Lankeleisi je značka, ktorá v posledných mesiacoch na našom webe rezonovala pomerne často. Mladá čínska spoločnosť chce priniesť, už ohrané čínske fatbiky, v novom, doteraz nevídanom štýle a jedným z nich je aj Lankeleisi X3000 Max.
Pozreli sme na tento high-end model značky, či stojí naozaj za takmer dvojtisícovku. Predsa len, je to vlajková loď s dvomi výkonnými elektromotormi, kvalitnými hydraulickými brzdami a netradičnou vysokou a mohutnou prednou vidlicou.
Zakúpiť sa dá priamo na webe výrobcu
So značkou Lankeleisi sme odštartovali spoluprácu, čo vyústilo k testovaniu tohto modelu. Lankeleisi X3000 Max si môžeš zakúpiť priamo na webe výrobcu, ktorý ti garantuje dlhšiu záruku ako ostatné čínske obchody a stále rýchle doručenie do 7 dní. Viac v našom článku o zahájení spolupráce. Nechýba ani náš exkluzívny kupón China Planet!
Lankeleisi X3000 MAX, oficiálny obchod
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | Lankeleisi X3000 Max |
---|---|
Materiál | zliatina hliníka 6061 |
Pneumatiky | CHAOYANG 20 x 4" |
Motor | 2 x 1000 W |
Maximálna rýchlosť | 45 – 51 km/h |
Batéria | 48 V / 20 Ah Samsung články |
Ovládač | 48 V / 36 A dual drive vector controller |
Dojazd na jedno nabitie (čisto el. pohon) | 55 – 70 km |
Dojazd na jedno nabitie (asistovaný režim) | 100 – 130 km |
Nabíjanie | 6 hodín (48 V / 3 A nabíjačka) |
Brzdy | DYISLANDDe hydraulické |
Prehadzovačka | Shimano M310 7-rýchlostná |
Hmotnosť | 37 kg |
Nosnosť | 180 kg |
Rozbaľovanie dá zabrať
Lankeleisi X3000 Max príde v obrovskej krabici, na ktorú sme sa pustili dvaja a odporúčame odbaľovať tento bicykel s pomocou ďalšej osoby, pretože je to poriadny kus železa, resp. hliníka. Bicykel je podľa slov výrobcu na 90 % zložený a bolo potrebné, ako je pri takýchto bicykloch zvykom, zatiahnuť nejaké skrutky, nahodiť predné koleso, riadidlá, sedadlo, pedále, predné svetlo a ďalšie drobnosti.
Nie sme si istí, či bol bicykel zložený na 90 %, pretože skladanie nám zabralo približne 30 – 40 minút aj vo dvojici. Zaujímavosťou je predné svetlo, ktoré je zabalené zvlášť v krabici, keďže sa jedná o netradične mohutné svietidlo, aké sme pri inom čínskom bicykli ešte nevideli.
Hodnotíme veľmi pozitívne prepracovaný manuál, ktorý obsahuje detailné obrázky pre zloženie a taktiež návod k P nastaveniam displeju. V balení sa taktiež nachádza pumpička, zámok aj sady kľúčov potrebné na zloženie.
Na prvý pohľad si ho zamiluješ
Po kompletnom zložení tmavo-oranžovej beštie si ju rozhodne na prvý pohľad zamiluješ. Dizajnovo sa Lankeleisi X3000 Max naozaj podaril a predná dominantná vidlica pôsobí spoločne s hrubými pneumatiky mohutne a určite budú mať niektorí ľudia rešpekt predtým, než si naň sadnú.
My sme si zariadili bicykel v čierno-oranžovom prevedení a predajca ho má na webe ešte v kompletne čiernej farbe. Tá vyzerá tiež veľmi zaujímavo, no nám sa osobne páči viac toto prevedenie.
Klasická skladacia konštrukcia
Samozrejmosťou je vlastnosť skladania, s ktorou prichádza prakticky každý elektrický fatbike z Číny. Aj Lankeleisi X3000 Max používa takmer identický spôsob skladania, ako aj napríklad Engwe. Manipulácia s ním dá však zabrať, keďže váži až 37 kg.
Na spodnom ráme sa nachádza kľúčik, s ktorým sa zaisťuje batéria, no slúži len na mechanické zaistenie. Bicykel je možné zapnúť aj bez neho. Batéria sa dá vybrať z rámu. Riadidlá sú pevné a tie nie je možné nijak zložiť.
Kompletné odpruženie, nastaviteľná vidlica
Veľká predná vidlica s olejovým pružinovým dvojkorunkovým tlmičom s možnosťou uzamknutia odvádza veľmi dobrú prácu spoločne so zadným tlmičom HLT, ktorý by mal zvládnuť až 200 kg záťaž na rám.
