Po nedávno testovanej elektrickej kolobežke KuKirin G2 Master tu máme ďalší nový model od rovnakého výrobcu, KuKirin G4. Ide o vyššiu radu s približne rovnakým výkonom motora, lepšou batériou a mohutnejšou konštrukciou.
V recenzii sa opäť pozrieme na kvalitu spracovania, detailne sa pozrieme na jednotlivé komponenty a zhodnotíme celkový dojem z jazdy. V neposlednom rade tu nájdeš aj reálny test dojazdu na jedno nabitie.
Kde kúpiť KuKirin G4?
Elektrická kolobežka KuKirin G4 je aktuálne najvýhodnejšie dostupná v európskom sklade u predajcu Banggood. Doprava je zadarmo, pričom tovar k tebe dorazí od 3 do 10 pracovných dní. Nezabudni využiť ani kupón.
Ušetri ešte viac: Výslednú cenu si môžeš na Banggoode znížiť s použitím dvojice zliav naraz – kupónu, ktorý nájdeš v našom cenovom boxe nižšie a tiež špeciálnym 10 USD “allowance” kupónom. Získaš ho na tejto stránke.
KuKirin G4
- EÚ sklad, AliExpress
- Európsky sklad, Geekbuying (predobjednávky od 10.9.)
- Český sklad, Banggood (predobjednávky od 19.9.)
Expresné doručenie z francúzskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho španielskeho skladu. Dodanie zo Španielska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z poľského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho poľského skladu. Dodanie z Poľska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | KuKirin G4 |
---|---|
Rozmery v rozloženom stave | 1336 x 1295 x 660 mm |
Rozmery v zloženom stave | 1336 x 550 x 660 mm |
Hmotnosť | 37 kg |
Motor | 2000 W |
Maximálna rýchlosť | 70 km/h |
Rýchlostné režimy | 20 / 40 / 70 km/h |
Batéria | 60 V / 20 Ah |
Dojazd | do 75 km |
Maximálne stúpanie | 20° |
Vodeodolnosť | IP54 |
Nabíjanie | 2 A (10 – 12 hodín do plného nabitia) |
Maximálna nosnosť | 120 kg |
Brzdy | predné aj zadné kotúčové (mechanické) |
Pneumatiky | 11" bezdušové |
Osvetlenie | predné; zadné; smerovky |
Displej | LCD dotykový |
Obsah a kvalita balenia
Kolobežku KuKirin G4 nám doviezol kuriér spoločnosti SPS v dvojitej krabici s rozmermi 1310 x 300 x 615 mm a celkovou hmotnosťou až 43 kg. V krabici sa nachádza kolobežka v sklopenom stave s demontovanými riadidlami a zadným blatníkom.
Na rozdiel od elektrických bicyklov nás tu nečaká žiadne zdĺhavé skladanie. Kolobežku stačí vyklopiť, uchytiť riadidlá do predstavca pomocou dvoch skrutiek, a tiež pomocou dvojice skrutiek upevniť zadný blatník.
Kľúče potrebné na tieto kroky nájdeme v balení, spolu s manuálom a nabíjačkou.
Aby sa kolobežka počas prepravy nepoškodila, chráni ju niekoľko tvarovaných polystyrénov. Tie sa žiaľ drolia, a tak sme mali polystyrén roztrúsený po celej kolobežke. Ak budeš kolobežku rozbaľovať v interiéri, odporúčame mať po ruke aj vysávač na polystyrén.
Celkovo je tak kolobežka zabalená dobre, aj keď namiesto polystyrénu vidíme radšej penové výstuhy, z ktorých nevzniká zbytočný bordel.
Kvalitná a mimoriadne mohutná kolobežka
Elektrické kolobežky s podobným výkonom, 2000 W, patria zväčša už medzi tie mohutnejšie, no KuKirin G4 má mohutnejšiu konštrukciu, než sme si mysleli. V porovnaní s KuKirin G2 Master, ktorú máme ešte čerstvo v pamäti, keďže sme ju nedávno testovali, je model G4 výrazne robustnejší.
Kolobežka si zachováva farby značky, takže je čierno-oranžová. Jej konštrukcia je vyrobená zo zliatiny hliníka a dizajnovo sa rozhodne vydarila.
Či už ide o tyč vedúcu k riadeniu so zaujímavým dizajnom, uchytenie kolies, platformu pre nohy či kolesá, všetko je už na pohľad masívne. Tomu zodpovedá aj hmotnosť kolobežky, ktorá je 37 kg. Ide tak o poriadne ťažký stroj, čo má žiaľ aj svoje nevýhody.
Kolobežka sa ťažko prenáša po schodoch, keďže ju poriadne nie je za čo uchopiť. V sklopenom stave zvykneme kolobežky chytiť za hlavnú tyč riadenia, tu je však príliš ostrá a hranatá, takže sa v ruke drží zle.
