Kolobežky od značky KuKirin sú mimoriadne obľúbené najmä pre ich výborný pomer medzi cenou a výbavou. Inak tomu nie je ani v prípade KuKirin G2, ktorú sme v redakcii otestovali. Za menej než 500 EUR ponúka 800W motor s maximálnou rýchlosťou 45 km/h.
V recenzii sa pozrieme na dizajn a kvalitu spracovania kolobežky, odmeriame dojazd na jedno nabitie pri plnom výkone a podelíme sa aj o naše osobné dojmy.
Kde kúpiť KuKirin G2?
Kukirin G2 nájdeš v ponuke nášho partnera Banggood. Poteší aj veľmi rýchle doručenie z blízkeho českého skladu, vďaka čomu tvoj balík dorazí v priebehu 5 pracovných dní.
Kolobežka je na Banggood aktuálne v predobjednávke, čo znamená, že si ju už môžeš objednať, no odosielaná by mala byť od 22. novembra 2024.
Dôležité: Na objednávky z Banggood aj Geekbuying sa vzťahuje naša VIP podpora, ktorú získaš po stiahnutí nášho rozšírenia do prehliadača Chrome iba v počítači.
💶 Cena: 415 €
🎟️ Kupón: BFDKKG2
Technické špecifikácie
Model | KuKirin G2 |
---|---|
Rozmery v rozloženom stave | 125.8 x 66 x 126 cm |
Rozmery v sklopenom stave | 125.8 x 66 x 54 cm |
Hmotnosť | 26kg |
Nosnosť | 120kg |
Výkon | 800W (max 1200W) |
Krútiaci moment | 29N.m |
Batéria | 48V / 15Ah |
Dojazd | 55 km pri strednej rýchlosti |
Nabíjanie | 8-9 hodín |
Odpruženie | predné aj zadné |
Brzdy | kotúčové mechanické (140 mm kotúč) |
Kolesá | 10" |
Vodeodolnosť | IP54 |
Obsah a kvalita balenia
Elektrickú kolobežku KuKirin G2 nám doviezol kuriér spoločnosti GLS v krabici s rozmermi 123.5 x 20.5 x 57.5 cm a hmotnosťou 29.5kg. Nejde o príliš veľkú krabicu, čo naznačuje, že ide o kompaktnejší model kolobežky.
Tá je v krabici v sklopenom stave a s demontovanými riadidlami, vďaka čomu nebude jej montáž komplikovaná. Okrem kolobežky tu nájdeme aj zadný blatník, nabíjačku, manuál a náradie so skrutkami pre uchytenie riadidiel a blatníka.
Celá kolobežka je v krabici chránená polystyrénovými výstuhami, takže kvalitu balenia hodnotíme pozitívne. Preferujeme síce skôr penové výstuhy než polystyrénové, keďže tieto sa lámu a drolia, no svoju funkciu splnili.
Jednoduchá montáž
Ako sme už naznačili, montáž v tomto prípade nie je nijak komplikovaná ani zdĺhavá. Spočíva len v uchytení riadidiel a zadného blatníka. Pre tieto účely sa v balení nachádzajú skrutky aj imbusové kľúče.
Kolobežku sme jednoducho vyklopili ešte v krabici, aby sme pohodlne namontovali riadidlá s využitím štyroch skrutiek. Až potom sme kolobežku vybrali z krabice, aby sme ešte uchytili aj zadný blatník.
Stačí už len dofúkať kolesá, dobiť batériu a môže sa jazdiť.
Dizajn a kvalita spracovania
Dizajnovo sa kolobežka KuKirin G2 jednoznačne radí medzi ostatné modely z tejto série. Ponúka atraktívny dizajn s kovovou konštrukciou. Čierna, sivá a oranžová, to sú farby značky KuKirin, ktoré sú typické pre všetky ich modely.
Kolobežka má niečo cez 26kg, čo síce nie je málo, no veľkostne patrí tento model do akejsi strednej triedy. Platforma pre nohy má rozmery 46 x 18.5 cm a dopĺňa ju aj zadný šľapák. Osobne máme radšej dlhšie platformy, no sme radi, že je tu aspoň spomínaný nášľapný priestor nad zadnou pružinou.
Konštrukcia kolobežky umožňuje aj sklápanie, ktoré je veľmi jednoduché. Stačí odistiť poistku a sklopiť riadidlá smerom k zadnému blatníku.
Široké riadidlá a dotykový displej
KuKirin G2 nepatrí medzi veľké kolobežky, no jej riadidlá sú vzhľadom na svoju kategóriu krásne široké. Majú 66 cm, čo osobne vysoko oceňujeme, keďže širšie riadidlá ponúkajú vyšší komfort.
Riadidlám dominuje veľký displej s dotykovými tlačidlami a malou clonou proti priamemu slnku. Displej zobrazuje aktuálnu rýchlosť, zvolený režim jazdy, stavové ikony svetiel / tempomatu / štartu z nuly, a tiež stav batérie. Symbol batérie pozostáva až z desiatich dielikov, čo umožňuje presnejšie vyjadrenie zostávajúcej kapacity, no ajtak by sme radšej videli percentuálne zobrazenie.
