Od pomerne mladej čínskej značky Lankeleisi sme už testovali niekoľko veľmi zaujímavých modelov bicyklov. Tentokrát tu máme Lankeleisi RV700 Explorer, ktorý je cenovo dostupnejší, no stále si zachováva vysokú kvalitu a atraktívny dizajn.
Tento elektrický celo-odpružený fatbike sme poriadne prevetrali. V našej podrobnej recenzii sa dozvieš všetko od základných technických špecifikácií až po naše osobné skúsenosti či v neposlednom rade aj test dojazdu na jedno nabitie.
Kde kúpiť Lankeleisi RV700?
E-bike Lankeleisi RV700 je aktuálne dostupný na oficiálnej stránke výrobcu. Jedná sa o doručenie priamo z EÚ skladu, čo znamená, že do 7 pracovných dní bude u teba doma a nemusíš sa báť žiadnych colných poplatkov.
Máme spoluprácu s oficiálnym predajcom značky kvalitných bicyklov Lankeleisi a v tomto článku nájdeš všetky informácie a výhody nákupu. Jednou z hlavných výhod je jednoznačne lepšia zákaznícka podpora a dlhšia záruka až 3 roky na rám a 1,5 roka na batériu!
Lankeleisi RV700
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | Lankeleisi RV700 Explorer |
---|---|
Hmotnosť | 31 kg |
Materiál rámu | hliníková zliatina 6061 |
Predná vidlica | pružinová olejová so zdvihom 100 mm |
Riadidlá | 31.8 x 730 mm |
Pneumatiky | 26 x 4" |
Motor | 1000 W / max krútiaci moment 90 Nm |
Batéria | 48 V / 16 Ah |
Nabíjačka | 48 V / 3 A |
Dojazd | 45 – 55 km v čisto elektrickom režime / 90 – 120 km v asistenčnom režime |
Senzor asistencie | 12-bodový Holzerov snímač |
Displej | farebný TFT |
Vodotesnosť | IP54 |
Rýchlosti | 7 / prehadzovačka Shimano Altus M310 |
Kazeta | SUNSHINE 14-28T |
Brzdy | hydraulické ZOOM H875 |
Maximálna nosnosť | 150 kg |
Kvalita a obsah balenia
Elektrický bicykel Lankeleisi RV700 Explorer nám doviezol kuriér spoločnosti SPS vo veľkej a ťažkej krabici, čo však nikoho neprekvapuje, keďže ide o 26-palcový fatbike a nie malú skladačku.
Bicykel je vo vnútri v čiastočne demontovanom stave chránený množstvom penových výstuh. Tie sú k rámu bicykla a jednotlivým komponentom poctivo uchytené pomocou sťahovacích pások. Napriek tomu sme na ráfiku kolesa našli výrazný škrabanec, ktorý vznikol pravdepodobne od kľuky pedálu.
Výrobca sa síce snažil a na pohľad je bicykel skutočne veľmi dobre zabalený, no ani to nestačilo aby nám prišiel v bezchybnom stave.
Okrem samotného bicykla nájdeme v krabici aj menšiu krabičku s príslušenstvom a predný blatník. V spomínanej krabičke nájdeme manuál, sadu imbusových kľúčov, a tiež malé bonusy navyše – pumpu a zámok na bicykel.
Montáž nie je komplikovaná
Podobne ako býva zvykom aj u iných bicyklov, aj Lankeleisi RV700 Explorer má v krabici demontované predné koleso, riadidlá a tentokrát len predný blatník. Zadný blatník aj sedlo sú na svojom mieste. Montáž tak bude o niečo kratšia než vo väčšine prípadov. Viac času nám zabralo odstránenie a odpratanie všetkých ochranných penových výstuh.
Začali sme s predstavcom. Ten sme museli najskôr uvoľniť pomocou dvoch skrutiek na bokoch, keďže bol otočený smerom dovnútra. Následne sme doňho upevnili riadidlá, otočili ich do správnej polohy a zatiahli príslušné skrutky.
Potom sme sa vrhli na montáž predného kolesa a pedálov. Tie sú krásne označené spolu so symbolom, ktorý nám napovedá do ktorej strany máme pedále uťahovať. Pri prednom kolese sme si všimli, že sa brzdové doštičky mierne šúchajú o kotúč, čo sme však rýchlo vyriešili nastavením brzdového strmeňa do správnej polohy.
Na koniec sme si nechali to, čo máme najmenej radi – upevnenie predného blatníka so svetlom.
Celá montáž bola skutočne rýchla a aj pomerne jednoduchá. Oceňujeme, že výrobca pribaľuje kvalitné a dlhé imbusové kľúče, s ktorými sa pracuje veľmi dobre. Podobne kvalitný je aj vidlicový kľúč pre utiahnutie matíc pri kolesách.
Atraktívny dizajn a kvalita spracovania
Lankeleisi RV700 Explorer je celo-odpružený fatbike, ktorý rozhodne zaujme hneď na prvý pohľad svojim štýlovým dizajnom. My sme ho mali k dispozícii v žltej farbe, no k dispozícii je aj v modrej. Predná vidlica je však v oboch prípadoch žltá a farebne sa menia len ráfiky kolies. Osobne sa nám žltá verzia páči viac.
