Otestovali sme dizajnovo veľmi atraktívnu elektrickú kolobežku Kugoo Kirin G3. Ponúka výkon 1200 W, TPU pruženie a 18 Ah batériu postavenú na 52 V systéme. Tento model si však vyslúžil množstvo kritiky, kvôli vadnej výrobnej sérii so zlým výkonom. Tieto problémy majú byť však už vyriešené.
Vzhľad aj parametre vyzerajú veľmi lákavo, tak poďme sa spolu pozrieť aká je táto kolobežka v skutočnosti. V našej recenzii sa pozrieme na kvalitu spracovania, ovládanie, dojazd ale aj celkový pocit z jazdy.
Kde kúpiť Kugoo Kirin G3?
Elektrickú kolobežku Kirin G3 zaradil do predaja renomovaný a mnohými obľúbený internetový obchod Geekbuying. Je navyše dostupná v susednom poľskom sklade s expresným doručením bez nutnosti doplácania DPH či cla pri doručení. Samozrejmosťou je potom náš zľavový kupón, ktorý zrazí finálnu cenu ešte o čosi nižšie.
KuKirin G3
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z francúzskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho španielskeho skladu. Dodanie zo Španielska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model
Kugoo Kirin G3
Rozmery v zloženom stave
120 x 55 x 66 cm
Rozmery v rozloženom stave
120 x 129 x 66 cm
Hmotnosť
25 kg
Výkon motora
1200 W
Maximálna rýchlosť
50 km/h
Svetlá výška
18 cm
Maximálna záťaž
100 kg
Batéria
52 V 18 Ah
Nabíjanie
8 – 10 hodín
Dojazd
60 km
Pneumatiky
10" vzduchové
Maximálne stúpanie
30°
Vodeodolnosť
certifikácia IPX4
Obsah a kvalita balenia
Kolobežku Kugoo Kirin G3 nám doviezol kuriér DPD vo veľkej krabici s rozmermi 120 x 29 x 59.5 cm a hmotnosťou približne 31 kg. Výrobcu chválime za dvojité balenie, čo vlastne znamená, že kolobežka bola zabalená vo dvoch krabiciach, čím sa zvyšuje odolnosť voči poškodeniu počas prepravy.
Samozrejmosťou je aj niekoľko tvarovaných penových výstuh, ktoré zabraňujú nechcenému pohybu kolobežky v krabici. Tá je uložená v penových výstuhách v zloženom stave s demontovanými riadidlami a zadným blatníkom.
V balení sa okrem kolobežky nachádza nabíjací kábel s adaptérom, skrutky potrebné k montáži a dvojica kľúčov pre doťahovanie skrutiek.
Kvalita spracovania a dizajn
Elektrická kolobežka Kugoo Kirin G3 má celokovové telo a pôsobí veľmi mohutne, čo by malo zabezpečiť vysokú odolnosť. Jednotlivým prvkom sa ešte budeme venovať podrobnejšie v samostatných kapitolách, no na úvod si prejdime aspoň tie základné vlastnosti.
Novinka od značky Kugoo okamžite zaujme svojim atraktívnym dizajnom a kombináciou čiernej farby s oranžovou. Po dizajnovej stránke sa tento model skutočne vydaril a v uliciach jednoznačne púta pozornosť okoloidúcich ľudí a najmä iných kolobežkárov.
Predné aj zadné uchytenie kolies je v sýtej oranžovej farbe z plastu TPU, čím ponúka aj zaujímavé TPU pruženie, ktoré má tiež atraktívny dizajn s mohutnou konštrukciou. Zaujme aj zadný blatník, na ktorý sa môžeš počas jazdy zaprieť jednou nohou. Riadidlá sú komfortne široké a strednej časti dominuje veľký displej. Poteší aj svetlá výška 18 cm.
Neobišli nás ani problémy
Ani naše objednávky sa občas nezaobídu bez problémov spojených s následnou reklamáciou tovaru. Kolobežku Kugoo Kirin G3 sme dostali už na konci februára, no recenzia na tento kus by bola veľmi negatívna.
Značka Kugoo totiž pustila do predaja chybnú sériu, ktorá mala viacero problémov. Na Facebooku dokonca vznikla skupina s názvom Kugoo Kirin G3 Nightmare, kde sa nešťastní majitelia sťažujú na rovnaké problémy, aké sme zaznamenali aj my.
