Predstavujeme ti novinku na trhu skladacích elektrických bicyklov z Číny, PVY Z20 Pro. Ide o klasickú skladačku, ktorej dizajn už dobre poznáme aj vďaka iným značkám. Ponúka 250 W motor, 10.4 Ah batériu s maximálnym dojazdom okolo 50 – 80 km.
V recenzii sa pozrieme na kvalitu spracovania jednotlivých komponentov a zameriame sa najmä na jazdné vlastnosti a celkové pohodlie či výkon.
Takto lacný ešte predtým nebol
My sme testovali tento elektrický bicykel vďaka predajcovi Banggood, ktorý ho má dostupný priamo vo svojom českom sklade s kupónom. Doručenie tak bude bez colných poplatkov a prebehne veľmi rýchlo.
Dôležité: Na objednávky z Banggood sa vzťahuje naša VIP podpora, ktorú získaš po stiahnutí nášho rozšírenia do prehliadača Chrome iba v počítači.
PVY Z20 Pro
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | PVY Z20 Pro |
---|---|
Rozmery v zloženom stave | 645 x 890 x 380 mm |
Rozmery v rozloženom stave | 117 x 156 x 620 mm |
Hmotnosť | 25 kg |
Motor | 250 W s maximálnym výkonom 500 W |
Batéria | 36 V 10.4 Ah lítiová batéria |
Ovládač | 42 V / 20 A |
Dojazd na jedno nabitie | 50 – 80 km |
Maximálna záťaž | 120 kg |
Odporúčaná výška jazdca | 150 – 190 cm |
Pneumatiky | 20" x 2.3" |
Brzdy | mechanické kotúčové |
Prehazdovačka | 6-stupňová Shimano |
Odpruženie | predná vidlica s možnosťou zámku |
Displej | áno |
Osvetelenie | predné LED na batériu |
Obsah a kvalita balenia
Elektrický bicykel PVY Z20 Pro k nám doviezol kuriér DPD v pomerne veľkej a ťažkej krabici. Jej celková hmotnosť bola okolo 34 kg a rozmery 90.5 x 66 x 41 cm. Krabica je z hrubého kartónu, takže len tak ľahko sa nepoškodí.
Aj keby predsa, bicykel je vo vnútri zabalený priam výborne. Takmer všetky časti, ktoré by sa mohli poškodiť sú krásne obalené v penovej výstuhe či v silone. Kvalita balenia je tak vynikajúca, čo vysoko oceňujeme.
Dostali sme aj dvojicu darčekov, plachtu na motorku a držiak pre smartfón. Plachta je samozrejme využiteľná aj na bicykel, takže počas skladovania napríklad počas zimy ho ochráni pred prachom. Čo sa týka držiaka na smartfón, ten je obyčajný plastový, nie príliš kvalitný. Darčeky zadarmo sú však vždy milým prekvapením.
Po otvorení krabice sa v hornej časti nachádza krabička s nabíjačkou, náradie potrebné na montáž, papierová dokumentácia, pedále, zadná odrazka a predné LED svetlo. Po odstránení množstva penovej výstuhy sa dostávame k samotnému bicyklu, ktorý je zložený s demontovanými riadidlami, pedálmi a bez sedadla.
Jednoduchá a rýchla montáž aj bez návodu
Hneď na úvod musíme podotknúť, že montáž je veľmi jednoduchá a rýchla. V návode síce nenájdeš žiadny postup s ilustráciami, no celý proces je intuitívny a zvládneš to aj bez návodu.
Najviac času z celého procesu nám zobralo odstránenie všetkých ochranných prvkov a pásiek, ktoré chránia skutočne takmer každý diel na bicykli. Prvé kroky viedli k upevneniu riadidiel.
Pre tento úkon stačí vložiť tyč vedúcu od riadidiel na svoje miesto, k čomu pomáhajú šípky vyobrazené na spoji jednotlivých častí. Po správnom vložení stačí sklopiť riadidlá pomocou páky a uchytiť ich pomocou skrutky, ktorá sa sprístupní sklopením riadidiel.
Nasledovalo upevnenie sedadla, ktoré netreba nijak špeciálne popisovať. Pedále sa tiež len jednoducho zaskrutkujú a dotiahnu pomocou pribaleného kľúča. Posledným krokom bolo upevnenie zadnej odrazky a predného LED svetla.
Práve predné svetlo nám dalo najviac zabrať, keďže matica skrutky je pomerne ťažko prístupná s vidlicovým kľúčom, ktorý je v balení. Kuriózne je, že predné LED svetlo je na baterky, teda nie je napájané z batérie bicykla. Ide o pomerne netradičné riešenie u elektrického bicykla.
