Keďže vonkajšie teploty pomaly ale isto stúpajú, s cyklistickou a kolobežkárskou sezónou začíname aj my s testovaním zaujímavých elektrických kolobežiek. Prvou za tento rok je KuKirin G2 Master.
V našej detailnej recenzii sa opäť pozrieme na technické špecifikácie, kvalitu spracovania, ovládanie, pohodlie počas jazdy a v neposlednom rade otestujeme aj výdrž batérie na jedno nabitie.
Kde ju kúpiť?
KuKirin G2 Master je dostupná u nášho partnera Banggood priamo v českom sklade. To znamená rýchle doručenie bez ďalších poplatkov do 7 pracovných dní.
KuKirin G2 Master
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | KuKirin G2 Master |
---|---|
Rozmery v rozloženom stave | 1260 x 595 x 1315 mm |
Rozmery v sklopenom stave | 1260 x 595 x 595 mm |
Hmotnosť | 33 kg |
Materiál | zliatina hliníka |
Maximálna nosnosť | 120 kg |
Výkon | 2 x 1000 W |
Maximálna rýchlosť | 60 km/h |
Rýchlostné stupne | 1. 20 km/h; 2. 40 km/h; 3. 60 km/h |
Batéria | 52 V / 20.8 Ah |
Dojazd | 70 km pri strednom režime |
Maximálne stúpanie | 20° |
Vodoodolnosť | IP54 |
Nabíjanie | 10 – 11 hodín |
Brzdy | kotúčové mechanické |
Kolesá | 10" x 2.75 |
Odpruženie | predné a zadné hydraulické |
Obsah a kvalita balenia
Elektrickú kolobežku KuKirin G2 Master nám doviezol kuriér spoločnosti GLS v krabici o rozmeroch 129 x 28.7 x 63 cm. Previazaná bola aj dvojicou popruhov, no celková hmotnosť balenia je až 39 kg, čo naznačuje, že nejde o žiadnu malú a ľahkú kolobežku.
Oceňujeme dvojité balenie, čo znamená, že kolobežka bola zabalená v dvoch krabiciach. Sme radi, že výrobca zvolil takéto balenie, pretože vonkajšia krabica bola miestami celkom výrazne poškodená.
Vnútri je kolobežka uložená v sklopenom stave v tvarovaných polystyrénoch. Žiaľ, mnohé z nich boli polámané a roztrieštené, a tak sme mali polystyrén roztrúsený po celej krabici a kolobežke. Vybaľovanie sa tak nezaobišlo bez vysávača.
Okrem kolobežky obsahuje balenie aj manuál, malú pumpu, nabíjačku, multifunkčný kľúč s náradím a moto zámok na brzdový kotúč. Celkovo tak obsah balenia hodnotíme pozitívne, no kvalita balenia mohla byť lepšia. Namiesto polystyrénu mohol výrobca použiť penové výstuhy, ktoré sa nemôžu polámať a roztrúsiť.
Skladanie kolobežky je veľmi jednoduché, keďže nemusíme takmer nič montovať. Jediná vec, ktorá na kolobežke nie je upevnená sú jej riadidlá. Tie však stačí priskrutkovať do predstavca riadidiel pomocou štvorice skrutiek, dofúkať pneumatiky a môžeš jazdiť.
Kvalita konštrukcie a dizajn
Elektrická kolobežka KuKirin G2 Master má rozmery v rozloženom stave 1260 x 595 x 1315 mm a v sklopenom stave 1260 x 595 x 595 mm. Jej celková hmotnosť je 33 kg a už na pohľad ide o pomerne mohutnú kolobežku.
Rozhodne zaujme aj svojim dizajnom, ktorý nesie čierno-oranžové farby. Celá konštrukcia je teda čierna, vyrobená zo zliatiny hliníka, ktorý dopĺňajú oranžové prvky ako logo značky, háčik na riadidlách či pružiny tlmičov odpruženia.
Platforma pre nohy je pogumovaná a má rozmery 18.6 x 48 cm so stupienkom na nohu v zadnej časti, nad zadným kolesom. Konštrukcia je samozrejme sklápacia a samotný sklápací mechanizmus pozostáva z väčšej hlavice skrutky a kovovej západky, ktorú táto matica drží na svojom mieste.
