Značka Laotie nie je nováčikom na poli elektromobility a ich kolobežky aj bicykle sú známe vďaka obchodníkovi Banggood. My sme otestovali ich model Laotie FX150, ktorý sa radi medzi fatbiky. Má niekoľko silných stránok, no nájdu sa aj tie negatívnejšie na čele so slabým 18 A ovládačom. Jeho konštrukcia je však na veľmi vysokej úrovni a má aj pohľadný dizajn.
Nám sa veľmi páčili použité kvalitné pneumatiky Panaracer, pohodlnosť pri jazde vďaka tlmeniu nárazov aj práve hrubým pneumatikám a tak nebude pre Laotie FX150 problémom absolútne žiadny terén. Skladací mechanizmus je samozrejme ďalším plusom a taktiež aj odnímateľná batéria, ktorú môžeš nabiť hocikde.
Kúpiš ho priamo v EÚ sklade
Ak by si mal záujem o tento elektrický fatbike, zakúpiť ho môžeš u obchodníka Banggood priamo v európskom sklade, kde je teraz v ponuke aj s výhodným kupónom.
Laotie FX150
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Laotie FX150 vs GUNAI MX01 vs Bezior X1500
- | Laotie FX150 | GUNAI MX01 | Bezior X1500 |
---|---|---|---|
Rozmery (zložené) | 100*105*45cm | - | 100*105*45cm |
Rozmery (rozložené) | 198*110*85-105cm | 198*80*110 cm | 85*105-95cm |
Váha | 27 kg | 29 kg | 25 kg |
Displej | LCD | 3.5“ LCD | LCD |
Kolesá | 26×4“ Panaracer | 26×4“ CST BFT | 26×4“ |
Výkon motora | 1500 W | 1000 W | 1500 W |
Maximálna rýchlosť | 45 km/h | 40 km/h | 40 km/h |
Šplhanie | 40° | 35° | 38° |
Batéria | 12.8 Ah 48 V | 12.8 Ah 48 V | 12.8 Ah 48 V |
Doba nabíjania | 6 – 7 h | 5 – 6h | 4 – 6 h |
Nabíjačka | 48 V 2.5 A | 48 V | 48 V 3A |
Ovládač | 48 V 18 A vektorový | inteligentný bezkefový | 48 V 20 A vektorový |
Brzdy | hydraulické Zoom (kotúč 160 mm) | hydraulické XOD | hydraulické Zoom |
Počet rýchlostí | 27 Shimano | 21 Shimano | 27 Shimano |
Tlmiče | olejové predné (uzamykateľné) + zadné | olejové predné (uzamykateľné) + zadné | olejové predné (uzamykateľné) + zadné |
Osvetlenie | duálne predné | predné + zadné pod sedadlom | duálne predné |
Zloženie a nutná úprava na začiatku
Laotie FX150 prišiel bezpečne zabalený a bez porúch či zlomených častí. Začiatočníka poteší určite obsiahly manuál, kde je podrobne aj formou obrázkov popísané, ako zložiť celé telo. Zloženie nám zabralo len pár minút a všetko sedelo na svojom mieste tak ako malo. V balení nájdeš aj zámok, osku na uloženie kolesa, 3 A nabíjačku s EU koncovkou a sadu kľúčov na zloženie.
Po prvých jazdách sme si okamžite všimli búchanie. Najprv sme si mysleli, že sa jedná o prednú vidlicu alebo riadidlá a sťahovali sme všetky možné skrutky, no nakoniec sa ukázalo, že sa jednalo o batériu v ráme. Tá má kratšie rozmery, ako je priestor vo vnútri rámu a má tak vôľu. Tento problém sme vyriešili kúskom fólie, ktorú sme dali na prednú časť batérie.
Odporúčame teda každému novému majiteľovi spraviť toto opatrenie, podložiť batériu v ráme fóliou, pretože by sa mohla takýmto spôsobom poškodiť. Na druhej strane je veľmi nešťastné, že výrobca takto pustil do predaja bicykel.