Kvalita spracovania a dizajn
Kvalita je pri čínskych bicykloch často veľkým otáznikom a nie vždy je najlepšia. PVY Z20 Pro však zaujme hneď na prvý pohľad veľmi dobrým spracovaním a krásnym lakovaním. Rám je hliníkový a na lakovanie boli použité až štyri vrstvy, čo je veľmi slušné.
Celý bicykel je pomerne mohutný, čo sa podpísalo aj na váhe. Tá predstavuje približne 25 kg, čo vôbec nie je málo. Bicykel je na prenášanie dosť ťažký, či už si ho zložíš alebo nie. Konštrukčne pripomína napríklad konkurenčný Fiido D4S.
Dizajn tak nie je žiadnou novinkou, no za nás ide o vydarený kúsok. Páčia sa nám kolesá, celá konštrukcia alebo aj jednoduchý, no moderný displej na riadidlách. Celkovo musíme uznať, že sa nám bicykel po stránke vzhľadu veľmi páči.
Možnosti prispôsobenia a skladanie
Bicykel PVY Z20 Pro má výškovo nastaviteľné riadidlá aj sedadlo, čím je vhodný pre postavy s výškou približne od 150 cm do 190 cm. Náš redaktor, ktorý bicykel testoval, má 185 cm a úplne mu tieto možnosti prispôsobenia postačovali. Riadidlá je možné nastaviť na výšku 108 až 125 cm od zeme a sedadlo v rozmedzí 76 – 110 cm.
Maximálna výrobcom udávaná hmotnosť jazdca je 120 kg, takže bicykel je vhodný pre väčšinu postáv. Oceňujeme aj mohutný stojan, ktorý drží bicykel veľmi stabilne.
Čo sa týka skladania, tu tiež nejde o nič nové. Bicykel dostaneš do zloženého stavu sklopením riadidiel pomocou páky a zložením celého bicykla v stredovom ráme na polovicu. Tu slúži na odistenie malá poistka a ďalšia páka. V takomto stave má bicykel rozmery 645 x 890 x 380 cm a bez problémov ho odvezieš v kufri auta, aj keď ti tam zaberie dosť veľa miesta.
Nie príliš kvalitné odpruženie a brzdy
Žiaľ, podobne ako u iných elektrických bicyklov v tejto cenovej kategórii, ani tu nie je všetko dokonalé. Azda najhoršie je na tom predná odpružená vidlica, ktorá je pružinová a nemá najlepšiu tuhosť. Pri rýchlejšom prechode nerovnosťami často naráža na svoj limit, pričom sa z nej ozýva búchanie. Bicykel tak príliš neodporúčame zobrať do terénu.
Čo sa týka bŕzd, ide o mechanické kotúčové brzdy, nie hydraulické. Kotúč má veľkosť 160 mm a páky sa síce stláčajú príjemne, no účinnosť bŕzd je slabšia. Elektrický bicykel by si rozhodne zaslúžil kvalitnejšie brzdy.
Problém je v tom, že podobne ako pri elektrických kolobežkách, brzdy nemajú dvojicu platničiek. Každá má len jednu brzdovú platničku, ktorá z jednej strany tlačí na kotúč. Navyše, kotúč nie je úplne dokonale rovný, a preto sa v niektorých miestach šúcha. Brzdy dokonca aj pískajú.
Výkon a ovládanie
PVY Z20 Pro disponuje elektrickým bezuhlíkovým motorom, ktorý je umiestnený v zadnom náboji kolesa. Jeho nominálny výkon je 250 W, maximálny 500 W. Maximálna rýchlosť je 25 km/h, no nechýba možnosť odblokovania na vyššiu rýchlosť, 32 km/h. O tom, ako si rýchlosť odblokovať si povieme neskôr.
Na riadidlách nájdeme pomerne jednoduchý, no elegantný displej, ktorý zobrazuje aktuálnu rýchlosť, jazdný režim, kapacitu batérie a prejdenú vzdialenosť od posledného zapnutia. K dispozícii sú štyri režimy – jeden bez asistencie motora a tri s podporou elektrického motora a rýchlosťami 15 / 20 / 25 km/h.
Všetky tieto režimy sú tzv. asistenčné, čo znamená, že elektrický motor sa aktivuje len ak točíme pedálmi (stačí aj pomaly). Pridávanie plynu pomocou otočnej páky funguje len do rýchlosti 6 km/h.
