Keďže je hlavná sezóna elektrických kolobežiek už v plnom prúde, otestovali sme ďalšiu zaujímavú elektrickú kolobežku v cenovej hladine tesne pod 500 EUR s našim kupónom. Ide o IENYRID M4 Pro S+ Max s 800 W motorom a maximálnou rýchlosťou 45 km/h.
Kde kúpiť IENYRID M4 Pro S+ Max?
Elektrická kolobežka IENYRID M4 Pro S aj výkonnejšia verzia IENYRID M4 PRO S+ MAX sú dostupné u internetového predajcu Geekbuying. Veľkou výhodou je expresné doručenie z EÚ skladu úplne zadarmo bez colných poplatkov.
IENYRID M4 PRO S+ MAX
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | IENYRID M4 Pro S+ Max |
---|---|
Rozmery | 117 x 60 x 130 cm |
Hmotnosť | 25.38 kg |
Motor | 800 W |
Maximálna rýchlosť | 45 km/h |
Batéria | 48 V / 20 Ah |
Dojazd | 40 – 75 km |
Nabíjanie | 6 – 8 hodín |
Pneumatiky | 10" terénne |
Maximálna nosnosť | 150 kg |
Brzdy | 2 x kotúčová a E-ABS |
Maximálne stúpanie | 10 – 20° |
Odpruženie | predné aj zadné / pružinové |
Podsvietenie | áno |
Obsah a kvalita balenia
Kolobežka od značky IENYRID nám prišla kuriérom spoločnosti DPD v krabici s rozmermi 120 x 25 x 49.5 cm a hmotnosťou 29.94 kg. Krabica bola previazaná aj dvojicou plastových pásiek, vďaka ktorým sa jednoduchšie prenáša.
Vo vnútri je zložená kolobežka, ktorá je po vybratí z krabice a odstránení obalových materiálov viac-menej pripravená na jazdu. Okolo kolobežky je pomerne veľké množstvo penovej výstuhy, takže v krabici je chránená veľmi dobre.
Napriek tomu bol zadný blatník kolobežky pomerne poškrabaný, no toto poškodenie vyzerá skôr na výrobnú vadu. Úprimne, mierne nedokonalosti sú pre takéto čínske kolobežky pomerne bežné.
V balení s kolobežkou nájdeme aj pekne zabalenú sadu náradia, sedlo, používateľský manuál a nabíjačku s anglickou aj európskou koncovkou.
Skladanie a príprava na prvú jazdu
Ako sme už spomenuli, kolobežka nie je v krabici nijak rozobratá. Je len štandardne zložená, tak ako ju môžeš zložiť kedykoľvek. Jediným komponentom, ktorý je potrebné namontovať je predné svetlo. K tejto činnosti ti stačí imbusový kľúč a jedna pribalená skrutka.
Po odstránení všetkých obalových materiálov a uchytení predného svetla stačí rozložiť riadidlá a vyklopiť kolobežku. Na kolobežke nájdeme aj dvojicu kľúčov, ktoré budeš potrebovať k jej zapnutiu.
Odporúčame však skontrolovať a dotiahnuť skrutky, ktoré držia displej, ovládač s tlačidlami a brzdy na riadiacej tyči. V našom prípade boli dosť uvoľnené, čiže na riadidlách vôbec nedržali pevne. Takto sme si ich aspoň nastavili podľa našich potrieb.
Kvalita spracovania a dizajn
Elektrická kolobežka IENYRID M4 Pro S+ Max vyzerá už na prvý pohľad veľmi atraktívne a robustne. Dizajnom je samozrejme veľmi podobná iným čínskym kolobežkám s podobným výkonom, no jej dizajn dopĺňajú niektoré farebne odlíšené komponenty, ktoré hneď zaujmú.
Vyrobená je zo zliatiny hliníka a spracovanie je na veľmi dobrej úrovni. Potešia výškovo nastaviteľné riadidlá, sedlo či dvojica bŕzd. Jednotlivým komponentom sa ešte budeme venovať podrobnejšie v samostatných kapitolách.
Sedlo alebo stupienok na nohu
Skvelým krokom od výrobcu je možnosť výberu medzi sedlom a stupienkom na nohu, ktorú necháva na zákazníkovi. Od výroby je na kolobežke uchytená základňa pre sedlo.
