlaku 50 PSI. Osobne by sme si na tejto kolobežke vedeli predstaviť aj väčšie kolesá, aspoň 11″.
Dôrazne odporúčame skontrolovať tlak v pneumatikách po kúpe, ešte pred prvou jazdou. Naše pneumatiky totiž mali veľmi nízky tlak, len 16 a 20 PSI.
Čo sa týka bŕzd, tie sú samozrejme kotúčové, hydraulické. Kotúče majú priemer 140 mm a brzdy sú od značky DYISLAND. Ich účinnosť je veľmi dobrá, čo je pri výkonnejšej kolobežke dôležité. Brzdové páky sa vďaka minerálnemu oleju v brzdovom systéme stláčajú ľahko a disponujú aj skrutkou pre nastavenie prítlaku.
Odpruženie
Keďže kolobežka vychádza z dobre známej konštrukcie s tzv. klokaním pružením, nejde o žiadnu novinku. V tomto prípade však pruženie funguje až prekvapivo dobre a jazda na kolobežke je veľmi pohodlná.
Navyše si môžeme aj mierne nastaviť prítlak pružiny na tlmiči pomocou matice, ktorá je nad pružinou. Jej otáčanie je však náročné, keďže nemá štandardný tvar. Pri takejto konštrukcii ale odporúčame doplniť tlmič riadenia, vďaka čomu sa vyhnete tzv. woblingu a jazda bude oveľa bezpečnejšia.
K pohodlnej jazde prispievajú aj pomerne široké kolesá, takže v tomto smere sme s kolobežkou veľmi spokojní.
Batéria, dojazd a nabíjanie
Nová kolobežka od značky ANGWATT funguje na 52 V systéme s 28 Ah batériou. Tá je už štandardne uložená v spodnej časti pod platformou, na ktorej stojíme.
Výrobca udáva dojazd na jedno nabitie na úrovni 60 – 80 km, v závislosti od režimu. Neudáva však, za akých podmienok by sme mali dosiahnuť takýto dojazd. My sme si samozrejme dojazd na jedno nabitie overili. Jazdili sme v najvyššom režime v Košiciach a okolitých dedinách.
Jazdu sme si užívali, a tak sme často išli rýchlosťou nad 50 km/h. Redaktor váži približne 78 kg a na jedno nabitie dokázal prejsť 45.37 km. Dojazd sme sledovali pomocou aplikácie Runkeeper.
Skvelým bonusom od výrobcu je dvojica nabíjačiek v balení, spolu s kolobežkou. Vďaka nim dokážeme nabiť batériu omnoho rýchlejšie. Konkrétne za približne 6 – 7 hodín.
Osvetlenie a smerovky
Ako sme už spomenuli aj v úvode, ANGWATT C1 má dobre známe okrúhle svetlá, ktoré na prvý pohľad pripomínajú oči. Sú silné, dosvietia veľmi ďaleko, no ich rozptyl je slabý, takže nie sú najlepšie.
Čo je ale skvelé, to sú smerovky. Tie sú totiž nie len vzadu, ale aj vpredu. Na rozdiel od mnohých iných kolobežiek, pri tejto budú vidieť znamenie o zmene smeru jazdy aj vodiči idúci oproti, nie len tí za nami.
Skladanie kolobežky
Kolobežku môžeme jednoducho zložiť, vďaka čomu zaberie menej priestoru pri jej skladovaní. Pre sklopenie stačí odistiť dvojicu poistiek. Prvá sa nachádza z bočnej strany pri kĺbe sklápania a druhá nad ním.
Ako sme už písali, riadidlá nie sú sklápacie, takže sa dajú maximálne zasunúť do najnižšej polohy, aby príliš neprekážali. Kolobežka je pomerne ťažká, takže manipulácia s ňou nie je jednoduchá ani v zloženom stave.
ANGWATT C1: Záverečné zhodnotenie
Elektrickú kolobežku ANGWATT C1 sme si počas testovania mimoriadne obľúbili. Disponuje pevnou kovovou konštrukciou, výkonom 2400 W a funguje na 52 V systéme s 28 Ah batériou. S kolobežkou sme podľa jej tachometra dosiahli maximálnu rýchlosť až 73 km / h, aj keď reálne to bolo asi o 6 -7 km/h menej.
K výbornému výkonu sa pridáva aj skvelé pruženie, ktoré funguje mimoriadne dobre. Jazda na tejto kolobežke je veľmi pohodlná. Poteší aj dojazd na jedno nabitie, ktorý sa v našom prípade pohyboval na úrovni 45 km.
Najväčším negatívom je z nášho pohľadu nezmyselné uchytenie predných svetiel spolu s klaksónom a prednými smerovkami, keďže všetky tieto komponenty drží kovová konštrukcia uchytená jednou skrutkou k rámu kolobežky. Tá počas jazdy hrká a klepe.