Ako odblokovať rýchlosť na 32 km/h a čo sa tým zmení? Je to jednoduché a veľmi podobné iným bicyklom či kolobežkám z Číny. Stačí podržať obe tlačidlá na displeji súčasne po dobu niekoľkých sekúnd, čím sa dostaneme do špeciálneho menu. Tu sú k dispozícii voľby P1 a P2. Prvá možnosť, P1, slúži na prepínanie jednotiek medzi km/h a mph. P2 slúži na prepnutie maximálnej rýchlosti z 25 na 32 km/h.
A čo sa ešte odblokovaním zmení? Maximálna rýchlosť všetkých režimov sa navýši na 18 / 25 a 32 km/h a hlavne, pri všetkých troch režimoch funguje aj výhradne elektrický pohon pomocou páčky, bez otáčania pedálmi. Zvláštne je, že takýmto spôsobom sa dostaneme na maximálnu rýchlosť 32 km/h pri ktoromkoľvek z troch jazdných režimov.
Ako je to s jazdou do kopca? Nie je to žiadna sláva, no na druhej strane to nie je ani tak zlé. S menšími kopcami si poradí a pri strmých kopcoch síce výrazne spomalí ale citeľne pomôže so stúpaním tak, aby sme sa príliš nemuseli namáhať.
Batéria a výdrž
V stredovej konštrukcii nájdeme 36V 10.4 Ah batériu, ktorá je vyberateľná. Pre tento účel slúži kľúč, ktorý je dodávaný k bicyklu. Nemusíš tak mať obavy, že by ti batériu niekto ukradol z bicykla na verejnosti.
Batéria na svojom mieste drží veľmi dobre a oceňujeme najmä kryt s gumovým obložením, ktorý sa nachádza na druhej časti skladacej konštrukcie a chráni batériu pred vnikom vody.
Výrobca udáva maximálny dojazd na úrovni 50 – 80 km. 50 pri čisto elektrickom pohone a 80 km pri asistencii pedálmi. My sme bicykel testovali počas zimy v teplotách blízkych mrazu, takže celkový dojazd na jednu jazdu sme nevyskúšali. Vzhľadom na hmotnosť bicykla aj jazdca a poveternostné podmienky by sme na jedno nabitie prešli približne 20 km v elektrickom režime bez dopomoci pedálmi. S občasným zaberaním pedálmi sa dojazd samozrejme predlžuje.
Baterku si môžeš dobiť v bicykli pomocou pribalenej nabíjačky alebo aj po jej vybratí z konštrukcie. Krytka, ktorá chráni konektor je pomerne veľká a celá gumená. Nachádza sa v hornej časti stredovej priečnej tyče. Okrem portu na nabíjanie sa tu nachádza aj tlačidlo pre zapnutie či vypnutie a USB port, pomocou ktorého poslúži batéria aj ako powerbanka.
Pohodlie počas jazdy a ďalšie kompomenty
Ako sme už spomenuli aj v predchádzajúcich kapitolách, bicykel disponuje predným odpružením, no k pohodliu počas jazdy prispieva aj pohodlné sedadlo s miernym pružením a 20″ nafukovacie pneumatiky. Tie sú skutočne dobré, odolné a pohodlné.
Nespomenuli sme ešte prevody. Vzadu nájdeme 6 stupňovú prehadzovačku Shimano a vpredu jeden prevodník so 48 zubami. Tu všetko funguje správne, no pri rýchlej jazde už nevieme bicyklu dopomôcť, keďže chýbajú ťažšie prevody.
Celkovo je tak jazda pohodlná a bezproblémová, no ako sme už spomenuli aj skôr, dojem kazí predná vidlica, ktorá klepe. Oceňujeme aj lakované blatníky a zadný držiak, ktorý poslúži aj pre detskú sedačku či menší nákup.
PVY Z20 Pro: Záverečné zhodnotenie
Skladací mestský bicykel Z20 Pro je novinkou od značky PVY. Vychádza zo známej konštrukcie podobnej elektrickým bicyklom Fiido a prináša 250 W motor s maximálnym výkonom 500 W. Poteší kvalitná skladacia konštrukcia s dobrým zabezpečením batérie a kvalitným lakovaním.
Bicykel je možné jednoducho zložiť so sklopenými riadidlami, no jeho celková hmotnosť nie je vôbec nízka a pohybuje sa na úrovni 28 kg. Oceňujeme aj výškovo nastaviteľné riadidlá, sedadlo a prehladný displej. Poteší tiež možnosť navýšenia rýchlosti na 32 km/h.
Negatívom sú azda len slabšie brzdy a menej kvalitná predná vidlica, ktorá síce svoju úlohu spĺňa, no ľahko narazíš na jej limity, pri ktorých nepríjemne klepe.
PVY Z20 Pro
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Pokiaľ sme ťa presvedčili o kúpe tohto elektrického bicykla, už vieš, kde ho máš kúpiť.