Ak máme kolobežku rozloženú, väčšinou ju jednou rukou chytáme niekde v oblasti nad predným kolesom a druhou rukou za zadný šľapák. Tomu však v tomto prípade chýba akékoľvek madlo a jeho ukončenie je pomerne klzké. Najprirodzenejšie bolo uchopiť ju pravou rukou za zadné svetlo, ktoré je pod spomínaných šľapákom, no keďže je plastové, nejde o najlepšiu možnosť.
Čo sa týka rozmerov, pogumovaná platforma pre nohy má rozmery 51 x 22 cm, riadidlá sú vo výške 129.5 cm od zeme a celková dĺžka kolobežky je 133.6 cm. Výška riadidiel je pre nás tak akurát (redaktor má 185 cm). Nie sú výškovo nastaviteľné, no na druhej strane sú aspoň pevnejšie a stabilnejšie.
Riadidlá s veľkým dotykovým displejom
Riadidlá majú šírku 66 cm, vcelku mäkké pogumované gripy a veľký LCD displej v strede. Ten zobrazuje aktuálnu rýchlosť, jazdný režim, celkový nájazd, kapacitu batérie, logo značky KuKirin a trojicu dotykových tlačidiel.
Tlačidlá Mode, Light a Set slúžia na prepínanie medzi jazdnými režimami, zapnutie či vypnutie svetiel a prepínanie medzi jednotkami rýchlosti (km/h alebo mph).
Displej nie je pri silnom slnku najlepšie čitateľný, no aspoň aktuálnu rýchlosť vidieť zreteľne. Najväčšie výhrady máme však k zobrazeniu kapacity batérie. Znova tu máme len grafické zobrazenie v podobe až desiatich dielikov v symbole batérie. Oveľa viac by sme uvítali zobrazenie napätia batérie vo voltoch.
Grafické zobrazenie môže byť zradné a nepresné, na čo si treba zvyknúť. Navyše, keďže je dielikov až 10, vo vyššej rýchlosti sa neodčítavajú najlepšie.
Poďme sa však ďalej venovať komponentom na riadidlách. Na ľavú stranu umiestnil výrobca páčku zadnej brzdy a ovládač pre smerovky s klaksónom. Na pravej strane je naopak páčka prednej brzdy spolu s plynovou pákou.
Výkon a jazdné režimy
KuKirin G4 sa nehrá na žiadnu mestskú kolobežku s maximálkou 25 km/h. Výkon jej motora je 2000 W, umiestnený je vzadu a dosahuje maximálnu rýchlosť 70 km/h. Aspoň podľa výrobcu.
Reálne sme takúto rýchlosť dosiahli len pri jazde dolu kopcom. Aj na dlhej rovinke bola maximálna rýchlosť “len” okolo 64 km/h. Podľa GPS to bolo ešte o 4 km/h menej. Nie že by to bolo málo, no nezvykne sa stávať, že kolobežka nedosiahne takú rýchlosť, akú udáva výrobca.
Výkon je však dostatočný, kolobežka zrýchľuje krásne plynulo. Nejde o žiadneho trhača asfaltu alebo kolobežku, ktorá zahrabe pri rozjazde, no výkonu má tak akurát.
Ponúka tri jazdné režimy s maximálnymi rýchlosťami 20, 40 a 70 km/h. Ako sme už spomenuli, 70-ku nedosiahne, no slabšie rýchlostné stupne sú presné, podľa udávanej rýchlosti.
Maximálne udávané prevýšenie, 20° je podľa nás príliš optimistické. Kolobežka v strmých kopcoch samozrejme spomalí a pri dlhých kopcoch dostáva zabrať. Zvláda ich síce pomerne fajn, no 20° prevýšenie určite nezvládne.
Široké pneumatiky a pohodlie počas jazdy
Elektrická kolobežka KuKirin G4 má poriadne široké 11″ pneumatiky s rozmerom plášťov 90/65 – 6.5. Predáva sa s cestným dezénom, no poradia si aj v ľahšom teréne na poľných cestičkách.
Aj vďaka dezénu je kolobežka na asfalte mimoriadne tichá, čo má však aj menšiu nevýhodu – okoloidúci ťa príliš nepočujú prichádzať. Čo sa týka odpruženia, máme tu predné aj zadné pružinové tlmiče. Kolobežka pruží veľmi dobre, no občas je až príliš mäkká a pri prejazde väčšími nerovnosťami a najmä vo vyššej rýchlosti sme často narazili na limit tlmičov, kedy sa ozve klepnutie.
S kolobežkou sa nám teda jazdilo vcelku pohodovo. Oceňujeme aj zadný šľapák, kde si vieme nohu pohodlne oprieť, ak chceme zmeniť polohu postoja.
