Elektrické bicykle sú pre mnohých zatiaľ cenovo nedostupným tovarom. Ich cena často predstavuje štvorcifernú sumu, ktorú mnohí nie sú ochotní zaplatiť. Nedávno však značka Eleglide predstavila svoje prvé elektrické bicykle s veľmi lákavou cenou. My sme otestovali ten lepší z dvojice horských bicyklov, Eleglide M1 Plus, ktorý kúpiš za menej ako 750 €.
Kde sme kúpili Eleglide M1 Plus?
E-bike od značky Eleglide sme zakúpili u medzinárodného predajcu Geekbuying. Dostupný bol v poľskom sklade, odkiaľ nám ho doviezol kuriér DPD sa neskutočné 2 dni od odoslania. Samozrejmosťou bolo bezplatné doručenie bez akýchkoľvek colných poplatkov či DPH. S našim zľavovým kupónom ho kúpiš za výhodnú cenu.
ELEGLIDE M1 Plus
- 27.5" app verzia, PL sklad, 1 rok záruka
- 29" verzia, PL sklad, 1 rok záruka
- 27.5", slovenský sklad, vystavený kus, 2 roky záruka
- 29", slovenský sklad, vystavený kus, 2 roky záruka
EU sklad
EU sklad
% Zľava pri platbe
10,00 €Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
PL sklad
PL sklad
% Zľava pri platbe
10,00 €Expresné doručenie z poľského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho poľského skladu. Dodanie z Poľska väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie zo slovenského skladu v priebehu 1 - 3 pracovných dní.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho slovenského skladu. Dodanie väčšinou trvá 1-3 pracovné dni a doručuje kuriér. Cena je finálna.
Expresné doručenie zo slovenského skladu v priebehu 1 - 3 pracovných dní.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho slovenského skladu. Dodanie väčšinou trvá 1-3 pracovné dni a doručuje kuriér. Cena je finálna.
Obsah balenia
Bicykel nám doručil kuriér v obrovskej krabici s rozmermi 148 x 77 x 24 cm a váhou okolo 25 kg. Krabica bola vo výbornom stave, bez vážnejších poškodení. Vo vnútri je samotný bicykel v čiastočnom demonte. Rám bicykla aj jednotlivé komponenty sú výborne zabalené a chránené penovou výstuhou či dodatočným kartónom. Kvalita balenia je tak na vysokej úrovni, takže všetky komponenty dorazili bez jediného poškodenia.
Bicykel je v krabici zložený bez predného kolesa, ktoré je uchytené o rám bicykla, spolu s ďalšími komponentmi, ktoré je potrebné domontovať. Konkrétne ide o riadidlá, sedlo, pedále, predné svetlo, chránič na prehadzovačku a blatníky.
Okrem komponentov nájdeš v balení aj niekoľko kľúčov a skrutiek potrebných k montáži, návod, nabíjačku a dvojicu kľúčov pre zamknutie batérie. Výrobca navyše pribalil aj ďalšiu dvojicu gripov na riadidlá, pomocou ktorých vieš ovládať elektrický pohon.
Unboxing a skladanie bicykla
Ak sleduješ naše stránky a sociálne siete pravidelne, určite ti neušiel článok, v ktorom sme ti dali možnosť pýtať sa, čo ťa zaujíma. Našiel si v ňom aj naše unikátne unboxing video, v ktorom sme bicykel rozbalili a poskladali. Pozrieť si ho môžeš aj tu:
Skladanie bicykla nie je komplikované. Ak máš základné manuálne zručnosti, určite to podľa pribaleného návodu zvládneš. Ten síce nie je úplne kompletný a niektoré časti si musíš domyslieť, no nejde o žiadnu vedu. My sme to zvládli približne za 20 minút. Montáž zvládne aj jeden človek, bez pomoci, no asistencia nie je na škodu.
