Trh s čínskymi horskými elektrickými bicyklami je bohatý najmä na, aspoň u nás, netradičné modely s malými rámami a hrubými pneumatikami. Tieto modely majú aziati jednoducho radšej, no my veľmi radi vidíme horskú klasiku, akú predstavuje práve Randride YG90.
Má tradičnejšie 27,5 x 2,4″ pneumatiky, slušný výkon motora, kvalitnejšie hydraulické brzdy a veľmi pekný vzhľad, čomu pomáha zabudovaná batéria v spodnom ráme. V tejto recenzii si bicykel zhodnotíme a povieme, či sa oplatí.
Vybavili sme pre teba exkluzívnu cenu!
Elektrický bicykel Randride YG90 je dostupný u nášho tradičného partnera Geekbuying v EÚ sklade s rýchlym doručením. Dostupný je v čase publikovania recenzie aj s exkluzívnym kupónom.
Dôležité: Na Geekbuying nikdy nenakupuj cez aplikáciu, inak stratíš našu VIP podporu!
RANDRIDE YG90A / YG90B
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
- | Randride YG90 |
---|---|
Hmotnosť | 24 kg |
Rozmery | 180 x 100 x 110 cm |
Motor | 48 V 1000 W |
Max. rýchlosť | 45 km/h |
Max. stúpanie | 30 stupňov |
Batéria | 17 Ah / 816 Wh |
Nabíjačka | 48 V 2 A |
Nabíjanie | 7 – 9 hodín |
Dojazd od výrobcu | 40 km elektrický pohon / 70 – 90 km asistovaný |
Reálny dojazd | 45 km asistovaný (režim 3) |
Prevodník | Shimano Tourney TZ / 21 rýchlostí |
Brzdy | Shimano MT200 hydraulické (16 mm kotúče) |
Pneumatiky | CST 27.5 x 2.4" |
Nosnosť | 120 kg |
Displej | farebný displej M6C |
Blatníky | áno |
Osvetlenie | predné aj zadné |
Bohatá výbava príslušenstva
Randride YG90 prišiel v 33 kilogramovej krabici rozložený rovnako, ako to robia ostatní čínski výrobcovia. Čo je však pri tejto značke naviac, je ďalšie príslušenstvo k bicyklu, konkrétne prilba, okuliare, zámok, pumpička, taška na rám, univerzálny kľúč a sada imbusových kľúčov.
Kvalita tohto cyklistického príslušenstva je ale veľmi nízka, keďže sa jedná o najlacnejšie možné výrobky. Danú prilbu by sme dali maximálne malému dieťaťu, ale pumpička je pomerne praktickým pomocníkom. Taška na bicykel sa v podstate nedá na rám ani poriadne uchytiť.
Bicykel príde aj s nasadeným zadným držiakom na košík, resp. nosičom. Nevýhodou je, že pokiaľ by si ho niekto chcel zmontovať, bude musieť nejakým spôsobom vymyslieť iné uchytenie pre zadné svetlo, ktoré je natvrdo napojené káblom z rámu a uchytené práve o nosič.
Pre niektorých cyklistov môže byť dobrou správou prítomnosť predného a zadného kovového blatníka, ale podľa nás kazil celkový vzhľadový dojem z bicykla a tak sme ich nemontovali. Je však super, že výrobca takýmto spôsobom doplnil vybavenie bicykla.
Úvodné zapnutie bicykla
Pri značkách ako Engwe či Lankeleisi sme boli zvyknutí bicykel poskladať, prípadne potočiť kľúčikom a zapnúť displej. Pri tomto Randride bicykli to však hneď nefungovalo, pretože výrobca skryl na spodnú stenu rámu napájacie tlačidlo. To je potrebné zopnúť a bicykel následne funguje.
Výrobca použil veľký farebný displej s označením M6C, ktorý vyzerá super. Ukazuje všetko potrebné prehľadne a je ho dobre vidieť aj na slnku.
Krásny vzhľad so zabudovanou batériou
Prvé, čo si človek pri tomto elektrickom bicykli všimne je jeho vkusný vzhľad a riešenie zabudovanej batérie v ráme. Nie je tu prítomná žiadna škaredá krabička s akumulátormi na tyči, bicykel pôsobí pekne a jednoliato.
Musíme pochváliť výrobcu za kvalitu spracovania rámu, pretože pri jazde na ňom sme mali pocit veľmi pevnej konštrukcie. Nemuseli sme špeciálne doťahovať žiadne skrutky, takto prišiel priamo z továrne. Nevšimli sme si ani žiadne hrkanie z prednej vidlice či rámu.
