Čínska značka Engwe len nedávno uviedla na trh novinku, pokračovateľa veľmi populárneho modelu, Engwe Engine Pro 2.0. Oproti prvému modelu ponúkne lepšiu batériu a snímač krútiaceho momentu.
V našej detailnej recenzii sa pozrieme ako funguje spomenutý snímač krútiaceho momentu, nakoľko sa zlepšil dojazd, no pozrieme sa aj na kvalitu spracovania, pohodlie počas jazdy a predstavíme si všetky komponenty a jeho vlastnosti.
Kde kúpiť Engwe Engine Pro 2.0?
Engwe Engine Pro druhej generácie nájdeš najvýhodnejšie u predajcu Banggood. Bicykel doručuje kuriérska spoločnosť úplne zadarmo bez nutnosti doplácania ďalších poplatkov vo forme cla alebo DPH. Dodanie prebieha z európskeho skladu za 3-10 dní. Na výber máš z 3 farieb – horská zelená, vesmírna čierna, polnočná modrá.
Ušetri ešte viac: Výslednú cenu si môžeš na Banggoode znížiť s použitím dvojice zliav naraz – kupónu, ktorý nájdeš v našom cenovom boxe nižšie a tiež špeciálnym 10 USD “allowance” kupónom. Získaš ho na tejto stránke.
Engwe Engine Pro 2.0
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | Engwe Engine Pro 2.0 |
---|---|
Hmotnosť | 31.6 kg |
Materiál | rám z hliníkovej zliatiny 6061 |
Krútiaci moment | 75 Nm |
Výkon motora | 750 W (1200 W v peaku) |
Senzor | senzor krútiaceho momentu |
Maximálna rýchlosť | 25 km/h (nastavená od výroby s možnosťou navýšenia) |
Brzdy | hydraulické (160 mm kotúč) |
Prehadzovač | 8-rýchlostný Shimano Altus |
Displej | LCD |
Batéria | 52 V 16 Ah (832 Wh) |
Dojazd | 110 km v režime 1 |
Pneumatiky | 20 x 4" |
Maximálne stúpanie | 10° |
Nabíjanie | 5.5 h |
Odpruženie | predné aj zadné |
Kvalita a obsah balenia
Elektrický fatbike Engwe Engine Pro 2.0 nám doviezol kuriér spoločnosti DPD vo veľkej krabici s rozmermi 144 x 32 x 72 cm a celkovou hmotnosťou 39.8 kg. Krabica je z hrubého kartónu, spájaná kovovými sponami a previazaná plastovými pásmi. V našom prípade bol pás len jeden, no krabica dorazila bez viditeľného poškodenia.
Keďže Engwe Engine Pro 2.0 má skladaciu konštrukciu, v krabici sa nachádzal v zloženom stave, no s demontovaným predným kolesom a viacerými komponentmi. Všetko je krásne vystužené polystyrénom a zviazané eska páskami, takže v krabici nič nelieta.
Kvalitu balenia tak hodnotíme na výbornú. Okrem samotného bicykla a jeho komponentov nájdeme v balení len sadu kľúčov, skrutkovač, nabíjačku a návod na použitie. Výrobca nepribalil žiadne bonusy navyše.
Rozbalenie a pomerne zdĺhavá montáž
Ako sme už spomenuli, bicykel je v krabici uložený v zloženom stave, no viacero jeho komponentov je demontovaných. Montáž síce nie je nijak komplikovaná, no je pomerne zdĺhavá. Niektoré skrutky a matice sú na menej prístupných miestach a viaceré sa skrutkujú pomerne ťažko. Výrobca totiž použil lepidlo na závity a samoistiace matice s gumičkou, ktoré sa uťahujú ťažšie.
Istý čas zaberie aj demontáž všetkého obalového materiálu a eska pásiek, ktorých je skutočne veľa.
Okrem spomínaného predného kolesa potrebujeme namontovať aj oba blatníky, predné aj zadné svetlo, predstavec s tyčou riadenia, riadidlá, pedále, zadný držiak a sedadlo.
Najmä montáž blatníkov a zadného držiaka spolu so svetlami nám zabrali najviac času. Práve tu sú matice a skrutky na menej prístupných miestach, čo naťahuje celú montáž, najmä ak používaš pribalené imbusové a vidlicové kľúče. S vlastným náradím, prípadne elektrickou uťahovačkou to ide značne rýchlejšie.