Pocity z jazdy, nepohodlné riadidlá
Technické parametre si vie zistiť každý na stránke predajcu, no čo je pre zákazníka dôležité je jednoznačne pocit z jazdy. Laotie FX150 má svoju veľkú nevýhodu a to príliš dlhý predstavec (cca 90 mm) a pomerne krátke riadidlá. Číňania tak úplne netrafili rozmery pre nás Európanov. Poloha na bicykli je pomerne neprirodzená a my sme kvôli dlhému predstavcu boli v polohe príliš nízko, alebo inak povedané ďaleko vpredu s rukami, čo je po dlhšej jazde naozaj nepohodlné a neskôr je z toho cítiť chrbát.
Dá sa to však vyriešiť kratším predstavcom, ktorý je možné kúpiť v hociktorom bežnom cyklo obchode, čo ti spraviť rozhodne odporúčame. Rúčky riadidiel taktiež nie sú najlepšie a tá na pravej strane je ešte o niečo užšia kvôli otočnému plynu, na to si budeš musieť zvyknúť. Taktiež by bolo lepšie zohnať aj širšie riadidlá s vyšším zdvihom.
Pneumatiky držia na ceste veľmi dobre a aj vďaka ich hrúbke sme sa nebáli v náročnejšom teréne pustiť do nerovností viac agresívne. Brzdy fungujú veľmi dobre a nemáme im naozaj čo vytknúť. 27 rýchlostí a prevodník od Shimano je dostatok pre pedálovanie do kopca ale aj rýchlejšiu jazdu.
K dispozícii sú tri jazdné režimy – asistenčný, elektrický a manuálny. Bicykel nemá žiadny senzor krútiaceho momentu, teda pomoc elektromotora nie je úplne plynulá, no nie je to však nič hrozné. Čisto elektrický pohon sa aktivuje otočným plynom na riadidlách, ktorý limituje šírku úchopu a nedrží sa vtedy rukoväť najlepšie.
Sedadlo nie je najmäkšie, jedná sa skôr o športovejší kúsok, no tu sa jedná skôr o osobnú preferenciu, keďže každý jazdec má radšej niečo iné. Predné svetlo hodnotíme ako priemerné, pri častom nočnom bicyklovaní by sme ho určite vymenili a mínusom je chýbajúce zadné svetlo, stačilo by aj zadné odrazové svetlo, ktoré tu nie je.
Reálny dojazd
K dispozícii sú spomínané tri jazdné režimy, ktoré samozrejme ovplyvňujú samotný dojazd. Pri asistenčnom režime sme dosiahli dojazd okolo 50 kilometrov. Batéria má pri stave 100 % napätie 54,6 V. Testovať dojazd na takomto elektrickom bicykli je veľmi náročné a skresľujúce, pretože záleží na podmienkach jazdy, náročnosti terénu, sile nárazového vetra, váhe jazdca a podobne. Vaše čísla dojazdu sa preto môžu výrazne líšiť.
Krásny dizajn a kvalitné spracovanie
Určite ti pri výbere bicykla záleží aj na vzhľade. Za nás má Laotie FX150 naozaj pekný dizajn a na výber je okrem červenej verzie aj žltá. Červený / žltý farebný prvok je aj na ráme kolesa a v kombinácii s čiernym telom je tento dizajn naozaj podarený. Taktiež je možné si všimnúť použité kvalitné komponenty ako Zoom brzdy, Shimano prevodník alebo japonské pneumatiky.
V zadnom kolese sa nachádza 1500 W motor od čínskej značky Bafang, ktorá je v elektro svete už známa. Môžeme sa teda spoľahnúť na kvalitu a konzistentný výkon, čo sa potvrdilo aj pri našom rýchlom teste. Určite si pri pohľade na tento stroj všimneš mohutný stojan a pri takto veľkom bicykli je to nutnosť. Zadný tlmič nie je možné nijak nastaviť a predná vidlica je uzamykateľná. Ak si ťažší ako 80 – 85 kg, zrejme bude potrebné premýšľať nad tuhším zadným tlmičom, ten je totižto vhodný najviac pre 80 kg postavy, čo nám stačilo.