Počas testovania však vychádzali z prednej vidlice zvuky hrkania a nepodarilo sa nám ich eliminovať. Pritiahli sme všetky skrutky, ktoré sme mohli, no zrejme to vychádza z konštrukcie bicykla a nedá sa to eliminovať. Nijakým spôsobom to ale neovplyvňuje jazdu.
Hrubé značkové pneumatiky s netradičným ráfikom
Číňania milujú hrubé pneumatiky. Veď keď sa pozrieme na portfólio elektrických bicyklov značiek ako Engwe, Lankeleisi alebo DUOTTS, väčšina má osadené 4-palcové pneumatiky. Na našom trhu nie sú tak v obľube, no pokiaľ chceme naozaj výkonný elektrobajk, je potrebné to akceptovať.
Lankeleisi X3000 Max má priamo z výroby osadené značkové CHAOYANG pneumatiky s rozmermi 20×4″. Veľmi pekný dizajnový prvok je za nás dierkovaný ráfik, z ktorého je vidieť oranžový vnútorný plášť. To je pre nás novinka pre čínske fatbiky.
Za nás sú takéto elektrické bicykel s hrubými pneumatikami výhradne na zážitkovú jazdu pre tých, ktorý sa nepretrhnú pedálovaním a sú skvelé na slovenské chodníky, ktoré sú, priznajme si to, vo väčšine miest rozbité. S takýmito pneumatikami a odpružením je možné prejsť po obrubníku bez brzdenia a žiadna jama nie je problém.
Poriadny výkon, na aký nie sme zvyknutí
Pri elektrických bicykloch nie je vôbec zvykom mať motory o výkone 1000 W, nieto mať takéto motory rovno dva! Lankeleisi X3000 Max sa líši od ostatných najmä svojím masívnym výkonom ukrytým vpredu aj vzadu. Rozbeh na tejto beštii nám mierne pripomína rozbeh Kaabo Wolf King GT Pro, na kamienkoch nemá problém predné koleso pri akcelerácii strieľať kamene.
S týmto výkonom nemá bicykel problém zdolať tie najstrmšie kopce a vždy poteší možnosť zapnúť / vypnúť motory podľa potreby. Maximálna rýchlosť sa nám podarila zaznamenať na rovine ale len 45 km/h (testovací jazdec má 78 kg).
Podľa nás má ale väčší potenciál…
Osobne sme čakali od maximálky mierne viac, keďže spoločný nominálny výkon je až 2000 W. Aj tak je táto rýchlosť v rámci segmentu elektrických fatbikov úctyhodná. Bicykel má zrejme obsiahnutý obmedzovač v ovládači, ktorý ho limituje vyššej rýchlosti.
Pocit z jazdy – málo prevodov
Pocit z jazdy a hlavne pohodlie počas jazdy sú kľúčovými faktormi pri výbere bicyklov. Množstvo číňanov majú malé konštrukcie a my, Európania, sme na bicykloch jednoducho pokrčení a skrivení. Lankeleisi X3000 Max má však dostatočne veľkú konštrukciu a je vhodná aj pre vyššie postavy.
Ideálna je aj šírka riadidiel, takže komfort pri jazde je taký, ako by sme pri bicykli za jeho cenu očakávali. Nás však najviac “zožieral” fakt, že bicykel má len 7 prevodov. To je žalostne málo pre výkonný bicykel, ktorý dosiahne v pohode 40 km/h. Už pri druhom, resp. treťom rýchlostnom režime sa po pár sekundách šľape v podstate naprázdno na najvyššom prevode. Toto je ale problém všetkých čínskych fatbikov.
Značková batéria od Samsungu
To, čo radi vidíme pri elektrických bicykloch, ale aj kolobežkách sú značkové batériové články. Tie zaručujú, že batéria vydrží dlho a výrazne znižuje riziko poruchy, vypínanie zariadenia pri slabších napätiach (predošlý problém s Laotie) či rýchle opotrebovanie článkov. V samotnom ráme sa nachádza 20 Ah Samsung článok s napätím 48 V.
Batéria sa dá uchytiť mechanicky kľúčom a bez problémov vybrať.
V balení je obsiahnutá 3 A nabíjačka, ktorej potrvá nabiť bicykel za približne 6 hodín. Samozrejme záleží, v akom stave sa bicykel nabíja, no my odporúčame nabíjanie pri hranici 20 – 30 %. Dostupný je len 1 konektor, takže duálny nabíjanie nie je možné.
Reálny dojazd
Samozrejme sme na tomto tátošovi otestovali aj dojazd. Výrobcovia už tradične uvádzajú často prestrelené údaje, ktoré sú ale namerané pri ľahkom jazdcovi, nízkej rýchlosti okolo 25 km/h a ideálnej teplote. Nám je jasné, že takéto podmienky z našich fanúšikov má málokto a taktiež nikto na takomto bicykli nepôjde len rýchlosťou 25 km/h.