Dizajn a kvalita spracovania
Engwe Engine Pro 2.0 sme mali k dispozícii na testovanie v krásnej zelenej farbe. Okrem nej sú na výber aj modrá a čierna. Celý fatbike pôsobí veľmi kvalitne a mohutne. Rám je vyrobený zo zliatiny hliníka 6061 a celkové spracovanie je na dobrej úrovni. Rozhodne ide o jeden z lepšie spracovaných čínskych bicyklov.
Jeho celková hmotnosť je až 31.6 kg, a tak rozhodne nejde o ľahký ani malý bicykel. Má síce sklápaciu konštrukciu, no ani takto sa neprenáša jednoducho, najmä preto, že v zloženom stave príliš takúto polohu nedrží a neustále má tendenciu sa roztvárať.
Fatbike má výškovo nastaviteľné riadidlá v rozmedzí 120 – 130 cm, a tiež výškovo nastaviteľné sedadlo do výšky 86 – 102 cm. Celková dĺžka bicykla vrátane kolies je 170 cm.
Jednotlivým komponentom sa budeme postupne venovať samostatne.
Riadidlá a prehľadný displej
Riadidlá majú v tomto prípade šírku 62 cm, gumené tvarované gripy a niekoľko ďalších komponentov. Na ľavej strane je brzdová páka, ktorou ovládame prednú brzdu spolu s pákou plynu a ovládačom.
Na ňom nájdeme tlačidlá pre prepínanie medzi jazdnými režimami, zapnutie či vypnutie svetiel, prepínanie medzi zobrazenými hodnotami (nájazd od zapnutia, celkový nájazd, maximálna a priemerná rýchlosť) a zapnutie či vypnutie bicykla. Takéto ovládacie tlačidlá poznáme už aj z iných bicyklov od Engwe.
Na pravej strane riadidiel sa nachádza len brzdová páka zadnej brzdy a radenie Shimano Altus s 8 rýchlosťami. V strede riadidiel je pomerne veľký displej.
Dominantným údajom, ktorý displej zobrazuje je aktuálna rýchlosť a zvolený jazdný režim. Ďalej tu nájdeme aj symbol batérie s piatimi dielikmi symbolizujúcimi kapacitu batérie a informácie o nájazdoch či priemernej a maximálnej rýchlosti.
Škoda, že tu nenájdeme informáciu o aktuálnom napätí batérie. Tento údaj by sa nám zišiel rozhodne viac než maximálna alebo priemerná rýchlosť. Displej sa síce mierne leskne a vidieť na ňom odrazy slnka, no údaje sú napriek tomu dobre čitateľné.
Jazdné režimy, výkon a nový snímač krútiaceho momentu
Poďme už na tú najzaujímavejšiu časť, ktorou je výkon a jazda na samotnom fatbiku. Engwe Engine Pro 2.0 ponúka na výber 5 asistovaných režimov odstupňovaných podľa miery pomoci pri pedálovaní a štandardný režim pre bicyklovanie bez elektrického pohonu.
Motor je v tomto prípade umiestnený v zadnom náboji kolesa a má nominálny výkon 750 W. V peaku však môže dosiahnuť až 1200 W. Maximálna rýchlosť je od výroby nastavená na 25 km/h a páka plynu je deaktivovaná, aby bicykel spĺňal prísne európske normy.
Rýchlosť si však môžeme navýšiť pomocou skrytého menu, o ktorom si povieme v ďalšej kapitole. Takisto si môžeme aktivovať aj páku plynu pomocou známej finty.
Osobne sme fatbike vyskúšali najskôr v nastaveniach s akými prišiel od výroby. Jeho akcelerácia je v tomto prípade priemerná a maximálna rýchlosť 25 km/h je taká pohodová, vhodná napríklad na presuny v rámci mesta.
