Základný model kolobežky Kugoo S1 zaujal okamžite po predstavení najmä nízkou cenou, ktorá viac sprístupnila elektrické kolobežky širokej verejnosti. Kvôli niekoľkým nedostatkom bola táto kolobežka ale mnohými zatracovaná. Tentokrát prichádza jej nástupca v podobe kolobežky Kugoo S1 Plus, ktorá sľubuje nápravu hlavných nedostatkov staršej verzie.
Podarilo sa výrobcovi zlepšiť systém sklápania a odstrániť nepríjemné hrkanie počas jazdy? Prečítaj si našu podrobnú recenziu.
Kde kúpiť Kugoo S1 Plus?
Kolobežky značky Kugoo sa predávajú u medzinárodného predajcu tejto značky – Geekbuying. Jej cena sa stále drží pod hranicou 300 €, čím absolútne poráža väčšinu iných elektrických kolobežiek na trhu.
Kugoo S1 Plus
Poteší aj dostupnosť v európskom sklade, vďaka čomu nemusíš na kolobežku čakať dlhé mesiace. Doručená ti bude kuriérom bez akýchkoľvek poplatkov priamo domov bez nutnosti platiť DPH a clo.
Balenie a jeho obsah
Elektrická kolobežka Kugoo S1 Plus prichádza v čiernej krabici s potlačou, ktorá je ešte vložená do ďalšej, ochrannej krabice oblepenej fóliou. Vo vnútri sa nachádza samotná kolobežka, ktorá je okamžite pripravená na jazdu.
V krabici je totiž len sklopená tak, ako si ju vieš sklopiť kedykoľvek, keď ju potrebuješ ručne preniesť. Odpadá tak akákoľvek dodatočná montáž dielov. Kolobežku stačí vybrať z krabice, zasunúť riadidlá na svoje miesto a zdvihnúť celú tyč s riadením do vertikálnej polohy.
V balení sa tým pádom nenachádzajú žiadne skrutky, ani kľúče potrebné k montáží, čo je škoda, pretože nie všetky skrutky boli dostatočne utiahnuté. Okrem kolobežky tu nájdeš len stručný návod a nabíjačku. Balenie je tak veľmi jednoduché a obsahuje len úplný základ. Potešila by aspoň prítomnosť náhradných skrutiek.
Kvalita spracovania a konštrukcia
Celá konštrukcia kolobežky pôsobí na prvý pohľad veľmi mohutne a pevne. Jej celková váha je 12,5 kg, čo je o niečo menej v porovnaní s hlavným konkurentom v podobe kolobežky od Xiaomi. Väčšina dielov je vyrobených z kovu, prípadne z pevných plastov, ktoré tiež pôsobia kvalitne.
Plocha pre nohy má rozmery približne 53 x 15.5 cm, čo je úplne dostatočné. Potiahnutá je gumou v sivej farbe, na ktorej však okamžite vidno nečistoty, no vďaka použitému materiálu poskytuje dostatočný grip a topánky sa na nej nešmýkajú. Táto guma ale nie je prilepená veľmi kvalitne.
Kolobežka má teleskopickú tyč, takže výška riadidiel je prispôsobiteľná, no len do dvoch polôh. V nižšej polohe je výška riadidiel od zeme 88 cm a vo vyššej polohe je to 105 cm. Kolobežka je tak vhodná skôr pre nižšie postavy. Náš redaktor s výškou 185 cm by potreboval mať riadidlá ešte o niečo vyššie, a tak preňho nebola jazda na kolobežke úplne pohodlná.
Výrobca udáva maximálnu nosnosť až 120 kg. Kolesá majú priemer 8″ a sú plné, gumené s dierami po obvode. Na dotyk sú tieto bezdušové pneumatiky tuhé, no nemusíme sa obávať žiadneho defektu počas jazdy.
Duálne odpruženie
Keďže má kolobežka plné (bezdušové), gumené pneumatiky, pre pohodlie počas jazdy ju bolo potrebné odpružiť. Vzadu na spodnej časti vidieť klasický tlmič s pružinou a vpredu je pruženie schované pod krytom.
Musíme uznať, že pruženie funguje skutočne prekvapivo dobre. Pri prejazde cez nerovnosti síce kolobežka nie je úplne tichá a ozývajú sa otrasy a občas aj mierne buchotanie, no nerovnosti tlmí veľmi dobre.
V porovnaní s klasickou kolobežkou od Xiaomi, ktorá nemá odpruženie, no má pneumatiky s dušami, je jazda na kolobežke Kugoo S1 Plus pohodlnejšia.