Prvým problémom bol slabý výkon, ktorý ani zďaleka nepripomínal kolobežku s 1200 W motorom. Displej síce zobrazoval rýchlosť okolo 50 km/h, no reálne podľa GPS to bolo skôr 35 km/h. Ďalší problém predstavoval ovládač plynu v podobe otočnej páky, ktorý však fungoval skôr ako tlačidlo pre vypnutie alebo zapnutie. Kolobežka tak išla buď na plný výkon alebo vôbec. Žiadna regulácia plynu nebola možná.
Mnoho majiteľov tejto novinky sa tiež sťažuje na nekvalitnú ovládaciu jednotku, tzv. controller, ktorý sa po niekoľkých kilometroch odpálil. My sme tento problém nemali.
Kolobežku sme po dohode s predávajúcim zaslali naspäť do Poľska, odkiaľ nám prišla. Predajca prisľúbil, že nám zašle na test druhú, akonáhle vyriešia tieto problémy. Svoje slovo dodržal, a tak sme obdržali opravený model, v ktorom boli spomínané problémy vyriešené.
Čo čert nechcel, s novou kolobežkou sa nám stala menšia nehoda hneď počas prvého testovania. Niekde počas jazdy sme stratili jednu zo skrutiek, ktorá držala strmeň prednej kotúčovej brzdy na svojom mieste a pri núdzovom prudkom zabrzdení sa zlomil držiak spomínaného strmeňa. Skrutka bola pravdepodobne uvoľnená už od začiatku, keďže žiadna ďalšia skrutka nevykazovala vôľu. Predajca nám poslal novú brzdu.
Skladanie kolobežky a jazdné režimy
Ako sme už spomenuli v úvode, kolobežka Kugoo Kirin G3 je v krabici v zloženom stave. Do rozloženého stavu ju dostaneme štandardným zdvihnutím tyče riadenia a jej zaistením v kĺbe. Tu zvolil výrobca zaujímavý, no nepraktický systém zaistenia. Kĺb, kde sa tyč riadenia prehýba sa totiž zaisťuje zaskrutkovaním pomerne dlhej závitovej tyče s odrazovým predným svetlom. Skrutkovanie je pomerne zdĺhavé, a preto je pre nás nepraktické.
Pred prvou jazdou sme ešte museli namontovať zadný blatník, ktorý sa upevňuje dvojicou skrutiek a tiež riadidlá, pre ktoré sme potrebovali 5 skrutiek – 2 z bokov a jednu spredu. Nejde o nič ťažké a navyše všetky skrutky aj kľúče sú v balení.
Kolobežka ponúka 3 jazdné režimy s maximálnymi rýchlosťami 25, 35 a 50 km/h. Medzi režimami sa prepína pomocou jedného z dotykových tlačidiel na displeji, konkrétne so stredným. Režimy sú očíslované od 1 do 3.
Pohodlie počas jazdy
Najviac asi všetkých čitateľov zaujíma, ako sa na kolobežke jazdí, aký má výkon a celkový dojem. Musíme uznať, že vďaka širokým vzduchovým kolesám je jazda veľmi pohodlná a príjemná. Konkrétne ide o rozmer plášťov 10 x 2.75 – 6.5.
Už na prvý pohľad je kolobežka veľká a robustná, čomu zodpovedá aj pomerne vysoké umiestnenie riadidiel, ktoré nie je možné výškovo prispôsobiť. To im však dodáva vysokú pevnosť a stabilitu. Riadidlá sú vo výške 123.5 cm od zeme a majú veľkorysú šírku 66 cm. Gripy sú z mäkkej gumy, ktorá má protišmykový povrch, takže aj tie sa držia veľmi príjemne.
Menším negatívom môže byť kratší priestor pre nohy, ktorý je mierne netradičný v tom, že platforma plynule pokračuje na mohutnom zadnom blatníku, ktorý je tiež určený pre zapretie jednej z nôh. Ak si videl prezentačné video tejto kolobežky, určite vieš o čom hovoríme. Ak nie, video si môžeš pozrieť aj tu. My sme však takýto štýl jazdy neskúšali.