Poteší senzor krútiaceho momentu, ktorý sa snaží udržiavať plynulú jazdu za pomoci pedálovania. Na rozdiel od mnohých čínskych e-bikov, s Engwe Engine Pro 2.0 sa dá krásne bicyklovať bez toho, aby sa bicykel automaticky rozbehol na maximálnu rýchlosť zvoleného režimu. Pri viacerých čínskych bicykloch sme totiž často pedálmi krútili úplne naprázdno, zatiaľ čo motor udržiaval maximálnu rýchlosť režimu.
Tu tomu tak nie je, a tak je jazda na tomto e-biku skutočným bicyklovaním za pomoci elektrického motora. Nemaj však obavy, motor zaberá dostatočne na to, aby bola jazda pohodlná a bez výraznej námahy, a to najmä v najvyššom režime.
Skryté menu a aktivácia ovládania plynu
Podržaním tlačidiel + a – po dobu asi dvoch sekúnd sa dostaneme do skrytého menu s tzv. P-settings. Nájdeme tu niekoľko nastavení, medzi ktorými sa nachádza aj obmedzenie maximálnej rýchlosti pod číslicou 08. Tu si môžeme nastaviť akúkoľvek hodnotu do 99 (predvolená je 25), pričom reálne sme dosiahli maximálnu rýchlosť 45 km/h na rovinke.
Ak by niekto chcel využívať bicykel podobným spôsobom ako moped, teda rýchlosť ovládať len pomocou páčky bez krútenia pedálmi, aj takáto možnosť je dostupná. Nejde však o žiadne nastavenie v skrytom menu.
Výrobca dokonca túto možnosť v manuáli vôbec nespomína. Plynovú páčku aktivuješ 10-sekundovým podržaním ľavej brzdovej páky, plynovej páčky a tlačidla pre zapnutie/vypnutie bicykla. Tento proces musíš uskutočniť pri vypnutom displeji, keďže počas držania spomenutých prvkov sa displej zapne a zobrazí chybový kód 5. Pre deaktiváciu stačí tento postup zopakovať znova.
Po aktivácii plynovej páčky sa bicykel rozbehne okamžite po jej stlačení, takže aktívny je tzv. štart od nuly. Bicykel v tomto prípade nerozlišuje, ktorý z režimov máš zapnutý, až na nultý, keďže ide o režim bez elektrického pohonu. Vo všetkých ostatných režimoch ide rovnako, no zvláštne je, že dosahuje maximálne len 32 km/h. Ako sme už spomenuli vyššie, v asistovanom režime sme vedeli dosiahnuť aj 45 km/h.
Brzdy, kolesá a odpruženie
Vo výbave Engwe Engine Pro 2.0 nájdeme aj kotúčové hydraulické brzdy so 160 mm kotúčmi. Čo sa týka ich brzdného účinku, ten je celkom slušný a v podstate k nim nemáme žiadne väčšie výhrady. Mierne sme ich síce museli po prvom poskladaní bicykla nastaviť aby sa brzdové doštičky nešúchali o kotúč, no nešlo o nič náročné.
Vpredu máme na elektrickom fatbiku štandardnú odpruženú vidlicu so zdvihom približne 8 cm a poteší aj zadné odpruženie, kde je tlmič, ktorý vôbec nie je zlý. Celkovo je odpruženie veľmi slušné a jazda na bicykli je skutočne pohodlná. Samozrejme k tomu prispievajú aj široké a veľké kolesá s rozmerom 20 x 4″ s maximálnym tlakom 20 PSI, no značnú časť práce robí práve odpruženie.
S bicyklom sme jazdili aj po poľných a lesných cestičkách, ktoré zvláda úplne bez problémov a aj takáto jazda v teréne je úplne pohodlná. Práve po poľných cestičkách sa nám azda jazdilo najlepšie.
Slabšie svetlo a množstvo káblov
Predné svetlo je uchytené na skrutke spoločne s predným blatníkom, no ide len o obyčajné svetlo s dodatočnou odrazkou, ktoré nesvieti nijak výrazne. Takýto fatbike by si rozhodne zaslúžil silnejšie svetlo s väčším rozptylom.
Zadné a brzdové svetlo v jednom je umiestnené na konci zadného nosiča, ktorý má mimochodom nosnosť 25 kg. Svetlo je dostatočné a pomerne široké.
