Segment elektrobicyklov s duálnymi motormi nie je vôbec bohatým a preto veľmi radi vidíme nový model – Lankeleisi X2000 Max s celkovým výkonom až 2000 W. Ďalej potešia kvalitné Samsung články sľubujúc lepší dojazd, slušná predná vidlica a taktiež aj veľmi kvalitná skladacia konštrukcia. Otestovali sme samozrejme aj dojazd tohto dvojmotorového tátoša.
Kde ho kúpiť?
Elektrický fatbike Lankeleisi X2000 Max je dostupný priamo v oficiálnom obchode predajcu, s ktorým máme spoluprácu a ponúkame VIP podporu. Doručený ti bude už od 5 pracovných dní z EÚ sklade bez ďalších poplatkov. Predajca ponúka naviac 3-ročnú záruku na rám a 1,5 ročnú záruku na batériu.
LANKELEISI X2000 MAX
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Špecifikácie | Lankeleisi X2000 Max |
---|---|
Pneumatiky | CHAOYANG 20 x 4.0" |
Ráfik | hliníková zliatina |
Riadidlá | hliníková zliatina 6061 / 31.8 x 650 mm |
Rám | hliníková zliatina 6061 |
Predné odpruženie | uzamykateľné hliníkové ramenné olejové pružinové odpruženie / zdvih 120 mm |
Motor | 2x 48 V 1000 W |
Krútiaci moment | 90 Nm |
Max. rýchlosť | 48 km/h |
Batéria | 48 V 20 Ah Samsung 21700 články |
Ovládač | 48 V 36 A dual drive vektorový |
Kadenčný senzor | áno |
Osvetlenie | 48 V LED presné svetlo / LED zadné svetlo |
Nabíjačka | 48 V 3 A |
Doba nabíjania | 5 – 6 hodín |
Vodoodolnosť | IP54 |
Dojazd na elektrický pohon (výrobca) | 55 – 70 km (pri 20 km/h) |
Dojazd pri asistovanom režime (výrobca) | 100 – 130 km (pri 20 km/h) |
Prevodník | Shimano M310 7 rýchlostí |
Brzdy | hydraulické DYISLANDDe-energized |
Hmotnosť | 37 kg |
Max. nosnosť | 180 kg |
Rozmery (rozložený) | 178 cm šírka x 118 – 125 cm výška (pri riadidlách) |
Rozmery (zložený) | 95 cm šírka x 79 cm výška (pri riadidlách) |
Vhodná výška jazdca | 165 – 190 cm |
Zloženie z krabice je ťažké, no nie náročné
Lankeleisi X2000 Max bude doručený v pomerne ťažkej 40 kilogramovej krabici. Samotný bicykel je vo vnútri veľmi dobre zabalený tak, aby sa nepoškodila žiadna jeho časť alebo nebodaj oškrel lak. V tomto je značka Lankeleisi príkladná.
Pri skladaní je potrebná prítomnosť dvoch osôb, pretože ťažký 37 kilogramový bicykel by jeden z krabice vyťahoval len ťažko. Väčšina častí je pekne namontovaná, čo je potrebné, je nasadiť predné koleso s motorom a zapojiť kabeláž. Taktiež sa musia nahodiť na predstavec riadilá, sedadlo a naskrutkovať pedále.
Potom zostáva už len nasadiť plastové blatníky a uchytiť predné svetlo. Skladanie je veľmi jednoduché a pomerne rýchle. Tých, čo používajú zadný kufrík, určite poteší poriadny pevný zadný nosič, s ktorým odnesieš v pohode aj nejaký ten nákup z potravín.
Kvalitná skladacia konštrukcia
Ako veľké pozitívum hodnotíme kvalitu konštrukcie a celkovo prevedenia bicyklu. Inžinieri z Číny si dali záležať, aby bol skladací mechanizmus navrhnutý a vyrobený pevne, čo je cítiť pri používaní. Myslíme, že tento mechanizmus vydrží oveľa viac, ako nejaké lacnejšie čínske značky z AliExpressu.
