Značka Eleglide produkuje veľmi zaujímavé elektrické kolobežky či bicykle, z ktorých sme niekoľko aj sami otestovali. Spomedzi bicyklov máme tentokrát možnosť testovať úplnú novinku, elektrický hardtail Eleglide M2.
V recenzii sa opäť pozrieme na kvalitu spracovania, jednotlivé komponenty, odpruženie, ovládanie, jazdné režimy, výkon a nezabudneme ani na test dojazdu na jedno nabitie.
Kde kúpiť Eleglide M2?
Elektrický horský bicykel Eleglide M2 je momentálne na predaj v medzinárodnom e-shope Geekbuying. Bicykel je dostupný v poľskom sklade, takže sa nemusíš obávať o colné poplatky.
Využiť môžeš aj náš exkluzívny kupón, ktorý zlepší cenu o niečo nižšie.
Eleglide M2
Expresné doručenie z poľského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho poľského skladu. Dodanie z Poľska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z poľského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho poľského skladu. Dodanie z Poľska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model
Eleglide M2
Rozmery
180 x 68 x 106 cm
Hmotnosť
22 kg
Šírka riadidiel
68 cm bez gripov / 70 cm s gripmi
Výška sedla
87 – 106 cm
Odporúčaná výška jazdca
160 – 195 cm
Maximálna nosnosť
120 kg
Motor
250 W (max 570 W)
Maximálna rýchlosť
25 km/h
Rýchlostné režimy
12 / 16 / 20 / 23 / 25 km/h
Vodeodolnosť
IPX4
Materiál rámu
hliník (AL6061)
Brzdy
hydraulické kotúčové
Batéria
36 V / 15 Ah / 540 Wh
Nabíjačka
42 V / 2 A
Kolesá
27.5" x 2.4"
Displej
1.75" LCD
Aplikácia
áno (Eleglide)
Obsah a kvalita balenia
Elektrický bicykel Eleglide M2 nám doviezol kuriér spoločnosti DPD v krabici s rozmermi 148 x 24 x 77 cm a hmotnosťou 27.5 kg. Krabica bola obtiahnutá trojicou popruhov, takže sa prenášala pomerne jednoducho.
Vo vnútri je čiastočne rozobratý bicykel chránený množstvom obalového materiálu a polystyrénmi. Vďaka tomu bol bicykel vo výbornom stave bez poškodení. Na druhej strane, namiesto polystyrénu by sme privítali len penové výstuhy, pretože polystyrén bol roztrúsený v celej krabici.
Okrem samotného bicykla je v balení aj dvojica menších krabíc. V jednej sa nachádza nabíjačka a v druhej pedále, odrazky, náradie a gripy pre elektrické ovládanie bez asistencie.
Montáž bicykla
Ako sme už spomenuli, podobne ako aj ostatné elektrické bicykle, aj Eleglide M2 si vyžaduje čiastočnú montáž pred prvým použitím. Rám je totiž v krabici bez predného kolesa, pedálov, riadidiel a predného svetla.
Začali sme teda uchytením predného kolesa. Tu sme museli najskôr odstrániť ochranný plast a kovovú tyč. Na jej miesto sme vložili predné koleso a utiahli matice. Oceňujeme, že výrobca použil pevnú osku s maticami namiesto rýchloupínáka.
Následne sme vložili riadidlá do predstavca, ktorý bolo najskôr potrebné vyrovnať do správnej polohy. Pokračovali sme s uchytením predného a zadného svetla a pedálov. Nezabudni, že ľavý pedál má opačný závit.
Netradičnou súčasťou montáže bolo upevnenie odrazových sklíčok do výpletu kolies. Tieto sú väčšinou už namontované v kolese.
Kvalita spracovania a dizajn
Elektrický hardtail Eleglide M2 je na prvý pohľad dizajnovo veľmi vydarený. Čierny rám s červenými a sivými prvkami vyzerá skutočne dobre.
Čo sa týka kvality spracovania, vyrobený je z hliníka a kvalita zvarov vyzerá na pohľad dobre. Výrobca udáva, že je vhodný pre výšku jazdca 160 – 195 cm, čo je veľmi široký rozsah, ktorý nie je možné pokryť jednou veľkosťou rámu. Ak si pozrieš veľkostné tabuľky rôznych výrobcov, tak zistíš, že pre výšku 160 cm je rám veľkosti M a pre 195 dokonca až XL.