Jednou z mála vecí, ktoré sa nám na tomto bicykli nepáčia je množstvo káblov, ktoré sú vedené pozdĺž rámu. Pomerne hrubý zväzok káblov vedie aj priamo cez zámok na baterke zo spodnej strany rámu, kde sa vkladá kľúč, čo je veľmi nepraktické. Výrobca mohol tieto káble viesť radšej v ráme.
Dojazd na jedno nabitie
Oproti prvému modelu má Engwe Engine Pro 2.0 lepšiu batériu, konkrétne 52 V / 16 Ah / 835 Wh. Keďže sme sa posunuli z 48 V systému pri Engwe Engine Pro na 52 V systém u nového modelu, mal by sa mierne zlepšiť aj dojazd. Batéria je vyberateľná a nabíjať sa teda dá aj mimo bicykla.
Výrobca udáva dojazd až 110 km, no len pri najslabšom asistenčnom režime s číslom 1. Osobne sme sa z bicykla snažili dostať maximum, a tak sme ho používali výhradne v najvyššom režime pri odblokovanej maximálnej rýchlosti, kedy dosahuje maximálne 45 km/h. Predpokladáme, že väčšina zákazníkov, ktorí si tento bicykel kúpia ho budú používať približne rovnako.
Po plnom nabití sme sa vybrali na jazdu cez okolité dediny pri Košiciach a dojazd sme sledovali prostredníctvom aplikácie Runkeeper. Keďže okolie Košíc je pomerne kopcovité, nevynechali sme ani kopce a počas našej jazdy sme ich absolvovali hneď niekoľko s rôznym stúpaním. Značnú časť trasy tvorili aj lesné a poľné cestičky, zvyšok sme odjazdili na cestách.
Celkovo sme na jedno nabitie prešli podľa aplikácie Runkeeper 41.77 km, pričom predtým sme boli bicykel ešte fotiť, no počas toho sme prešli len cca 1 km. Celkovo sme tak najazdili približne 43 km na jedno nabitie, pričom displej bicykla zobrazoval hodnotu 43.8 km, čo je pomerne presné.
Jazdu sme ukončili keď nám už dlhšiu dobu svietil posledný dielik batérie. Vzhľadom na viacero dostupných režimov či rôznu maximálnu rýchlosť závisí dojazd značne aj od štýlu jazdy. Viacero recenzií uvádza aj dlhší dojazd, okolo 55 – 60 km.
Engwe Engine Pro 2.0: Záverečné zhodnotenie
Elektrický fatbike Engwe Engine Pro 2.0 sme si počas testovania jednoznačne užívali. Ide o skladací bicykel s maximálnym výkonom 1200 W, kvalitnou a mohutnou konštrukciou či výborným odpružením.
V nami testovanej zelenej farbe zaujme hneď na prvý pohľad aj svojim atraktívnym vzhľadom. Vďaka širokým kolesám a dobrému odpruženiu je jazda na ňom veľmi pohodlná. Poteší aj prehľadný farebný displej a svoje využitie nájde aj zadný nosič. Na jedno nabitie môžeš rátať s dojazdom minimálne okolo 43 km alebo pri šetrnejšom štýle jazdy aj výrazne viac.
Nevýhodou je vyššia hmotnosť a zobrazenie stavu batérie len pomocou symbolu batérie s dielikmi. Oveľa viac by nás potešila informácia o aktuálnom napätí.
recenziu na randride spravite kedy?
Snáď do konca ďalšieho týždňa.
Da sa legalne jazdit po cestach bez prilby ,ked je to akoze bike?
Esta es la informacion sobre Engwie Engine pro 2.0 que he podido leer. Es la primera vez que he podido leer información acerca del menu oculto del display de esta Engwi. Han descrito lo que se puede hacer con el ajuste P 08. Pero he comprobado que existen un total de 18 ajustes ‘P’ disponibles. Es decir, des de el 01 P hasta el 18 P. ¿Como podria averiguar que funciones tienen todos estos ajustes ‘P’. ? Estaré muy agradecido al que me pueda ofrecer ayuda en esto.
Dobry den .Pekna recenze.Mam toto kolo nove a zajima me co po zmacknuti +- tlacitka mohu vsehno nastavit.Je mozne prosim uvezt navod.Dekuji Vam.Roman
Zdravíme, tu je návod na nastavenia.
Dekuji.Roman