Takéto sklápanie je trochu zdĺhavejšie, keďže rýchlejšie by bolo odistiť len akúsi poistnú páku. Podobný systém sme už videli aj u kolobežky Kugoo Kirin G3.
Riadidlá a displej
Riadidlá sú výškovo nastaviteľné v troch polohách – 114, 121 a 128 cm od zeme. Ich šírka je takmer 60 cm. Dominuje im pomerne veľký displej v strede. Ten je podsvietený a zobrazuje aktuálnu rýchlosť, jazdný režim (1/2/3), napätie batérie, symbol batérie s desiatimi dielikmi, a tiež nás informuje či máme zapnutý režim single alebo dual (pohon jedným alebo dvoma motormi).
Výrobca tak trochu zvláštne rieši zobrazenie nájazdu. V pravom dolnom rohu displeja totiž neustále preblikáva údaj o celkovom nájazde a nájazde od zapnutia kolobežky (ODO a TRIP). Displej sa dosť leskne, čo je menšou nevýhodou a vidieť to aj na našich fotografiách.
Na ľavej strane riadidiel nájdeme brzdovú páku zadnej brzdy o ovládač so štvoricou tlačidiel. Dve z nich slúžia na ovládanie smeroviek, tretie pre zapnutie svetiel a štvrté ovláda klaksón.
Na pravej strane je zas brzdová páka prednej brzdy a menší ovládač s dvojicou tlačidiel. Jedno slúži pre zapnutie a vypnutie kolobežky, zatiaľ čo s druhým tlačidlom ovládame prepínanie medzi pohonom jedným alebo dvoma motormi – single alebo dual mód.
Výkon a dva motory
KuKirin G2 Master disponuje celkovým výkonom až 2000 W. Starajú sa oň dva motory, jeden v každom z kolies, kde oba majú po 1000 W. Zabezpečujú maximálnu rýchlosť až 60 km/h. K dispozícii sú tri rýchlostné režimy označené číslicami, ktoré majú maximálnu rýchlosť 20, 40 a 60 km/h.
Kolobežka tak má dostatok výkonu aj do kopcov. Podľa papierov zvláda maximálne 20° stúpanie. To sme si žiaľ overiť nevedeli, no subjektívne zvláda aj strmšie kopce veľmi dobre.
Ako sme spomenuli už aj skôr, keďže tu máme dvojicu motorov, môžeme si zvoliť či chceme jazdiť s pohonom oboch motorov alebo len s jedným. Samozrejme, pri pohone jedným motorom je výkon slabší a kolobežka nemá takú silnú akceleráciu.
Maximálna rýchlosť 60 km/h, tak ako ju uvádza výrobca, nie je príliš dosiahnuteľná ani v režime dual. Aj pri dlhej rovinke sme sa dostali maximálne na 56 km/h, čo bolo podľa GPS v smartfóne 54 km/h. Akcelerácia z 45 km/h na maximálku je už slabšia.
Po prepnutí na režim dual, kedy máme aktívne oba motory a plný výkon 2000 W, je kolobežka živá, má výrazne lepšiu akceleráciu než pri režime single a celkový zážitok z jazdy je na úplne inej úrovni. Aj keď nejde o jednu z najsilnejších kolobežiek, výkonu je dostatok a pri plnom plyne od nuly je akcelerácia skutočne veľmi slušná. S kolobežkou sme jazdili radi a jazdu sme si užívali.
Osvetlenie a smerovky
Elektrická kolobežka KuKirin G2 Master disponuje okrem predného a zadného svetla aj efektným podsvietením loga KuKirin na bočných stranách podvozku. Okrem neho svieti aj štvorica svetiel v rohoch podvozku.
Celkom dobre viditeľné sú aj smerové svetlá. Ako smerovky slúžia práve spomínané štyri svetlá v rohoch platformy, takže po zapnutí smerovky ich pekne vidia vodiči idúci oproti, ale aj tí za nami.