Je tu ale jeden problém, ktorý výrobca nevyriešil. Počas jazdy sa uvoľňujú skrutky, ktorými sa upínajú riadidlá k teleskopickej tyči. My sme síce všetky skutky pred prvou jazdou dotiahli, no napriek tomu sa nám podarilo jednu z nich počas prvej, hodinovej testovacej jazdy stratiť.
Zamrzí neprítomnosť náhradných skrutiek, pretože nájsť úplne rovnaké v lokálnych obchodoch môže byť problém. Odporúčame tak tieto skrutky pred prvou jazdou zalepiť lepidlom na závity.
Sklápací mechanizmus Kugoo S1 Plus
Jedným z nepríjemných problémov prvej verzie kolobežky Kugoo S1 bol sklápací mechanizmus, na ktorý mnohí potrebovali kladivo, aby vedeli kolobežku sklopiť. Neskôr prišiel grif ako to zvládnuť so zaprením kolobežky o pevnú prekážku, no stále to nebolo ideálne. Sklápací mechanizmus bol tak skutočne riešený nešťastne.
Kugoo S1 Plus ale prináša úplne iný a konečne funkčný mechanizmus na sklopenie kolobežky. Na bočnej strane je plastová spona, ktorú stačí zdvihnúť spolu s malou poistkou a kolobežku vieme krásne sklopiť bez akýchkoľvek problémov. Spona je dostatočne veľká a pracuje sa s ňou jednoducho.
Sklápajú sa aj riadidlá, ktoré je potrebné odistiť otočením červených poistiek vedľa pák na ovládanie plynu a brzdy. Po ich odistení sa vytiahnu zo svojej pozície a dajú sa sklopiť rovnobežne s teleskopickou tyčou.
Výkon, jazdné režimy a dojmy z jazdy
Kugoo S1 Plus má výkon 350 W s motorom uloženým v prednom kolese. Maximálna rýchlosť je 30 km/h. K dispozícii sú ale 3 jazdné režimy, ktoré sú rozlíšené na základe maximálnej rýchlosti. Prvý režim má maximálnu rýchlosť limitovanú na 20 km/h, druhý na 25 km/h a tretí zvláda až 30 km/h.
Režimy sa menia pomocou tlačidla na páke plynu. Pomocou tohto tlačidla sa kolobežka aj zapína a vypína (dlhším podržaním). Na páke brzdy je zas umiestnené tlačidlo na zapínanie a vypínanie osvetlenia. Obe tlačidlá sú pogumované a stláčajú sa pomerne ťažko.
Rýchlosť a aktuálne zvolený režim sa zobrazujú na displeji v strede riadidiel. Ten disponuje od výroby aj ochranným sklom, ktoré ale v našom prípade nebolo nalepené príliš precízne a obsahovalo nie len vzduchové bubliny ale aj škrabance hneď od vybalenia z krabice. Z našej skúsenosti sme sa ale s váhou jazdca 78 kg nedostali na rýchlosť 30 km/h. Displej zobrazoval maximálne 28 km/h.
Ako sme už spomenuli vyššie, jazda na kolobežke s našou výškou nebola úplne pohodlná, no celkovo hodnotíme jazdné vlastnosti veľmi pozitívne. Nižším osobám sa na nej jazdí podstatne lepšie. Čo sa týka kopcov, výrobca udáva maximálne stúpanie 15°. S kolobežkou sme počas testovania jazdili po Košiciach, kde je množstvo stúpaní a klesaní.
V porovnaní s Xiaomi Mi Electric Scooter Pro zvláda Kugoo kopce horšie, čo je pravdepodobne spôsobené slabšou batériou.
Reálny dojazd a nabíjanie Kugoo S1 Plus
Kugoo udáva maximálny dojazd 30 km na jedno nabitie, no nešpecifikuje za akých podmienok. Samotná batéria má kapacitu 7.5 Ah pri napätí 36 V. Pozostáva z niekoľkých článkov typu Li-ion 18650.
Počas nášho testu výdrže sme jazdili prevažne po rovine na cyklochodníku, aby sme nemuseli často zastavovať a boli sme zvedaví, aký bude reálny dojazd. S našou váhou 78 kg a neustálym použitím najrýchlejšieho režimu sa nám podarilo dostať maximálne na 17 km do úplného vybitia.
O percentuálnom zostatku batérie kolobežka neinformuje, na displeji zobrazuje len symbol batérie rozdelený na 5 dielov. Približne od polovice kapacity už cítiť pokles výkonu, ktorý sa naďalej znižuje a pri konci je už výraznejší.