Kvalitné brzdy, no slabšie osvetlenie
Pri takýchto silnejších kolobežkách automaticky očakávame kvalitné kotúčové brzdy. V tomto prípade výrobca zvolil mechanické, lankové brzdy, takže spočiatku sme boli skeptickí, no prekvapili nás. Napriek tomu, že nie sú hydraulické, páčky sa stláčajú jednoducho a brzdy zaberajú výborne. KuKirin G4 je dôkazom toho, že aj lankové kotúčové brzdy môžu byť výborné.
Ako sme už spomenuli aj skôr, kolobežka disponuje okrem štandardných svetiel aj smerovkami. Tie sú umiestnené nie len vzadu, ale aj vpredu. Žiaľ, podobne ako aj v iných prípadoch, smerové svetlá nie sú príliš dobre viditeľné a najmä počas dňa by sme sa určite nespoliehali na to, že si ich vodiči okolo nás všimnú.
Predné smerovky sú na okraji predného bieleho svetla, ktoré je v úrovni displeja na riadidlách v pomernej veľkom kryte. Ten by mal slúžiť aj ako akési tienidlo na displej. Zadné smerovky sú zas zakomponované do zadného červeného svetla.
Ani spomenuté predné svetlo nie je nijak obzvlášť silné a pri jazde za úplnej tmy by sa rozhodne zišlo lepšie osvetlenie.
Batéria a dojazd
Poďme už na jednu z najočakávanejších kategórií, ktorou je batéria a dojazd na jedno nabitie. KuKirin G4 dostala do výbavy 60 V / 20 Ah batériu, ktorá je veľmi bezpečne uložená v podvozku spolu so 40 A ovládačom, ktorý je podľa všetkého sinewave a ponúka plynulú krivku rozbehu.
Výrobca udáva dojazd na jedno nabitie do 75 km bez nejakých ďalších doplňujúcich informácií. Ako už býva zvykom, takýto dojazd nie je príliš reálny a zväčša prejdeme len o niečo viac ako polovicu výrobcom udávaného dojazdu.
Test dojazdu na jedno nabitie sme uskutočnili s 80 kg jazdcom v najvyššom režime. Vyrazili sme z Košíc do okolia a prvých približne 23 km sme išli takmer neustále na plný výkon cez okolité dediny. Išlo o mierne kopcovitý terén. Následne sme sa vrátili na okraj mesta, kde sme išli striedavo, raz rýchlejšie inokedy pomalšie, vždy však v najvyššom režime Race.
Celkovo sme prešli 38.58 km s tým, že jazdu sme ukončili keď nám už nejaký čas svietil posledný dielik batérie, čo by malo symbolizovať kapacitu okolo 10 %. Dojazd sme merali pomocou smartfónu s aplikáciou Runkeeper.
Nepoteší dlhé nabíjanie pomocou 2 A nabíjačky. Trvá totiž až približne 11 hodín.
KuKirin G4: Záverečné zhodnotenie
Ak hľadáš silnejšiu, dobre postavenú mohutnú kolobežku, KuKirin G4 je rozhodne zaujímavou voľbou. Už na prvý pohľad zaujme kvalitnou a mimoriadne masívnou konštrukciou so širokými pneumatikami.
Kolobežka má 2000 W motor vzadu, pomocou ktorého dosahuje maximálnu reálnu rýchlosť na úrovni 60 km/h. Je pohodlná, dobre odpružená a má veľmi dobré jazdné vlastnosti s pohodlným postojom vďaka širokej platforme a šľapáku v zadnej časti.
Poteší aj 60 V / 20 Ah batéria či kvalitné kotúčové brzdy. Zamrzí azda len veľmi dlhé nabíjanie a vyššia hmotnosť. Kvôli nej a absencii madla na uchytenie nad zadným kolesom sa kolobežka ťažko prenáša napríklad cez schody.
Celkovo však ide o veľmi dobre postavenú kolobežku pre tých, ktorí hľadajú rýchlejšiu jazdu a kvalitnú konštrukciu za rozumnú cenu.
Ak sme ťa presvedčili, Elektrickú kolobežku nájdeš u nášho dlhoročného partnera Banggod, ktorý nám ju aj poskytol na test.
KuKirin G4
- EÚ sklad, AliExpress
- Európsky sklad, Geekbuying (predobjednávky od 10.9.)
- Český sklad, Banggood (predobjednávky od 19.9.)
Expresné doručenie z francúzskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho španielskeho skladu. Dodanie zo Španielska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z poľského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho poľského skladu. Dodanie z Poľska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Mám na nej cez 2500km najazdené a 70-72 mi da na rovinke vpohode ak nieje protivietor , tým , že mám cca 60kg tak ma miluje 🤣 a netreba na nej stáť ako drevo ale tak aby bol čo najmenší odpor vetru..
A felfüggesztés talán kicsit puha. Jó lenne ha lehetne állítani a keménységet. Egyébként tényleg jók a menettulajdonságai. Én 73 km/h-t hoztam ki belőle, 80 kg vagyok. A nagy alföldön élek mielőtt valaki azt mondaná hogy lejtőn mentem vagy szakadékba…