Začali sme nastavením predstavca do správnej polohy, ku ktorému sme následne uchytili riadidlá pomocou štvorice skrutiek. Tie je možné pootočiť podľa vlastných preferencií a nastaviť si ich sklon tak, aby vyhovoval pre pohodlné držanie riadidiel.
Následne sme pomocou skrutiek uchytili predné koleso do odpruženej vidlice. Brzdové doštičky kotúčovej brzdy sú však dosť natesno, a preto je komplikované uchytiť koleso tak, aby sa doštičky nešúchali o brzdový kotúč na kolese. Nám sa to však po chvíli podarilo a koleso sa na voľnobeh točilo hladko, bez zbytočného trenia.
V ďalšom kroku sme prichytili predné svetlo, do rámu sme vložili sedlo a priskrutkovali pedále. Dofúkali sme gumy a v tomto bode je bicykel kompletne poskladaný a pripravený na použitie. V balení sa nachádzajú aj blatníky, no predný príliš dobre nedrží, preto sme ich nakoniec nepoužívali.
Kvalita spracovania, dizajn a rozmery
Po dizajnovej stránke ide o veľmi vydarený bicykel. Eleglide M1 Plus má matný čierny rám so žltým logom značky a sivo-žltou grafikou, ktorá mu dodáva moderný štýl. Rám je veľkosti 18.
Veľkostné tabuľky bicyklov sa u rôznych zdrojov mierne líšia, no vo väčšine prípadov je tento rám označovaný ako veľkosť M, vhodný pre výšku jazdca v rozmedzí 165 – 175 cm (niektoré zdroje uvádzajú max 180 cm). Náš redaktor, ktorý testoval bicykel má výšku 185 cm a na bicykli sa mu sedelo pohodlne, napriek tomu, že presahuje tabuľkovú výšku podľa veľkosti rámu.
Bicykel má celkovú dĺžku na úrovni 179 cm a jeho rázvor kolies činí 110 cm. Sedlo je možné výškovo nastaviť v rozmedzí 85 – 104 cm a riadidlá sú vo výške 104 cm. Keďže sedlo sa dá mierne posúvať smerom dopredu a dozadu, minimálna vzdialenosť medzi sedlom a riadidlami je 64 cm a maximálna 68 cm.
Kolesá majú veľkosť 27.5″ a plášte sú univerzálne, vhodné do každého terénu. Celková kvalita spracovania je na dobrej úrovni. Rám je pevný a bicykel zvládol aj menšie skoky či zjazdy po schodoch. Celkový dojem kazí len predná, odpružená vidlica, ktorá je slabá. Pri stlačení a návrate do pôvodnej polohy často klepe.
Ovládanie elektrického pohonu a prvá jazda
Pred prvou jazdou je potrebné zapnúť batériu červeným tlačidlom na samotnej batérii. Následne sa bicykel zapína na ovládacom paneli na riadidlách. Ak je bicykel zapnutý, svietia jednotlivé LED diódy na ovládacom paneli. Ten žiaľ nie je vybavený displejom, takže chýbajú informácie o aktuálnej rýchlosti, percentuálnom stave batérie a dojazde či celkovej vzdialenosti, ktorú sme na bicykli prešli.
Ovládací panel však obsahuje tlačidlo pre zapnutie / vypnutie, tlačidlo pre prepínanie medzi jednotlivými módmi a tiež tlačidlo pre zapnutie / vypnutie predného osvetlenia. Zadné osvetlenie chýba, k dispozícii je len predné, biele svetlo, ktoré svieti dostatočne silno. Posledným prvkom na ovládacom paneli je štvorica LED diód, ktoré symbolizujú aktuálny stav batérie, ktorý si vieš skontrolovať aj na samotnej batérii.