Keďže my osobne nie sme príliš zástancami sedadiel na týchto kolobežkách, rozhodli sme sa ho hneď vymeniť za stupienok. Ten následne poslúži aj ako rukoväť pre ľahšiu manipuláciu s kolobežkou, ak ju potrebujeme napríklad vyniesť po schodoch.
Všetko náradie pre výmenu je pribalené ku kolobežke. Začali sme demontovaním zadného blatníka, ktorý držia štyri skrutky. Ten síce demontovať nemusíš, no mierne zhoršuje prístup k maticiam, ktoré držia základňu sedla. Stačí odstrániť štvoricu skrutiek, ktoré držia túto základňu a vymeniť ju za stupienok.
Výškovo prispôsobiteľné riadidlá
Riadidlá majú šírku 61 cm a sú výškovo prispôsobiteľné v rozmedzí 100 – 125 cm. Keďže náš redaktor meria 185 cm, výškovo nastaviteľné riadidlá s takýmto rozsahom a šírkou rozhodne potešili.
Na ľavej strane nájdeme brzdovú páku zadnej brzdy, ovládač pre zapnutie osvetlenia a smeroviek, spolu s klaksonom a na pravej strane páku prednej brzdy a displej s integrovanou páčkou pre ovládanie plynu. Ide o klasický systém s displejom, aký poznáme z mnohých čínskych kolobežiek.
Displej je okrúhly a pomerne zle čitateľný na priamom slnku. Za jazdy sme na ňom mnohokrát nevideli takmer nič. Vedľa neho nájdeme len dvojicu tlačidiel. Jedno pre zapnutie a vypnutie a druhé pre prepínanie medzi režimami.
Keďže sú riadidlá sklápacie a nie pevné, prejavuje sa to miernou vôľou počas jazdy. Navyše, sú aj výškovo nastaviteľné a práve tieto miesta sú tiež zdrojom mierneho škrípania, ktoré vzniká pri zapretí sa o riadidlá, najmä pri prejazde nerovnosťami.
Dostupný je aj tzv. “režim P”, kde je možné zmeniť niektoré nastavenia. Dostaneme sa doňho súčasným stlačením oboch spomínaných tlačidiel.
Pneumatiky, brzdy a odpruženie
Kolobežka IENYRID M4 Pro S+ Max má široké, 10-palcové pneumatiky do terénu. Čo sa týka bŕzd, tie sú kotúčové, no mechanické, nie hydraulické. Brzdové páky sa ale stláčajú pomerne ľahko a čo sa týka ich efektivity, tá nie je vôbec zlá.
Brzdy sú v našom prípade stále len v zábehu a aj keď nepatria medzi špičkové brzdy, brzdia celkom dobre. Brzdové strmene majú navyše atraktívnu červenú farbu. Od výroby sa však predná brzdová doštička trela o kotúč, no stačí mierne nastaviť polohu strmeňa.
Výrazným prvkom na kolobežke, ktorý okamžite upúta pozornosť sú najmä zadné oranžové tlmiče. Tie sú dve, v ich vnútri je pružina a fungujú celkom dobre.
Vpredu nájdeme tiež dvojicu pružín v odpruženej vidlici. Celková jazda s kolobežkou je pohodlná, no ak vo vyššej rýchlosti prejdeme cez väčšie nerovnosti, spredu sa ozýva klepanie, keďže v takomto prípade narážajú tlmiče na svoje limity.
Výkonný motor vzadu
IENYRID M4 Pro S+ Max disponuje 800 W motorom v zadnom kolese. Vďaka nemu vieme dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 45 km/h. Prednastavený je však režim, ktorý limituje maximálnu rýchlosť na 25 km/h. Do režimu s maximálnym výkonom sa vieme jednoducho prepnúť pomocou tlačidla M, ktoré treba stlačiť 5-krát za sebou (nie príliš rýchlo).
Reálne však pre dosiahnutie maximálnej rýchlosti 45 km/h potrebujeme dlhú rovinku. Po meste sme vo väčšine prípadov išli maximálne rýchlosťou okolo 41 km/h.