Preto sme testovali dojazd pri najvyššom režime pohonu 5 bez pedálovania, s dvoma motormi a bicyklu sme dali čo preto, boli aj kopce a častokrát maximálna rýchlosť. Pomocou tachometru sme pri hmotnosti jazdca približne 78 kg namerali dojazd 39 km.
To je pri 20 Ah batérii pomerne očakávaný výsledok, vzhľadom na to, že bicykle má dva motory. Určite by bolo možné sa dostať bez problémov na hodnotu 70 kilometrov pri použití jedného motora, nižšej priemernej rýchlosti a samozrejme aj asistencie pedálovaním.
Kvalitné brzdy, obrovské strmene
Zabrzdiť kolos ako je Lankeleisi X3000 Max si vyžaduje poriadnu silu. Preto výrobca nainštaloval kvalitné hydraulické kotúčové brzdy značky DYISLANDDe s naozaj obrovskými červenými strmeňmi, ktoré na nás ihneď strhli pozornosť po vybratí bicyklu z krabice. Vyzerajú krásne.
Aj jazdec s uvádzanou maximálnou nosnosťou 180 kg by teda nemal mať žiadny problém s rýchlym zabrzdením. Na začiatok je potrebné ale tieto brzdy doladiť, pretože stláčanie páčok bolo o niečo tvrdšie
Veľký LCD displej, no mizerný plyn
Ďalšia vec, ktorá sa nám na tomto bicykli veľmi páči, je prehľadný farebný LCD displej, na ktorom uvidíš všetko potrebné, ako stav batérie, najazdené kilometre a aktuálnu rýchlosť. Taktiež ponúka bohaté možnosti nastavení, ktoré nájdeš v manuály.
Na ľavej strane riadidiel sa nachádza ovládač pre aktivovanie napájania z batérie a taktiež ovládanie svetiel, smeroviek a displeja.
Aby sme ale len nechválili, nepáči sa nám otočný plyn na rukoväti a samotný materiál rukovätí. Mala by to byť imitácie kože, no za nás je materiál pomerne tvrdý a vyzerá že sa ľahko opotrebuje. Na rukovätiach by sme čakali naopak jemnú odozvu. Keď môže mať perfektné gumené rukoväte aj kolobežka pod 900 € (Joyor S10-S), určite ich môže mať takýto bicykel.
Parádne predné aj zadné osvetlenie
Predné svetlo Lankeleisi X3000 Max je tak veľké, že ho musel dať výrobca do samostatnej krabice. Je to masívne svietidlo, ktoré počas tmy perfektne rozžiari okolie. Nikto už nebude musieť objednávať externé svetlá z AliExpresse, pretože tieto sú naozaj výborné.
Zadné osvetlenie funguje aj ako signalizátor brzdenia a bicyklu v tme dodáva naozaj parádny vzhľad. Jednoducho Lankeleisi X3000 Max vyzerá fakt dobre.
Záverečné zhodnotenie: Lankeleisi X3000 Max
Ako býva pri našich recenziách zvykom, na záver sa patrí zhodnotiť produkt. V niektorých ohľadoch Lankeleisi X3000 Max predčil naše očakávania, v niektorých ich zase prekročiť nedokázal. Veľkým pozitívom je masívny výkon a akcelerácia, aký pri elektrických bicykloch nie je vôbec bežné vidieť. Za nás má plus aj veľmi dobré radenie a pohodlie pri jazde, kvalitné brzdy a celkovo aj kvalita použitých komponentov.
Zo subjektívneho hľadiska sa výrobcovi podaril aj dizajn bicyklu, vzhľadom pripomína skôr motorku a pôsobí masívne. Za bicyklom sa garantovane otočí nejeden okoloidúci.
Takéto druhy elektrobicyklov sú vhodné v podstate do akéhokoľvek terénu. Ich hrubé 20×4 palcové pneumatiky zdolajú bez problémov obrubníky bez zabrzdenia či veľké jamy, čím je dobre využiteľný v meste. Na druhej strane je skvelý aj do terénu a nezľakne sa kopcov či hrboľov.
Medzi hlavné negatíva patrí jednoznačne veľmi mál prevodov a šľapanie naprázdno prakticky ihneď po rozbehnutí. Tento problém by čiastočne vyriešil snímač krútiaceho momentu, ktorý by bol schopný dávkovať zaberanie elektromotoru podľa otáčok pedálov, no ten tu chýba. V cenovej hladine takmer 2000 € by sme takúto výbavu očakávali. Rovnako nám tu chýba prevodník s viac rýchlosťami.
Nezabudni na náš kupón
Lankeleisi X3000 MAX, oficiálny obchod
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ak sme ťa touto recenziou presvedčili o kúpení Lankeleisi X3000 Max, učiniť tak môžeš cez oficiálnu stránku výrobcu aj s naším kupónom.
Pri takýchto testoch by ste mali zverejňovať aj servis na Slovensku a ponuka dielov a následne ich cena