Ide o bicykel za ktorým sa otočí nejeden okoloidúci, keďže je ťažké ho prehliadnuť. Rám je vyrobený zo zliatiny hliníka s označením 6061 a celková nosnosť bicykla predstavuje 150 kg.
Dominujú široké 26-palcové kolesá, vysoká predná vidlica, široké riadidlá a atraktívna geometria rámu. Celková kvalita spracovania je na veľmi dobrej úrovni, takže dizajn aj kvalitu hodnotíme mimoriadne pozitívne.
Široké riadidlá a farebný TFT displej
Vždy nás poteší, ak má horský bicykel široké a zahnuté riadidlá, keďže s takýmito sa nám jazdí najlepšie. Lankeleisi RV700 nie je výnimkou a poteší 73 cm širokými riadidlami, ktoré sú vo výške približne 115 cm od zeme.
Dominantou riadidiel je veľký a farebný TFT displej v strede. Displej má sýte farby a je dobre čitateľný. Zobrazuje viacero údajov ako kapacita batérie, aktuálna rýchlosť, jazdný režim či ďalšie informácie o jazde. Žiaľ, stav batérie zobrazuje len graficky v podobe symbolu s piatimi dielikmi. Škoda, že tu nemáme aj aktuálne napätie batérie.
Na ľavej strane riadidiel nájdeme brzdovú páku prednej brzdy a pogumovaný ovládač pre zapnutie / vypnutie, prepínanie medzi režimami a ovládanie svetiel.
Na opačnej, pravej strane, je zas brzdová páka zadnej brzdy, radenie Shimano a ovládač plynu, ktorý je namontovaný od výroby. Ide o tzv. polovičný motorkový plyn (half-twisted throttle). Klasický grip bez ovládača plynu výrobca nepribaľuje.
Výkon a maximálna rýchlosť
Lankeleisi RV700 Explorer dostal do výbavy 1000 W motor, ktorý je umiestnený v náboji zadného kolesa. Jeho maximálny krútiaci moment predstavuje 90 Nm.
Ako sme spomenuli už aj vyššie, na riadidlách máme od výroby ovládač plynu, takže s bicyklom vieme jazdiť aj ako s mopedom, teda úplne bez krútenia pedálmi. K dispozícii je 6 jazdných režimov s označením 0 až 5. Nultý stupeň je bez elektrického pohonu, zatiaľ čo zvyšné stupne sú už s elektrickým pohonom, odstupňované podľa maximálnej rýchlosti. Tá predstavuje 25 km/h.
Keďže 1000 W a 25 km/h príliš nejde dokopy, v skrytom menu nechýba možnosť navýšenia rýchlosti. Do tohto menu sa dostaneme súčasným podržaním tlačidiel + a -. Konkrétne nastavenie limitu maximálnej rýchlosti sa ukrýva pod voľbou P6. Nastaviť si tu môžeme až 100 km/h, no bicykel zvláda maximálne približne 48 km/h.
Zrýchlenie je vzhľadom na hmotnosť a rozmery bicykla vcelku slušné, no pre dosiahnutie maximálnej rýchlosti sme potrebovali dlhšiu rovinku. S týmto bicyklom sa však dá celkom pekne aj bicyklovať, nie len naprázdno krútiť pedálmi.
Na druhom či treťom stupni vieme bez problémov aj zaberať pedálmi. Bicykel sa zbytočne nerozbieha na vyššiu rýchlosť než je nutné a keď prestaneme krútiť pedálmi, hneď odstaví elektrický pohon. Štvrtý stupeň už je pri odblokovanej rýchlosti na hrane, keďže nad 35 km/h už musíme točiť pedálmi veľmi rýchlo aby sme ešte aspoň jemne zaberali. Pri piatom stupni už točíme takmer len naprázdno, keďže bicyklu chýba ťažší prevod.
Pretože hmotnosť bicykla prekračuje 25 kg, nezabudni na povinnosť mať uzavreté aj PZP, a to aj v prípade ak by si jazdil s obmedzenou rýchlosťou na 25 km/h. Viac informácii nájdeš napríklad aj v našom článku.
Celo-odpružený rám
Vpredu dominuje bicyklu predĺžená vidlica, ktorá však nie je vzduchová ale štandardná pružinová s olejom. Jej maximálny zdvih je 100 mm, no perfektne dotvára dizajn bicykla. Má nastavenie kompresie od úplného uzamknutia.
Jej chod nie je najlepší, no väčšinu bežných nerovností tlmí dobre. Z vidlice sa však často ozýva akési klepanie, no jeho presnú príčinu sme nedokázali identifikovať, čiže tieto pazvuky sme nevedeli odstrániť.
Bicykel dopĺňa aj zadný tlmič, ktorý nesie označenie GSX-200 GO SUXE. Ten je pomerne tuhý, keďže pravdepodobne ide len o akýsi model základnej kategórie. Výmena za lepší by bicyklu rozhodne pomohla.