Musíme ale uznať, že bez využitia zadného blatníku ako nášlapného miesta, sa nám na platformu príliš nezmestili obe nohy za seba. Jedine ak sme ich mali položené obe tesne vedľa seba, keďže platforma je dostatočne široká. Pri vyššej rýchlosti ale takáto poloha nie je príliš dobrá. Na jednu nohu vyvýšenú na blatníku sme si museli dlhšie zvykať. Je to však otázkou osobných preferencií.
Výkon a maximálna rýchlosť
Elektrická kolobežka Kugoo Kirin G3 má motor s výkonom 1200 W umiestnený vzadu, čo by malo priniesť lepšiu akceleráciu a zaujímavejšie jazdné vlastnosti. Akcelerácia z nuly je však slabšia než sme očakávali, no postupne sa kolobežka pekne rozbehne. Výrobca udáva maximálnu rýchlosť na úrovni 50 km/h. My sme si rýchlosť overili podľa smartfónu, kde sme mali stiahnutú aplikáciu tachometra, ktorá využíva GPS.
Pri nižších rýchlostiach bol rozdiel medzi rýchlosťou na displeji kolobežky a reálnou rýchlosťou podľa GPS približne 3 km/h. Pri vyššej rýchlosti sa už rozdiel zväčšil približne na 6 – 7 km/h. Maximálne sa nám podarilo dosiahnuť rýchlosť 46 km/h na dlhšej rovinke s jazdcom o hmotnosti 80 kg.
Kolobežka má dostatok výkonu aj pre strmšie stúpania. Subjektívne sme vnímali dostatočný výkon v kopcoch. Výrobca udáva maximálne stúpanie 30 °, preto sme vyskúšali odmerať sklon kopca pomocou aplikácie v smartfóne, no boli sme prekvapení, že aj skutočne strmo vyzerajúce kopce mali stúpanie len okolo 12°. Najstrmší kopec, ktorý sme v meste našli mal sklon 15°.
Kopec s takýmto sklonom dal kolobežke zabrať, no bez rozbehu ho zdolala rýchlosťou približne 15 km/h. Preto sa obávame, že 30-stupňové stúpanie by nezvládla a tento údaj od výrobcu je prehnaný.
Displej, odpruženie a brzdy
Veľký displej v strede riadidiel je ich dominantným prvkom a zaujme hneď na prvý pohľad. V strednej časti sa zobrazuje aktuálna rýchlosť, no nájdeme tu aj iné, zaujímavé informácie ako teplota motora, jeho napätie a tiež napätie batérie. Nechýba zobrazenie prejdenej vzdialenosti či zobrazenie aktuálneho módu. Škoda, že stav batérie sa zobrazuje len graficky v podobe desiatich dielov symbolu batérie, no pomôže informácia o aktuálnom napätí, podľa ktorého sa dá tiež orientovať.
Displej disponuje aj trojicou dotykových tlačidiel. Tie slúžia pre ovládanie osvetlenia, jazdného režimu a prepínanie medzi jednotkami rýchlosti (km/h alebo mph).
Čo sa týka odpruženia, to sa nachádza vpredu aj vzadu. Ide o takzvané TPU pruženie (plastové), ktoré funguje celkom dobre a je pomerne mäkké. Jazda na kolobežke bola pohodlná, k čomu však prispievajú aj široké pneumatiky.
S ľahším terénom ako poľné alebo lesné cestičky si kolobežka poradí s ľahkosťou. V ťažšom teréne kde je množstvo kameňov ťa už podstatne vyklepe, keďže otrasy sa výrazne prenášajú do rúk a celého tela.
Mechanické, teda lankové kotúčové brzdy sú vpredu aj vzadu spolu so 140 mm kotúčmi. Ich účinnosť je dostatočná a v oboch prípadoch, či už použijeme prednú alebo zadnú brzdu, sa aktivuje aj elektronická brzda motorom.
Po jazde v teréne odporúčame skontrolovať všetky skrutky, najmä tie, ktoré sa uťahujú po vybalení z krabice. Ide teda o skrutky držiace riadidlá a blatník. Tie sa totiž pomerne výrazne uvoľňujú. Jedným z riešení pre bezstarostnú jazdu je aj zalepenie skrutiek lepidlom na závity.
Dojazd a nabíjanie
Výrobca udáva maximálny dojazd na úrovni 60 km. Ako dobre vieme, výrobcom udávaný dojazd je vo väčšine prípadov nedosiahnuteľný v bežných podmienkach a často to býva tesne za polovicou papierovej hodnoty. Batéria je založená na 52 V systéme a má 18 Ah.