Rám bicykla Eleglide M2 je tak vhodný skôr pre nižšie postavy. Náš redaktor má 185 cm a pre takúto výšku je rám trochu nízky aj krátky.
Riadidlá a displej
Riadidlá majú šírku 68 cm, čo je fajn. Na ľavej strane je predná brzda, predné radenie a LCD displej. Ten má uhlopriečku 1.75″ a zobrazuje aktuálnu rýchlosť, zvolený režim, prejdenú vzdialenosť. Disponuje aj tlačidlami “+” a “-” na prednej stane a ďalšími v spodnej a hornej časti.
Pravá strana riadidiel je miestom pre páku zadnej brzdy, zadné radenie prehadzovačky a klasický zvonček. Kabeláž vedie od riadidiel po vonkajšej strane rámu, čo je pre bicykel v takejto cenovej kategórii normálne.
Kvôli tomu, že sa Eleglide M2 predáva aj na európskom trhu, od výroby má namontované klasické pogumované gripy bez akejkoľvek páčky ovládania plynu. V balení však nájdeme aj náhradné gripy pre riešenie tohto problému.
Režimy jazdy a výkon
Elektrický bicykel Eleglide M2 ponúka 5 režimov odstupňovaných podľa zvyšujúcej sa maximálnej rýchlosti, konkrétne 12 / 16 / 20 / 23 / 25 km/h. Motor je umiestnený vzadu a má nominálny výkon 250 W s maximálnym krátkodobým peakom 570 W.
Ako sme už spomenuli aj v predchádzajúcej kapitole, v základnom zložení disponuje len asistovanými režimami, čo znamená, že elektromotor sa aktivuje len počas krútenia pedálmi. Nemáme tu žiadnu páčku pre manuálne ovládanie plynu, tak ako u iných čínskych bicykloch.
Výrobca to však rieši náhradnými gripmi v balení, z ktorých jeden má otočnú časť, ktorá slúži na dávkovanie plynu bez asistencie pedálmi. Gripy stačí vymeniť a ten pravý zapojiť do voľného konektora.
Neskôr počas testovania sme zistili, že maximálnu rýchlosť si vieme navýšiť na približne 32 km/h cez skryté nastavenia, tzv. P-settings. Výrobca o tejto možnosti neinformuje ani na svojich stránkach, ani v návode na použitie. Do skrytých nastavení sa dostaneme podržaním tlačidiel “+” a “-” súčasne a pre zmenu maximálnej rýchlosti slúži voľba P3, kde si vieme nastaviť maximálne 32 km/h.
Aplikácia Eleglide
Nie úplne bežnou výbavou elektrických bicyklov je technológia Bluetooth, vďaka ktorej si môžeme Eleglide M2 spárovať so smartfónom pomocou aplikácie Eleglide.
Aplikácia nevyžaduje registráciu a pridanie bicykla je veľmi rýchle. Stačí mať zapnutý Bluetooth v smartfóne, vyhľadať zariadenia v okolí a vybrať si bicykel M2. Jediným problémom je heslo, ktoré si aplikácia vyžaduje pri pripojení, a ktoré výrobca akosi zabudol uviesť do návodu na použitie. Ak by si si tento bicykel kúpil, heslo pre prvotné párovanie je: 000000 (šesť núl).
Úvodná obrazovka aplikácie zobrazuje aktuálnu rýchlosť, prejdenú vzdialenosť, stav batérie v percentách, a taktiež ponúka niekoľko nastavení. Pomocou nej si môžeme nastaviť jazdný režim, zapnúť či vypnúť svetlá, zmeniť jednotky rýchlosti, navýšiť rýchlosť do 32 km/h, nastaviť jas displeja alebo štart z nuly (tzv. zero start).
Dojazd na jedno nabitie
Eleglide M2 má 36 V / 15 Ah / 540 Wh batériu, s ktorou by sme podľa výrobcu mali prejsť až 125 km pri konštantnej rýchlosti 15 km/h so 75 kg jazdcom pri teplote 26 °C.
My sme bicykel testovali s jazdcom o hmotnosti 78 kg a najskôr s maximálnou rýchlosťou 25 km/h, keďže až neskôr sme zistili, že rýchlosť si vieme navýšiť aj na 32 km/h.