Akcelerácia z nuly je celkom dobrá, no nad 35 km/h sa už zhoršuje. Keďže sme s kolobežkou jazdili po Košiciach a okolí, nevyhli sme sa ani mnohým kopcom, ktoré kolobežka síce zvládla, no pri tých strmších výrazne spomalila (niekedy aj na 15 km/h). Celkovo by sme si vedeli samozrejme predstaviť u takejto kolobežky aj vyšší výkon, no to by sa odzrkadlilo aj na cene.
Batéria a dojazd na jedno nabitie
Elektrická kolobežka od IENYRID má celkom slušnú, 48 V / 20 Ah batériu. Výrobca udáva dojazd na jedno nabitie v rozmedzí 40 – 75 km, čo znie pomerne atraktívne.
My sme si dojazd samozrejme overili, tak ako to robíme u všetkých elektrických kolobežkách. Našu trasu sme merali nie len pomocou displeja na samotnej kolobežke, ale aj cez aplikáciu Runkeeper v smartfóne, keďže meranie vzdialenosti cez GPS je určite presnejšie.
Jazdili sme v uliciach Košíc a tiež v okolitých dedinách. Práve prvých 25 km sme prešli mimo mesta, čiže väčšinu času sme išli na plný plyn, maximálnou rýchlosťou. Kolobežku sme teda vôbec nešetrili. Nevyhýbali sme sa ani strmým kopcom.
Na jedno nabitie sme prešli podľa kolobežky 41 km a podľa aplikácie Runkeeper 35.37 km. Nedosiahli sme tak ani tú spodnú hranicu, ktorú udáva výrobca, no na štýl našej jazdy to nie je zlá hodnota.
Sklamal nás ale grafický ukazovateľ stavu batérie na displeji kolobežky. Ten vôbec neodzrkadľuje reálny stav, keďže pri štyroch dielikoch z piatich bola reálna kapacita už pod polovicou a následne ubúdali dieliky veľmi rýchlo. Kvôli tomu sme kolobežku počas nášho testu dojazdu úplne vybili a nedostali sme sa ani naspäť domov, keďže sme sa riadili podľa tohto zobrazenia stavu batérie.
Skladanie a osvetlenie
Kolobežku IENYRID M4 Pro S+ Max si samozrejme vieme kedykoľvek zložiť. Systém sklápania je podobný ako u mnohých iných kolobežkách. Obe strany riadidiel sa po odskrutkovaní poistných matíc dajú sklopiť smerom nadol k stredovej tyči.
Následne stačí odistiť malú poistku vedľa oranžového jazýčka, zatlačiť naňho a riadidlá sa sklopia smerom k zadnému blatníku. V takejto polohe môžeme kolobežku niekde uskladniť či preniesť.
Okrem predného a zadného štandardného osvetlenia tu nájdeme aj smerovky v zadnej časti, na bokoch platformy pre nohy. Tie pozostávajú z viacerých LEDiek, ktoré sa rozsvecujú postupne, čím vytvárajú akýsi efekt známy aj z novších aút.
IENYRID M4 Pro S+ Max má však ešte jeden bonus. Tým je farebné podsvietenie celej platformy z oboch strán, kde si zo spodu môžeme všimnúť LED pásy. Tie blikajú rôznymi farbami a po tme si ťa vďaka tomuto podsvieteniu určite každý všimne. Žiaľ, nezistili sme ako toto podsvietenie vypnúť.
IENYRID M4 Pro S+ Max: Záverečné zhodnotenie
Elektrická kolobežka IENYRID M4 Pro S+ Max už na prvý pohľad zaujme atraktívnym dizajnom aj svojou cenou tesne pod hladinou 500 EUR. Ponúka 800 W motor vzadu, 48 V / 20 Ah batériu, maximálnu rýchlosť až 45 km/h, odpruženie vpredu aj vzadu, dvojicu kotúčových bŕzd a efektné podsvietenie.
S touto kolobežkou sa nám jazdilo veľmi príjemne. Nepatrí síce do terénu, no na bežnom asfalte či chodníkoch ponúka pohodlnú jazdu s dostatočným výkonom.
Nepáčil sa nám azda len ukazovateľ stavu batérie na displeji, ktorý neodzrkadľuje reálny stav. Riadiť sa však môžeme aj podľa aktuálneho napätia batérie, keďže displej zobrazuje aj túto informáciu. Za cenu tesne pod 500 EUR ide rozhodne o veľmi lákavý model.