Bicykel Eleglide M1 Plus podporuje 5 úrovní asistencie elektromotorom, ktorý má výkon 250 W (maximálny krátkodobý výkon 500 W). Režimy sú odstupňované na základe maximálnej rýchlosti, ktorú dokáže bicykel dosiahnuť. Konkrétne nastavenia sú nasledovné:
- Úroveň 1 – 12 km/h
- Úroveň 2 – 16 km/h
- Úroveň 3 – 20 km/h
- Úroveň 4 – 23 km/h
- Úroveň 5 – 25 km/h
Elektromotor sa aktivuje automaticky pri miernom pootečení pedálov. Zvláštnosťou je, že niekedy sa nám aktivoval okamžite po polovičnom otočení pedálov, inokedy sme sa museli mierne rozbehnúť pomocou pedálov, kým sa motor aktivoval. Potom stačí už len mierne točiť pedálmi bez skutočného záberu silou aby sa udržiaval zapnutý motor. Ak pedálmi prestaneš krútiť, po chvíli sa motor deaktivuje a aktivuje sa opätovne až keď začneš znova točiť pedálmi. Na rovnakom princípe funguje väčšine elektrických bicyklov, ktoré sme mali možnosť vyskúšať.
Ako sme spomenuli už v úvode, výrobca dodáva v balení aj náhradné gripy, ktoré disponujú otočným ovládačom pre manuálnu reguláciu rýchlosti. Sú ale tvrdšie než tie pôvodné, a keďže nám predvolený systém ovládania vyhovoval, nepoužívali sme ich.
Komponenty bicykla
Elektrický bicykel Eleglide M1 Plus pozostáva z klasických komponentov, ktoré poznáme aj z iných horských bicyklov. Vpredu máme odpruženú vidlicu, na ktorej je umiestnené aj osvetlenie. Bicykel je vybavený mechanickými kotúčovými brzdami s lankom. Nie sú označené žiadnou značkou, preto ich pôvod nepoznáme.
Nájdeme tu prešmykač SunRun 42T, no jeho ovládač na riadidlách je od značky Shimano. Zadná prehadzovačka je Shimano Tourney TZ, ktorá je chránená pred nárazmi kovovým chráničom. Spolu máme k dispozícii 21 prevodov – 3 vpredu a 7 vzadu.
Batéria má 36V a 12.5 Ah a je umiestnená na ráme, takže je demontovateľná. Nemusíš mať žiadne obavy, že by ti ju niekto z bicykla počas tvojej neprítomnosti ukradol. Dá sa totiž zamknúť pomocou kľúča, ktorý si zoberieš so sebou. Ďalšou možnosťou je batériu demontovať a nenechávať ju na bicykli počas jeho skladovania napríklad v spoločných priestoroch bytovky.
Komfort jazdy a naše skúsenosti
Jazda v meste po asfaltových cestách je mimoriadne pohodlná. O niečo horšie je to pri jazde v teréne alebo po nerovnostiach, kedy sa predná odpružená vidlica dostáva na svoj limit. Pri rýchlom prejazde nerovnosťami sa často ozýva nepríjemné klepanie pri návrate odpruženia do pôvodnej polohy. Vidlica je tak príliš mäkká a nezvláda ťažší terén. Jazdu po bežných lesných či poľných cestách však zvláda dobre. Do ťažkého terénu a na agresívne zjazdy po cyklotrailoch však nie je vhodný.
Bežný rekreačný cyklista, ktorý jazdí väčšinu času po klasických cestách a občas zavíta do lesa či prejde cez lúku bude spokojný. Od elektrického bicykla za 750 € nemôžeme očakávať, že bude dokonalý vo všetkých smeroch.
Sedlo je pohodlné a pedále majú dostatočný grip, aj napriek tomu, že sú plastové. Čo sa týka bŕzd, tie boli od výroby trochu slabé, preto sme si ich mierne doladili k našej spokojnosti. Brzdové páky sú pohodlné a stláčajú sa ľahko, no celkovo patria brzdy skôr medzi priemer. Občas sa z nich ozývalo nepríjemné pískanie, ktoré však neovplyvňuje funkčnosť.