My sme si samozrejme dojazd odmerali pomocou aplikácie Runkeeper v našom smartfóne a nameranú hodnotu sme porovnali aj s tou na displeji kolobežky. Jazdili sme v uliciach Košíc a prímestských častiach a na jedno nabitie sme prešli podľa GPS takmer 34 km. Aplikácia nám počas krátkej foto-prestávky aktivitu prerušila, takže aktivitu máme rozdelenú na dve časti, kde chýba približne 1 km.
Displej kolobežky zobrazoval vzdialenosť 39 km a zostávajúca kapacita batéria bola okolo 10 %, keďže z desiatich dielikov grafického zobrazenia nám ostával už len jeden. Na základe napätia batérie by to malo byť o niečo viac. Dojazd tak nie je nijak ohurujúci a v tejto cenovej hladine by nás viac potešila batéria s vyššou kapacitou. Nabíjanie trvá približne 10 – 11 hodín.
Osvetlenie a aplikácia pre smartfón
K dizajnovej kolobežke patrí aj nevšedné osvetlenie. Predné, biele svetlá sa nachádzajú na oboch stranách prednej časti platformy. Ich nízke položenie zabezpečí, že nebudeš oslepovať oproti idúcich ľudí.
Zadné, červené svetlo je integrované v blatníku a pri stlačení brzdy bliká. Navyše tu máme aj bočné osvetlenie platformy na nohy, ktoré rozsvieti oranžové pásiky po bokoch bielym svetlom.
Kugoo Kirin G3 má aj Bluetooth, no oficiálna stabilná aplikácia je stále vo vývoji. Výrobca sprístupnil zatiaľ len beta verziu aplikácie pre Android, ktorú si môžeš stiahnuť napríklad z tohto odkazu. My sme ju skúšali na viacerých smartfónoch, no na všetkých sa po pripojení kolobežky aplikácia stále vrátila na vyhľadávanie kolobežky.
Z tohto dôvodu sme ju nevedeli otestovať. Mala by však zobrazovať aktuálnu rýchlosť, kapacitu batérie v percentách, stav tachometra a ponúknuť nastavenia štartu bez rozbehu, zamknutia kolobežky a tempomatu.
Kugoo Kirin G3: Záverečné zhodnotenie
Kugoo Kirin G3 je dizajnovo veľmi atraktívna kolobežka, najmä pre mladšiu generáciu. Púta výraznou oranžovou farbou, v ktorej sa nesú najmä ramená TPU pruženia a celkovou mohutnou konštrukciou.
Motor s výkonom 1200 W umiestnený vzadu sa postará o maximálnu rýchlosť 50 km/h, čo vôbec nie je málo. Nám sa podarilo dosiahnuť maximálne 46 km/h s 85 kg jazdcom. Potešia vysoké a široké riadidlá s dobrými gripmi, dvojica kotúčových bŕzd a tiež prehľadný a veľký displej.
Reálny dojazd sa však pri maximálnom výkone pohybuje na úrovni okolo 35 km, čo nie je príliš veľa. Potešila by nás batéria s vyššou kapacitou a tiež fungujúca aplikácia pre smartfóny, ktorá je stále vo vývoji. Taktiež nás nepotešili úvodné problémy spojené s vadnou sériou, ktoré síce boli opravené, no stále predstavujú isté riziko.
Ahoj,asi pred mesiacom som si kúpil model Kugoo Kirín G3 🙂,no doteraz bolo všetko bez problému,fakt bol som spokojný s výkonom, rýchlosťou,celkovo tento typ modelu mi vyhovuje pretože jazdím po asfalte ale aj v miernom,lahšom teréne….no pred večerom ma sklamala v tom najhoršom…. prešiel som zhruba 4-5 km . Zastavil som na križovatke a keď som sa potom chcel rozbehnúť tak nič,proste plyn vôbec nereagoval. Displej pekne svietil ale vôbec som ju nedokázal rozbehnúť, neviem a nerozumiem prečo sa mi to stálo 😭😭😭no cestu späť domov som musel kolobežku odtlačiť…cca 3-4 km…..mal už niekto podobný, technický problém ? Ďakujem za odpoveď… Michal, SP
Podrz dlouze vypínání a pockej než se vypne znovu zapni a je to