Hmotnosť bicykla je 24 kg, výrobca uvádza nosnosť bicykla 120 kg a je vhodný pre postavy od 155 – 190 cm. Pri výške 190 cm by sme ale už premýšľali o vylepšení na širšie riadidlá.
27,5″ pneumatiky a hydraulické brzdy
Randride YG90 obuli do CST pneumatík s rozmermi 27,5 x 2,4 palcov a dopĺňa ponuku klasických horských elektrobicyklov. Z Číny sme zvyknutý skôr na “fatbiky” s tlstými 4-palcovými pneumatikami, za toto dávame Randride plus. Pneumatiky dobre držia aj pri zjazde na teréne, takže za nás sú pozitívom.
Použité sú 2-piestikové hydraulické brzdy Shimano MT200 so 160 mm kotúčmi, čo hodnotíme ako veľké plus, pretože väčšina lacnejších Číňanov má stále len mechanické brzdy, ktoré nemusia byť zlé, no hydraulika je určite lepšia.
Výrobca udáva 1000 W motor
Výrobca aj predajcovia uvádzajú pri Randride YG90 1000 W motor, ktorý nemá značku, takže sa jedná o no-name Čínu, prípadne niečo priamo z fabriky. To bolo vidieť v reálnom porovnaní s Lankeleisi RV800 Plus, ktorý testujeme. Ten má 750 W Bafang motor, takže v nominálnom výkone je o niečo slabší, no na rovinke za ním Randride vôbec nestíhal. Tu je vidieť rozdiel v značkovom a no-name motore.
Aj napriek tomuto faktu je bicykel pomerne svižný a na 40 km/h sa dostane bez väčších problémov. Samotný výkon bicykla ovplyvňuje aj použitý controller a v tomto prípade tu môže byť niečo slabšie.
Slabé zadné odpruženie, predné priemerné
Samozrejme v cenovej hladine Randride YG90 nemôžeme očakávať žiadnu vzduchovú prednú vidlicu či zadný vzduchový tlmič. Vpredu je použitá pomerne priemerná vidlica s nastaviteľným pružením, ktorá neprekvapí, ale ani neurazí. Vzadu sa nachádza základný čínsky tlmič, ktorý by sme pri živej váhe 85 kg a viac odporúčali určite vymeniť za vzduchový, ktorý sa dá zohnať za dobrý peniaz z AliExpressu.
Napr. tento tlmič používa aj TOP čínsky e-bike Lankeleisi RV800 Plus. Určite je ale pri jazde terénom cítiť, že bicykel je celoodpružený a nerovnosti sa snaží vyhladiť, v čom nás presvedčila rýchla jazda cez trávnatú hrádzu.
Dojazd na jedno nabitie a batéria
Horský bicykel Randride YG90 obsahuje čínsky no-name akumulátorový článok s kapacitou 17 Ah (816 Wh), čo nie je úplne najmenej, ale buďme úprimní, mohlo to byť aj lepšie. S týmto faktom je potrebné rátať aj pri celkovom dojazde pri čisto elektrickom pohone. Batéria je odnímateľná, aj keď zo začiatku môže ísť ťažšie von, je možné ju vybrať ju cez spodnú hranu.
My sme sa rozhodli testovať Randride v poriadnom lesnom teréne v kombinácii s bežným asfaltom. Vybrali sme sa na kopcovitú trasu s celkovým stúpaním 413 metrov a zvolili sme si rýchlostný režim 3 z 5 a snažili sme sa aj aktívne šliapať, keďže nie sme žiadni dôchodcovia.
Prešli sme dokopy 38,31 km a zostali nám 3 paličky batérie, čo by postačilo ešte možno na ďalších 4 – 5 kilometrov. 2 kilometre sme absolvovali na úvodné fotenie, takže celkový dojazd pri asistencii môžeme zaokrúhliť na 45 kilometrov. Testovací jazdec mal váhu 80 kg a 180 cm.
Pokiaľ sa trocha venuješ čínskym bicyklom, tak vieš, že dojazdy uvedené o výrobcov treba brať s rezervou. U predajcov sa uvádza dojazd 40 km čisto v elektrickom režime a 70 – 90 pri asistovanom, čo nie je reálne. Nabíjanie bude trvať od 7 – 9 hodín s pribalenou 2 A nabíjačkou a bicykel je postavený na 48 V systéme.
21 prevodník Shimano
Výrobca sa rozhodol použiť základné Shimano Tourney TZ prehadzovačky s 21 rýchlosťami (3 vpredu, 7 vzadu), čo sme v tejto cenovej kategórii aj očakávali. Nie je to nič preborné, na riadilách sú umiestnené pomerne nepraktické páčky, je to jednoducho úplný základ.