Jazdili sme v Košiciach a okolitých dedinách so zapnutou aplikáciou Runkeeper v smartfóne pre sledovanie dojazdu. Išli sme v asistovanom režime s pôvodnými gripmi, tak ako je to od výroby. Pedálmi sme však točili len naprázdno a išli sme až takmer do úplného vybitia. Na jedno nabitie sme takto prešli až 61.24 km, pričom aj na displeji bicykla sa zobrazoval takmer totožný údaj, 62 km.
Nie je to síce 125 km, no nešli sme rýchlosťou 15 km/h. Napriek tomu ide o výborný dojazd, ktorý prekonal naše očakávania. Pre porovnanie, s nedávno testovaným SAMEBIKE LO-26 II sme prešli len 28 km na jedno nabitie a s bicyklom Eleglide M1 Plus približne 46 km.
Pred druhým testom sme vymenili pravý grip za náhradný, o ktorom sme už písali aj vyššie. Obsahuje totiž otočný ovládač plynu, takže počas tohto testu sme takmer vôbec netočili pedálmi. Zároveň sme si navýšili rýchlosť na 32 km/h a takmer do úplného vybitia batérie sme prešli 46.53 km.
Baterku môžeme po odistení pomocou kľúča jednoducho z rámu bicykla odpojiť a nabíjať samostatne. Nabíjanie trvá približne 9 hodín.
Odpruženie, pneumatiky a pohodlie počas jazdy
Čo sa týka odpruženia, vpredu máme klasickú pružinovú hydraulickú vidlicu, ktorá však nie je vôbec zlá. Mnoho vidlíc lacných bicyklov klepe pri prejazde nerovnosťami, no táto nie. Jazda je tak celkom pohodlná, a tak sme bez problémov zvládali aj dlhšie trasy.
Pneumatiky majú rozmer 27.5″ x 2.4″. Pri našej výške 185 cm by sme privítali skôr 29″ kolesá, no stále sme na tom lepšie než väčšina čínskych e-bikov, ktoré majú len 26″ kolesá.
Sedlo je tiež dobré a pohodlné, takže celkovo hodnotíme pohodlie počas jazdy pozitívne, aj keď pri našej výške sme cítili, že nám je tento rám trochu malý a najmä krátky.
Radenie, osvetlenie a brzdy
Obrovským pozitívom je aj ostatná výbava elektrického bicykla Eleglide M2. Výrobca totiž nesiahol po úplne najlacnejších komponentoch, a tak si môžeme užívať konečne lepšie radenie pomocou pák. Vpredu máme k dispozícii 3 rýchlostné stupne, zatiaľ čo vzadu ich je 8. Spolu je to 24 rýchlostí a radenie je bezproblémové.
Brzdy sú kotúčové, a tiež hydraulické. Brzdové páky sa však nestláčajú až tak ľahko ako sme očakávali, v porovnaní s inými hydraulickými brzdami, no ich účinnosť je dobrá.
Osvetlenie je dostačujúce aj na jazdu v noci, no škoda, že tu chýba zadné svetlo. Vzadu totiž máme len klasickú červenú odrazku, čo je dosť nepochopiteľné pri elektrických bicykloch, no žiaľ je to takto u väčšiny z nich.
Eleglide M2: Záverečné zhodnotenie
Elektrický bicykel Eleglide M2 nás zaujal už na prvý pohľad na jeho špecifikácie pred oficiálnym spustením predaja. Musíme uznať, že nás nesklamal a aj po reálnom otestovaní sme s ním veľmi spokojní. Ponúka síce len štandardný výkon 250 W, no zaujme lepšími komponentami, a tiež atraktívnym dizajnom.
Kotúčové hydraulické brzdy, dobrá pružinová vidlica a moderné radenie prevodových stupňov zabezpečia výrazne lepší zážitok z jazdy v porovnaním s väčšinou iných bicyklov v podobnej cene.
Čerešničkou na torte je skvelý dojazd na jedno nabitie, kedy sme pri maximálnej rýchlosti 25 km/h prešli až 61 km. Negatívom je azda len menší rám vhodný skôr pre nižšie postavy a absencia zadného osvetlenia.