Čo sa týka elektrického pohonu, jazdili sme takmer výhradne len v najsilnejšom režime, ktorý má maximálnu rýchlosť 25 km/h. Stačí však 250 W motor? Netreba očakávať zázraky, no náš redaktor s váhou 80 kg nemal problém ani s miernymi kopcami. Bicykel sa rozbehne na rovinke relatívne rýchlo, no v kopcoch samozrejme spomalí. Do strmých kopcov si vyžaduje asistenciu pedálmi, no pri žiadnom kopci sme nemuseli šľapať natoľko, aby sme sa spotili. Asistencia pedálmi z našej strany bola vždy len veľmi mierna na ľahkom prevode.
Celkové skúsenosti sú tak dobré a jazdu na bicykli sme si užívali. Jedinú väčšiu výhradu máme voči prednému odpruženiu, ktoré mohlo byť lepšie.
Dojazd a nabíjanie
Výrobca udáva dojazd 100 km, ktorý však platí pri dopomoci pedálmi. V prípade výhradného elektrického pohonu bez dopomoci je udávaný dojazd na jedno nabitie 50 km. My sme dojazd samozrejme otestovali v reálnych podmienkach s 80 kg osobou.
Jazdili sme v Košiciach a prímestských častiach, takže sme sa nevyhli ani kopcovitému terénu a používali sme len najsilnejší režim – 25 km/h. Pedálmi sme bicyklu dopomáhali len v kopcoch, kde to bolo potrebné. Keďže bicykel nedisponuje displejom s potrebnými údajmi, zapli sme si trackovaciu aplikáciu Runkeeper v našom smartfóne.
Jazdili sme až kým nezačala blikať posledná LED dióda signalizujúca stav batérie, kedy sme už cítili, že elektrický pohon je slabší. Celkovo sme prešli 46.18 km. Výrobcom udávaný dojazd 50 km v elektrickom móde je tak prekvapivo dosiahnuteľný, no len za jazdy po ceste. Pri jazde v teréne (les, lúky a polia) treba rátať s nižším dojazdom, keďže pre motor je to podstatne vyššia záťaž.
Batériu je možné nabíjať uloženú v ráme bicykla, ale aj samostatne po jej demontáži. Nabíjací konektor je totiž priamo na batérii. Celkový čas nabijania bol takmer 6 hodín.
Záverečné zhodnotenie
Eleglide M1 Plus je zaujímavý elektrický horský bicykel s krásnym dizajnom. Ponúka dobrý dojazd až 50 km v čisto elektrickom móde vďaka 12.5 Ah batérii, veľké 27.5″ kolesá s plášťami do každého terénu, kotúčové brzdy a pohodlnú jazdu po cestách či ľahkom teréne.
Celkový dojem však kazí odpružená predná vidlica, ktorá občas klepe a nepostačuje pre jazdu v náročnejšom teréne alebo pre rýchle prejazdy nerovnosťami. Nepotešia ani brzdy, ktoré občas pískajú, aj keď to nemá žiadny vplyv na ich funkčnosť.
Vzhľadom na nízku cenu len 750 € je to však dobrý bicykel, na ktorom sme radi jazdili. Za podobnú cenu len ťažko nájdeš bicykel s takýmto vybavením. Netreba však očakávať zázraky za tak nízku cenu. Ide skôr o bicykel určený pre rekreačného alebo menej náročného cyklistu.
Kúpiť Eleglide M1 Plus najvýhodnejšie
Ako sme už spomenuli na začiatku recenzie, najvýhodnejšie ho kúpiš u predajcu Geekbuying, ktorý ho má v EÚ sklade s veľmi rýchlou dopravou. neplatíš ani clo a DPH.
Szukam klocków hamulcowych do tego roweru. Ktoś może podzielić się gdzie je można dostać w rozsądnej cenie?
Elglide M1 plus veliký šmejd!Opravdu jsem se nechal nachytat.Reklamace proběhla několikrát v pořádku,ale poruchy se dále množí.Velky šmejd!!
Why you don’t recommend to buy directly from their website?
Why would we?