Tri dotykové tlačidlá slúžia na prepínanie svetiel, jazdného režimu a zmenu jednotiek rýchlosti medzi km/h a mph.
Čo sa týka rozmiestnenia prvkov na samotných riadidlách, na ľavej strane je brzdová páka zadnej brzdy a ovládač s tlačidlami pre smerovky a klaksón. Na pravej strane sa nachádza otočný ovládač plynu, ktorý má aj páčku, brzdová páka prednej brzdy a tlačidlo pre zapnutie a vypnutie kolobežky.
Výkon a jazdné režimy
Elektrická kolobežka KuKirin G2 dostala do svojej výbavy 800W motor, vďaka ktorému dosahuje kolobežka maximálnu rýchlosť 45 km/h. Motor je umiestnený v zadnom kolese. Dostupné sú tri režimy odstupňované podľa rýchlostí: 25 / 35 / 45 km/h.
Celkovo má kolobežka celkom slušný výkon, no nejde o žiadny trhač asfaltu. Akcelerácia je taká akurát, vďaka čomu je kolobežka celkom svižná, no pre dosiahnutie maximálnej rýchlosti potrebuje dlhší rozbeh.
Kopce zvláda priemerne. Pri veľmi strmých kopcoch bez rozbehu výrazne spomalí alebo aj úplne zastaví. Nejde tak o najlepší variant do kopcovitého terénu.
Osvetlenie aj so smerovkami
Kolobežka hneď na prvý pohľad upúta veľkým predným svetlom, ktoré svieti celkom dobre, no keďže je pevne zabudované, neponúka možnosť nastavenia sklonu.
Popri prednom bielom svetle sú umiestnené aj smerovky, ktoré nájdeme aj vzadu. Predné smerovky sú lepšie viditeľné než tie zadné, keďže zadnej časti dominuje silnejšie a väčšie červené svetlo, pri ktorom sa smerovky opticky strácajú.
Kolesá, brzdy a odpruženie
KuKirin G2 disponuje 10-palcovými bezdušovými kolesami. Plášte majú rozmer konkrétne 10 x 2.75 – 6.5″. Vo výbave nájdeme aj kotúčové brzdy, ktoré sú síce len mechanické, nie hydraulické, no na takúto kolobežku sú úplne postačujúce. Kotúče majú priemer 140 mm.
Ide o plnohodnotné kotúčové brzdy s dvoma brzdovými platničkami pri každom kotúči. Vzhľadom na hmotnosť a výkon kolobežky ju dokážu bez problémov skrotiť a ani v núdzových situáciách, kedy treba brzdiť na poslednú chvíľu ťa nesklamú.
Ak sa pozrieme na odpruženie, všimneme si pružinový tlmič v prednej aj zadnej časti. Nerovnosti zvláda dobre, aj keď občas pri vyšších rýchlostiach jemne kolobežka klepe.
Batéria a dojazd
V podvozku sa ukrýva 48V / 15Ah batéria, ktorá by podľa výrobcu mala postačovať na 55 km pri strednej rýchlosti. Takéto údaje si však treba overiť v reálnej prevádzke, čo sme samozrejme nevynechali ani v tomto prípade.
S kolobežkou sme sa vydali do ulíc Košíc a okolia. Jazdili sme prevažne na cyklochodníkoch a cestách v maximálnom režime. Všade kde to situácia dovoľovala sme išli maximálnou možnou rýchlosťou, čiže kolobežku sme vôbec nešetrili. Naopak, snažili sme sa z nej dostať maximum, aby sme si jazdu aj patrične užili.
Pre sledovanie dojazdu sme si v smartfóne zapli aplikáciu Strava, ktorá namerala celkovo 28.44 km. Prekvapivo presne meria dojazd aj samotná kolobežka, keďže displej zobrazoval dojazd 28 km. Nie je to veľa, no vzhľadom na použitú batériu, výkon a hmotnosť kolobežky ide o štandardný dojazd. Pri pomalšej a šetrnejšej jazde sa samozrejme dá prejsť aj výrazne viac na jedno nabitie.
Pre úplnosť údajov ešte doplníme, že redaktor, ktorý testoval kolobežku má hmotnosť 75 kg a jazdil s ňou na konci októbra, kedy sa denné teploty pohybovali na úrovni okolo 16 °C.
KuKirin G2: Záverečné zhodnotenie
Hľadáš dobrú kolobežku za rozumnú cenu? Práve KuKirin G2 môže byť zaujímavou voľbou. Za menej než 500 EUR ponúka 800W motor vzadu, maximálnu rýchlosť 45 km/h a 48V / 15Ah batériu. Navyše, vyzerá veľmi dobre, má široké riadidlá, prehľadný a veľký displej, smerovky či kotúčové brzdy.
S kolobežkou sa nám jazdilo veľmi dobre a pohodlne. Oceňujeme aj široké riadidlá, ktoré zlepšujú jej riadenie. Ako negatívum vidíme blatník, ktorý nezakrýva príliš veľa zo zadného kolesa, takže pri jazde v mokrom prostredí pravdepodobne neostaneš celkom suchý. Navyše, predný blatník úplne chýba.