Nabíjací port je umiestnený pri skladacom mechanizme, na opačnej strane než je umiestnená spona. Port je chránený gumenou krytkou, aby sa doňho nedostali nečistoty, tá ale veľmi dobre nedrží na svojom miesta a často vypadáva.
Nabíjanie od úplného vybitia do plna trvá s použitím nabíjacieho adaptéru približne 4 hodiny a 45 minút. O stave nabíjania informuje len LED dióda na adaptéri. Ak kolobežku počas nabíjania zapneme, nezobrazuje na displeji žiadnu informáciu o nabíjaní.
Absencia kotúčovej brzdy
Kugoo S1 Plus chýba klasická kotúčová brzda. Nájdeme tu len elektronickú brzdu, ktorá je ovládaná pákou v ľavej časti riadidiel a mechanickú brzdu v podobe nášlapného blatníka. Elektronická brzda je ale celkom účinná, no ak potrebuješ prudko zabrzdiť a čím skôr zastaviť, nie je ideálna. Taktiež zvykne pri počiatočnom stlačení brzdovej páčky prudšie zabrzdiť a teda brzdenie nie je najplynulejšie.
Pri kritických situáciách je tak potrebné použiť aj zošliapnutie zadného blatníka, ktoré ale vie poslať kolobežku pomerne rýchlo do šmyku, takže na takýto štýl brzdenia je potrebné si zvyknúť. Osobne preferujeme radšej klasickú kotúčovú brzdu, ktorú poznáme nie len z bicyklov, ale aj z iných konkurenčných kolobežiek.
Efektné osvetlenie
Zaujímavé je osvetlenie kolobežky, ktoré sa zapína dvojitým stlačením tlačidla na brzdovej páke. Červené svetlá sú umiestnené vo všetkých štyroch rohoch našlapávacej časti kolobežky a počas zníženej viditeľnosti sú veľmi efektné.
Samozrejmosťou sú brzdové svetlá, ktoré sa rozsvietia automaticky pri brzdení a predné biele svetlo, ktoré sa zapína spolu s červeným osvetlením v rohoch.
Kugoo S1 Plus: Záverečné zhodnotenie
Elektrická kolobežka Kugoo S1 Plus je skvelou voľbou pre tých, ktorí hľadajú základný model kolobežky do mesta za priaznivú cenu. Okrem nízkej ceny je výhodou dobré odpruženie, ktoré nebýva štandardom v tejto cenovej relácii, dobré jazdné vlastnosti, efektné osvetlenie a pevná konštrukcia.
Výdrž na jedno nabitie neprekvapí, no zaraďuje sa medzi priemer. Plné pneumatiky zaručia, že nedostaneš defekt a sklápací mechanizmus je veľmi jednoduchý a praktický.
Nevýhodou je absencia kotúčovej brzdy a Bluetooth, takže v aplikácii si cez smartfón nič nenastavíš ani neskontroluješ stav článkov batérie, tak ako je to možné u konkurencie. Na druhej strane, základné informácie sa zobrazujú na displeji kolobežky, takže aplikácia nie je nevyhnutnosťou.
Kugoo S1 Plus je zároveň vhodná skôr pre nižšie postavy, keďže človek s výškou 185 cm by potreboval posunúť riadidlá o niečo vyššie, čo ale kolobežka neumožňuje. V porovnaní s kolobežkou od Xiaomi vo verzii Pro, ktorá má 300 W motor a 12.8 Ah batériu, zvláda Kugoo S1 Plus kopce o niečo horšie, napriek silnejšiemu, 350 W motoru. Príčinou je pravdepodobne batéria, ktorá má „len“ 7,5 Ah a maximálny výkon motora. Medzi týmito kolobežkami je ale rozdiel vyše 100 € a preto si Kugoo S1 Plus počína veľmi dobre.
Kugoo S1 Plus
Opakujeme, že si ju môžeš zakúpiť u nášho overeného predajcu Geebuying, ktorý ju má v EÚ sklade. Na Kugoo kolobežky majú taktiež v Poľsku servisné centrum, takže ju nemusíš v prípade reklamácie posielať do Číny.
Mam tą hulajnogę i zrobiłem już prawie 1700 km, co mogę powiedzieć to to że z minusów wszystkie śrubki od koła przedniego do góry zdarzyły wypaść i są już inne po plusy są takie że bateria dalej zrobi 20km dystansu na 2 biegu pomimo zrobionych kilometrow