Brzdy a kolesá
Výkonnejšie kolobežky si zaslúžia kvalitné brzdy. Tu máme k dispozícii kotúčové mechanické brzdy vpredu aj vzadu. Škoda, že výrobca nesiahol po hydraulických brzdách, tie by sa nám tu páčili viac. Sme však radi, že výrobca použil štandardné kotúčové brzdy, kde máme dvojicu brzdových doštičiek, ktoré obopínajú brzdový kotúč z oboch strán. Ide tak o plnohodnotné kotúčové, mechanické brzdy.
Ich účinnosť je celkom dobrá, no treba ich mierne zabehnúť. Od výroby brzdia trochu slabšie a brzdové doštičky sa jemne otierajú o kotúč, no šikovný používateľ si ich polohu nastaví tak, aby sa nešúchali počas jazdy.
Kolesá sú pomerné široké. Majú rozmer 10″ x 2.75, offroadový dezén a sú pneumatické. Výrobca neudáva či sa pod plášťami skrývajú aj duše alebo nie. Zadný blatník je rozdelený na dve časti, čo dotvára celkový dizajn kolobežky.
Odpruženie vpredu aj vzadu
Veľkým lákadlom tejto kolobežky je aj celkové odpruženie podvozku, teda prednej aj zadnej časti. O pohodlnú jazdu sa stará dvojica hydraulických tlmičov s efektnou oranžovou pružinou.
Musíme uznať, že jazda na tejto kolobežke je mimoriadne pohodlná. Odpruženie funguje výborne, nie je príliš tuhé, no ani príliš mäkké. Je tak akurát dobre nastavené, takže nerovnosti a výtlky nerobia tejto kolobežke žiadny problém.
Do ťažkého terénu síce určená nie je, no ľahší terén zvládne celkom dobre. Prejazd poľnými cestičkami je úplne bezproblémový a výborne nám sedí aj šlapák nad zadným kolesom.
Batéria a dojazd
KuKirin G2 Master je založená na 52 V systéme s 20.8 Ah batériou. Výrobca udáva dojazd na jedno nabitie približne 70 km pri strednom rýchlostnom stupni. Keďže my sme kolobežku využívali naplno, väčšinu času sme jazdili v duálnom režime s pohonom oboch motorov a pri najvyššom stupni s číslom 3, kde je maximálna rýchlosť 60 km/h.
Samozrejme, nešli sme kontinuálne maximálnou rýchlosťou, no výkon sme využívali naplno a kolobežku sme vôbec nešetrili. Redaktor, ktorý kolobežku testoval má 78 kg. Jazdilo sa s ňou v Košiciach a blízkom okolí. Keďže nám počasie príliš neprialo, testovaciu jazdu, pri ktorej sme merali celkový dojazd na jedno nabitie sme museli rozdeliť na 2 dni.
Spolu sme na jedno nabitie prešli 29 km. Druhú jazdu sme ukončili, keď sme cítili výrazný pokles výkonu a maximálnej rýchlosti. Batéria mala na konci jazdy už len 46.1 V, čo zodpovedá kapacite pod 20 % a kolobežka už nezvládala vyššiu rýchlosť než 25 km/h.
KuKirin G2 Master: Záverečné zhodnotenie
Elektrická kolobežka KuKirin G2 Master nás nesmierne bavila. Ponúka atraktívny dizajn, výborné odpruženie a kvalitné spracovanie konštrukcie. Poteší aj výkon 2000 W a maximálna rýchlosť takmer 60 km/h.
Kolobežka má dobrý výkon aj slušnú akceleráciu. Zaujímavé je aj riešenie smerových svetiel v rohoch platformy pre nohy. Batéria má 52 V a 20.8 Ah, čo by podľa výrobcu malo stačiť na dojazd 70 km. Nám sa podarilo v najvyššom režime bez šetrenia kolobežky prejsť 29 km. Dojazd však značne ovplyvňuje štýl jazdy, terén aj hmotnosť jazdca.
Celkovo môžeme túto kolobežke rozhodne odporúčaj a jej testovanie sme si užívali. Má dobrú akceleráciu a výborné jazdné vlastnosti.