Pokiaľ chceš počas jazdy aj šliapať a nechceš sa len vyvážať, dá sa to na treťom rýchlostnom režime. Tam síce motor zaberá do maximálnej rýchlosti režimu, ale následne ťa nechá šliapať samého. My sme takto prešli aj našu testovaciu trasu na dojazd. Pri štvrtom rýchlostnom režime je už bicykel rýchlejší a šliapanie tam je viacmenej úplne naprázdno, takže o všetko sa stará motor.
Záverečné hodnotenie: Randride YG90
Randride YG90 v cenovej kategórii 1000 € chce priniesť nadšencom klasickej horskej cyklistiky svižnú jazdu vďaka pomerne výkonnému motoru, kvalitnejšími hydraulickými brzdami a veľmi peknému vzhľadu so zabudovanou batériou v ráme. A my musíme zhodnotiť, že sa mi to podarilo naozaj veľmi dobre.
Poteší odpruženie vpredu aj vzadu, prehľadný a dobre vyzerajúci displej, ako sme spomenuli aj Shimano hydraulické brzdy, na ktoré sa môžme spoľahnúť počas rýchleho zjazdu či svižný motor s výrobcom udávanými 1000 wattmi.
Samozrejme, náročný používateľ si nájde pár nedostatkov, no v danej cenovej kategórii treba rátať s niektorými lacnejšími komponentami. V konkurencii u slovenských lokálnych predajcov sa jednoznačne jedná aktuálne o jeden z najlepších horských bicyklov za 1000 €.
Pokiaľ sme ťa recenziou presvedčili o kúpe tohto obratného horského elektrického bicykla, využi ponuku nášho partnera Geekbuying.
RANDRIDE YG90A / YG90B
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
mam ho doma viacmenej so vsetkym v recenzii suhlasim, z mna max spokojnost aj ked to nie su znackove clanky ale dojazd max staci na eco rezim na 1-2 stupni do 25-30km/h v pohode dam cca 90-95km a to vazim kolo 100kg,takze aj dojazdy viacmenej sedia co je pomerne vzacne ze sa cinan trafi.. ja som ho kupoval este minuly rok vtedy o cca 300e lacnejsie z alibaby(vtedy stal na kupon v 2023 v prvom polroku na geeku ci bgg cca 1200-1300e) ,odkial som kupil aj nahradnu bateriu dalsiu 17Ah ale ebajky maju v polskom sklade no bateriu posielaju priamo z ich skladu z ciny, najdete to lahko ofiko predajca na alibabe kto by teda chcel nahradne diely vratane baterie je Foshan Yuexun Vehicle Industry Co., Ltd. takze obratit sa v takom pripade na nich.. maju dorucenie do eu bez dalsich poplatkov akurat cca 2 tyzdne si na diely pockate, posielaju vlakovou postou
samozrejme oni ponukaju diely na vsetky randride modely, ponukaju na predaj defacto vsetko od tejto znacky
ja prave o tomto biku rozmyslam… no z tej recenzie som taky ze skor asi nie… vy by ste ho odporucali?
Za tu cenu určite a rozhodne odporúčam, za mňa max spokojnosť, tých pár nedostatkov mu odpustam, ináč ak chcete jazdiť kúsok aj terén, zadný plech blatník neodporúčam montovať, články aj keď nie sú značkové sú pomerne kvalitné a dobré, dajú paradny dojazd v asistent móde, má to výborné hydraulické brzdy shimano, to je základ+27 prevodov čo si viac priať..prave pozeram že ja mám asi verziu 2023 modelu YG90 a tá sa predávala s 27 prevodmi toto má o dosť horšie 21 prevody čo majú základné čínske ebajky nerozumiem prečo do modelu 2024 resp čo sa predáva na geeku bgg začali dávať len ten orezany 21 prevodový základ..divné..ja mám prehadzovacku Microshift 3×9 , toto má shimano tourney 3×7 , kazdopadne V tejto cene s takouto výbavou nič lepšie určite nenajdete
Snáď batériu to má takú istú, ja som meral dojazd na prvom resp druhom stupni, recenzenti na treťom, tam už je vyšší odber z batérie takže ak chcete dosiahnuť písaný dojazd odporúčam stupne 1-2 max čiže do 25-30km/h čo so slapanim bohato aspoň za mňa stačí a vyhovuje, tu som dal dojazd v asiste do cca 90-95km presne ako písali