Celková šírka bicykla je 178 cm. Najvyššia časť, teda riadilá majú výšku od 118 do 125 cm, keďže sú výškovo nastaviteľné. Keď je bicykel zložený, má šírku len 95 cm a výšku 79 cm, vďaka čomu ho je možné úplne jednoducho vtesnať aj do menších kufrov.
Bicykel je možné prelomiť v strede a následne z rámu aj vybrať batériu, čo ocenia najmä obyvatelia bytových domov. Sklopiť sa dá aj predstavec s riadidlami, vďaka čomu je možné bicykel zložiť do seba a zmestiť ho aj do kufra väčšieho auta.
Veľmi vydarený dizajn
Zliatina hliníku nesie veľmi pekné čierne matné farebné prevedenie s prvkami oranžovej. Toto prevedenie vyzerá naozaj pekne a z nášho subjektívneho hľadiska je z troch dostupných farieb najkrajšie. Oranžový lak majú aj vnútorné steny ráfiku.
Teší nás aj pekné zoradenie káblov na riadilách, v podstate všetky káble sú z fabriky skryté v látkovom zipse. Taktiež napájací kábel pre predný motor je bezpečne uchytený v plastových držiakoch, ktorý sa zaťahuje skrutkami.
Predné odpruženie je veľmi slušné
Lankeleisi X2000 Max obsahuje iba prednú olejovú vidlicu, teda zadné odpruženie mu chýba, čo bude cítiť na drsnejšom teréne. Predná vidlica nás ale veľmi pozitívne prekvapila, pretože u čínskych e-bajkov sme zvyknutí na extrémne mäkké pruženie, ktorému nepomôže ani regulácia s ovládaním.
Pri ťažšom jazdcovi (už okolo 85 kg) je cítiť, že pruženie odvádza stále slušnú prácu, z čoho sme boli prekvapení. Najskôr sme mali podozrenie, či sa nejedná o vzduchovú vidlicu, nevideli sme ani žiadny namazaný cylinder, no je to olejovú vidlica. Aj keď tu zadný tlmič nie je, hrubé pneumatiky aspoň z časti spĺňajú účel tlmenia.
Má hydraulické brzdy, ale nie je to Zoom
Pri Lankeleisi sme zvyknutí na kvalitnejšie hydraulické brzdy. Naposledy testovaný Lankeleisi RV800 Plus má brzdy vyššej rady od Zoom, no Lankeleisi X2000 Max o niečo horšie brzdy DYISLAND. Nie sú zlé, no je cítiť, že pokiaľ potrebujeme zabrzdiť ráznejšie, je potrebné využiť aj výrazne väčšiu silu rúk.
Kotúče majú priemer 180 mm, čo je na takýto masívny fatbike podľa nás postačujúce. Menšie by už nemuseli stačiť na vyššiu váhu jazdca a väčšie by samozrejme neurazili.
Pneumatiky majú 20 x 4 palce a jedná sa o značku CHAOYANG, ktorá je pomerne kvalitná. Pneumatiky držia výborne a vďaka povahe tučných pneumatík nemá bicykel problém s vyššími prekážkami či naopak – jamami, prejdeš na ňom naozaj všetko.
Poriadna sila vďaka dvom motorom
Najväčším ťahákom tohto elektrického fatbike je jednoznačne prítomnosť motora v zadnom, ale aj prednom náboji. Elektrobicyklov s dvojitým motorom nie je vôbec veľa a preto sme radi za tento prírastok do portfólia čínskych modelov. Dva motory sa postarajú o bezproblémový chod do kopcov aj pri vyššej váhe, čo môžeme potvrdiť, ťahá perfektne.
Výrobca obmedzil zrejme cez controller pustenie plnej šťavy do oboch motorov pri rozbehu a my sme tak márne čakali na efekt prešmykovania a strieľania kameňov na okolo. Rozbeh je jednoznačne plynulejší, ako pri drahšom bratrancovi RV800 Plus a s nejakými 250 W motormi u konkurenčných značiek sa to nedá ani porovnávať.