Mínus, ktorý musíme spomenúť je určite slabý 18 A ovládač vzhľadom na nevyužitý potenciál elektromotora. Pri plnom nabití má batéria napätie 54,6 V, čo nám pri 18 A ovládači dáva dokopy celkový príkon 982,8 W. To je teda maximum, čo bicykel zvládne, teda viac ako 500 W má ešte rezervu. Aj tak sa nám podarilo dosiahnuť maximálku 45 km/h bez pomoci (jazdec mal 80 kg), takže sa nejedná o tak hroznú vec, no mohli sme mať z tohto bicykla ešte o niečo väčšiu beštiu.
Skladací systém je veľmi dobrý a má aj tradičné pevné uchytenie, ktoré funguje dobre. Batériu je možné vytiahnuť z rámu pomocou otvorenia poistky kľúčom zospodu rámu. Potešilo nás aj to, že nabíjací port sa nachádza priamo v ráme v časti, kde je ovládač a pôsobí tak samostatne bez batérie. Rám obsahuje statický stojan, o ktorý je možné potom v zloženom stave celú konštrukciu oprieť o zem.
Podsvietený LCD displej zobrazuje všetko dostatočne veľkým písmom a obsahuje aj tajné menu na nastavenie rôznych parametrov, podľa ktorých si určite prispôsobíš jazdu presne podľa potrieb.
4-palcové pneumatiky s kevlarovou výstuhou
Elektrobicykel od Laotie zaujme oproti konkurencii najmä extra kvalitnými pneumatikami rovno z výroby. Sú použité hrubé 4-palcové pneumatiky od japonskej značky Panaracer, ktoré majú vo vnútri pri ráme dokonca kevlarovú výstuhu, resp. pätku. Vďaka tomu tak vydržia oveľa viac a takýto štandard neponúka žiadny z konkurentov.
Drapáky sú vytvarované k čo najlepším vlastnostiam pri klopení a perfektne dokážu držať aj v zákrutách. Samozrejme manévre s tak hrubými pneumatikami nie sú najpohodlnejšie, no kvalitné pneumatiky Panaracer robia čo môžu, aby to vylepšili. O ich kvalite značí aj predajná cena, jeden plášť sa predáva u lokálnych predajcoch až od 80 €.
Poteší aj prítomnosť značkových hydraulických bŕzd Zoom so 160 mm kotúčmi. Za nás sú brzdy na tomto bicykli na veľmi dobrej úrovni a podržali nás v každej situácii.
Záver testu
Elektrobycikel Laotie FX150 nás prekvapil použitými komponentami od kvalitných značiek a aj svojím prevedením rámu. Je to jeden z tých viac kvalitnejších kúskov, no má aj svoje muchy, ako slabý 18 A ovládač alebo príliš dlhý predstavec s nízkymi riadidlami. Vyzdvihnúť musíme kvalitné Panaracer pneumatiky, výkon (aj keď nie stopercentne využitý) a svižnosť bicykla. Keďže sa jedná o skladací bajk, určite sa nehodí na drsný zjazdový terén a skôr je vhodnejší na nenáročný offroad, kde by tak netrpel skladací mechanizmus pri nárazoch či skokoch.
Oproti svojim konkurentom sa jedná asi o najviac podarený elektrický fatbike a v prípade, že nad jedným z Číny premýšľaš, určite zvoľ Laotie FX150.
dobry den. na stranke je uvedene Pneumatika ČAJANG 26*4,0. vy pisete panaracer. ako to teda je? vazne uvazujem o kupe, je tam dobra cena.
Zdravíme, my sme mali ešte verziu s Panaracer, teraz je bicykel zrejme už len s CHAOYANG 26*4.0.
Prestala mi fungovať elektrika aj plyn aj asistent. Kto vie poradiť?