Celkovo tak odpruženie nie je ideálne, no všeobecne je jazda na bicykli celkom pohodlná, k čomu jednoznačne prispievajú aj veľké a široké pneumatiky.
Kvalitné brzdy ZOOM
K ťažkému, veľkému a rýchlemu bicyklu neodmysliteľne patria kvalitné brzdy, na čo však viacero výrobcov akosi zabúda. Lankeleisi do tejto kategórie však nepatrí, a tak sa môžeme tešiť z kvalitných hydraulických bŕzd ZOOM H875.
Páčky sú krátke, stláčajú sa príjemne a ľahko, no hlavne ich účinnosť je veľmi dobrá. Kotúč patrí medzi tie väčšie, má však menej štandardný priemer, 170 mm.
Batéria a dojazd
Batéria v elektrickom bicykli Lankeleisi RV700 Explorer má 48 V / 16 Ah a je čiastočne zapustená v ráme. Osobne sa nám takéto uchytenie batérie celkom páči. Dizajnovo pekne zapadá do rámu, aj keď v ňom nie je celá zapustená.
Výrobca udáva dojazd pri čisto elektrickom režime 45 – 55 km jedno nabitie, prípadne 90 – 120 km pri asistovanom režime. Ani v jednom z prípadov však bližšie nešpecifikuje pri akej rýchlosti alebo v ktorom režime bol dojazd meraný.
My sme si samozrejme dojazd overili v našich podmienkach pri našom štýle jazdy. Bicykle a kolobežky vôbec nešetríme, aby sme ti ukázali reálny dojazd pri takej jazde, pri akej si bicykel užiješ čo najviac. Mohli by sme jazdiť maximálnou rýchlosťou 25 km/h, prípadne aj pri najnižšom rýchlostnom režime, aby sme namerali čo najviac kilometrov, no toto nie je náš štýl.
Nastavili sme si maximálnu rýchlosť, zvolili najvyšší režim a najskôr sme sa len pohodlne vozili v čisto elektrickom režime za použitia ovládača plynu. Jazdili sme v okolí Košíc, takže opäť sme nevynechali ani kopce, ktorých je v tejto oblasti mnoho. V takomto móde sme prešli 32.4, čo vzhľadom na vyššiu hmotnosť a široké pneumatiky vôbec nie je málo. Displej bicykla zobrazoval len o 0.5 km viac v porovnaní s aplikáciou Strava v smartfóne.
Keďže sme túto vzdialenosť dosiahli pri najvyššom režime bez pomoci pedálmi, môžeme ju považovať za akýsi minimálny dojazd, od ktorého sa vieme ďalej odpichnúť.
Na ďalšiu jazdu sme sa vybrali v treťom rýchlostnom režime, pri ktorom sme zaberali aj pedálmi a počas jazdy sme sa riadne zapotili, takže nešlo o žiadne vozenie sa len na elektrický pohon. Vybrali sme si jazdu v teréne, s viacerými stúpaniami ale aj zjazdami. Spolu sme prešli 50.8 km.
Tu pekne vidieť ako závisí maximálny dojazd od štýlu jazdy a terénu. Ak by sme jazdili len po rovinkách a po ceste, dojazd by bol určite ešte výrazne dlhší.
Osvetlenie a radenie
Bicyklu Lankeleisi RV700 chýb a zadné červené svetlo a aj to predné je pomerne slabé. Žiaľ nemáme tu ani odrazky vo výplete kolies, takže v tomto smere je bicykel vybavený dosť slabo. Chýba tu dokonca aj klaksón.
Radenie od značky Shimano je v tomto prípade solídne a úplne dostačujúce. Značka Lankeleisi sa nezaraďuje ku konkurencii ako Engwe či DUOTTS, ktorí volia vo väčšine prípadov len úplne základný model radenia. Tu nájdeme Shimano Altus, ktoré by sme radi videli aj u iných bicykloch z Číny.
Lankeleisi RV700 Explorer: Záverečné zhodnotenie
Elektrický fatbike Lankeleisi RV700 Explorer je mimoriadne zaujímavým kúskom, ktorý láka pozornosť hneď na prvý pohľad. Zaujme však nie len svojim dizajnom, ale aj kvalitnou konštrukciou, dobrou geometriou rámu, výkonom 750W alebo aj kvalitnými brzdami ZOOM.
Testovanie tohto bicykla sme si skutočne užívali a vedeli by sme si ho predstaviť aj pre dlhodobé využívanie. Menším nedostatkom je odpruženie, najmä to zadné, ktoré má príliš tuhý tlmič, no to je vec vylepšenia za pár desiatok eur.
Lankeleisi RV700
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Sleduj web China Planet, prihlás sa na odber push notifikácií a určite sleduj našu Facebook stránku, skupinu Všetko z EÚ skladov a odoberaj náš Telegram, kde dennodenne pridávame najlepšie ponuky a kupóny z Číny.