Maximálny krútiaci moment je podľa výrobcu aj tak o niečo nižší ako pri RV800 Plus, 100 Nm vs aktuálnych 90 Nm. Preto si myslíme, že výrobca mohol dostať z oboch motorov o niečo viac. No pravdepodobne je to spôsobené tým, že sa bavíme o Bafang motore a na druhej strane o neznačkovom motore.
Motory je možné zopnúť ručným otočným plynom alebo pomocou pedálovania. Podľa nastavenej rýchlosti od 1 do 5 bude bicykel rýchlostne pridávať automaticky.
Nechýbajú značkové Samsung články
Ďalším ťahačom Lankeleisi X2000 Max sú aj kvalitné Samsung články, zaručujúce výrazne lepší dojazd, o čom sme sa presvedčili aj pri predchádzajúcej recenzii Lankeleisi RV800 Plus. Majú kapacitu 20 Ah, čo je na bicykel v tejto cene veľmi slušné.
My sme sa rozhodli testovať dojazd na oboch motoroch v teréne. Testovací jazdec má váhu približne 80 kg a podarilo sa nám prejsť na jedno nabitie pri rýchlostnom režime 3 – 4 takmer 60 kilometrov, čo je veľmi slušné. Pri jednom motore je teda dojazd okolo 90 kilometrov veľmi reálny, záleží však na priemernej rýchlosti, ktorá dokáže urobiť veľký rozdiel.
Zadné aj predné osvetlenie či zadný nosič
Základná výbava priamo z krabice je slušná. Vpredu je obyčajné LED svetlo, no čo ostatným značkám chýba, je zadné svetlo. Lankeleisi X2000 Max má v balení aj štýlové zadné svetlo.
Sila predného svetla nie je nič prelomové, jedná sa skôr o bežné svetlo a odporúčali by sme skôr dokúpiť niečo silnejšie na riadidlá.
Základná Shimano prehadzovačka
Čo sme aj čakali sa potvrdilo. Nielen Lankeleisi, ale aj ďalší čínski výrobcovia, radi používajú základnú Shimano Altus prehadzovačku, spisovne prevodník, a výnimkou nie je ani Lankeleisi X2000 Max.
Dostupných je len 7 rýchlostí, ktorých je nedostatok. Ten sa preukáže hneď pri rýchlosti 35 km/h a viac. Bolo by naozaj dobré, keby Číňania zainvestujú do kvalitnejších prevodov, pretože zo samotného zážitku jazdy by bolo oveľa viac. Taktiež, viac snaživí cyklisti by mohli viac zabrať vlastným manuálnym pohonom.
Záverečné zhodnotenie: Lankeleisi X2000 Max
Lankeleisi X2000 Max môžeme zhodnotiť ako veľmi vydarený fatbike, ktorý prináša dva motory, skladacie telo a kvalitnú batériu zo Samsung článkov pod cenovú hladinu 2000 €, čo v portfóliu Lankeleisi chýbalo.
Oceňujeme kvalitnú hliníkovú zliatinu so spoľahlivým skladacím mechanizmom, vyberateľnú batériu z rámu, hydraulické brzdy, kvalitné 20″ hrubé pneumatiky, prehľadný LCD displej.
Čo však môžeme výrobcovi vytknúť, je slabší výkon oboch motorov, aký sme očakávali a vo finále aj nižší krútiaci moment, ako má Lankeleisi RV800 Plus. Taktiež by sa nám viac páčili širšie riadidlá a ako vždy – veľmi slabé a základné prehadzovačky Shimano Altus.
Ak sme našou recenziou presvedčili o kúpe tohto dual-motor fatbiku, kúpiť si ho môžeš v oficiálnom obchode s predĺženou zárukou 3 roky na rám, 1,5 roka na batériu či spoľahlivou zákazníckou podporou. V prípade problémov vieme asistovať pri reklamácii.
LANKELEISI X2000 MAX
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Sleduj web China Planet, prihlás sa na odber push notifikácií a určite sleduj našu Facebook stránku, skupinu Všetko z EÚ skladov a odoberaj náš Telegram, kde dennodenne pridávame najlepšie ponuky a kupóny z Číny.