Od značky DUOTTS sme už testovali silnú elektrickú kolobežku D88 alebo aj horský bicykel s modelovým označením C29. Do tretice tu máme znova bicykel, no z inej kategórie. Ide o terénny fatbike s dvoma motormi, DUOTTS S26.
V recenzii sa pozrieme už tradične najskôr na kvalitu a obsah balenia, no nevynecháme ani náš obľúbený test dojazdu na jedno nabitie. Pri tomto modeli sme obzvlášť zvedavý, ako si bude počínať, keďže papierovo vyniká vo viacerých smeroch.
Kde kúpiť DUOTTS S26?
Elektrobicykel DUOTTS S26 s duálnym 750 W motorom, duálnym odpružením a 921 Wh batériou od Samsungu nájdeš u predajcu Banggood so zľavovým kódom za zníženú cenu a s rýchlym a bezplatným doručením z CZ skladu.
Dôležité: Na objednávky z Banggood sa vzťahuje naša VIP podpora, ktorú získaš po stiahnutí nášho rozšírenia do prehliadača Chrome iba v počítači.
DUOTTS S26, Banggood
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | DUOTTS S26 |
---|---|
Rozmery | 190 x 113 x 71 cm |
Hmotnosť | 42 kg |
Nosnosť | 200 kg |
Materiál | zliatina hliníka |
Vodeodolnosť | IPX4 |
Výkon | 2 x 750 W |
Krútiaci moment | 130 Nm |
Maximálna rýchlosť | 50 – 55 km/h |
Batéria | 48 V / 20 Ah Samsung |
Dojazd na jedno nabitie | 40 – 60 km v čisto elektrickom režime / 100 – 120 km v asistovanom režime |
Nabíjačka | 48 V / 2 A |
Doba nabíjania | 8 – 10 hodín |
Odpruženie | predné aj zadné |
Kolesá | 26 x 4" |
Rýchlosti | 7 s prehadzovačkou Shimano |
Brzdy | hydraulické kotúčové |
Displej | LCD |
Obsah a kvalita balenia
Elektrický fatbike DUOTTS S26 nám doviezol kuriér spoločnosti SPS v krabici s rozmermi 148 x 29 x 77 cm s celkovou hmotnosťou takmer až 50 kg. Krabica však obsahuje dvojicu madiel pre uchopenie, takže dvaja ju prenesú bez problémov.
Vo vnútri je bicykel v demontovanom stave, bez riadidiel, predného kolesa a ďalších komponentov, ktorých je teda pomerne veľa. Všetko je však chránené veľmi dobre rôznymi penovými ochrannými prvkami a stiahnuté sťahovacími páskami tak, aby sa nič nepoškodilo počas prepravy. V tomto prípade je samostatne obalená aj batéria, ktorá nie je umiestnená v ráme.
Demontáž obalového materiálu však zaberie pomerne veľa času. Okrem základných komponentov nájdeme v krabici aj dvojicu darčekov. Ide o menšiu ručnú pumpu a držiak pre smartfón.
Na montáž si vyhraď viac času
Po úspešnom vybalení všetkých komponentov a odstránení ochranných výstuh sme sa pustili do skladania bicykla. Bez problémov to zvládne aj sám jeden človek, no rátaj s dlhším trvaním, keďže tých komponentov, ktoré potrebuješ upevniť je celkom veľa.
Začali sme tradične, s predstavcom a uchytením riadidiel. Predstavec je však v tomto prípade otočený smerom do vnútra rámu, a tak sme museli najskôr uvoľniť dvojicu bočných skrutiek, aby sme ho vedeli narovnať.
Následne sme predstavec otvorili odskrutkovaním štyroch skrutiek, kde sme vložili riadidlá. Tu sme si všimli, že nám chýba jedna malá skrutka, ktorá drží displej na riadidlách. Žiaľ, nenašli sme ju nikde v krabici.
Druhý krok viedol k montáži sedadla. To má mimoriadne dlhú sedlovku, takže bude vyhovovať aj vyšším jazdcom. Pokračovali sme s uchytením predného kolesa, v ktorom je tentokrát aj motor, takže okrem utiahnutia matíc je potrebné zapojiť aj kábel a prichytiť ho tak, aby počas jazdy neprekážal. Výrobca pribaľuje niekoľko sťahovacích pások.
Ďalej sme namontovali pedále a predné svetlo. Potom sme ešte pokračovali so zadným nosičom, ktorý síce nie je povinným prvkom, no je na ňom zadné svetlo, ktoré by nám inak chýbalo. Tu tiež netreba zabudnúť na pripojenie a uchytenie kábla k svetlu.
V balení nájdeš aj blatníky, no my sme ich montáž vynechali, keďže sme sa nechystali jazdiť v mokrom teréne. Následne sme ešte upevnili oranžové odrazky do výpletu kolies a vložili batériu do rámu.
Dizajn a kvalita spracovania
Po dizajnovej stránke vyzerá DUOTTS S26 celkom dobre. Rám kombinuje čiernu s červenou, ktoré nikdy nič nepokazia. Hneď na pohľad však vyzerá bicykel akýsi preplnený a mohutný, čomu nepomáha ani batéria, ktorá je veľká a nie je vôbec zapustená v ráme.
Nepoteší tiež celková hmotnosť až 42 kg, čím sa bicykel rozhodne radí medzi tie najťažšie bicykle aké sme kedy testovali. Hmotnosť zvyšuje druhý motor a veľká batéria.
Na rozdiel od horského bicykla DUOTTS C29, ktorému sme vytýkali nevzhľadnú plastovú krabičku pre ovládač na spodku rámu, nový DUOTTS S26 ju už nemá. Ovládač je uložený v kryte okolo stredovej osi bicykla, čo na prvý pohľad evokuje dojem, akoby tu bol motor.
Rám je inak vyrobený zo zliatiny hliníka a jeho kvalita je štandardná. Niektoré komponenty by sme však uvítali kvalitnejšie, no povieme si o nich až v nasledujúcich kapitolách.
Široké riadidlá a geometria bicykla
DUOTTS S26 má celo-odpružený rám s celkom peknou geometriou, ktorá by mala vyhovovať aj vyšším jazdcom. Celková dĺžka bicykla je 195 cm a sedlo si vieme nastaviť na výšku 87 – 103 cm od zeme. Podrobné rozmery celého rámu nájdeš aj na obrázku nižšie.
Potešia tiež veľkorysé riadidlá s celkovou šírkou 71 cm. Umiestnené sú vo výške približne 110 cm od zeme.
Na ľavej strane riadidiel nájdeme brzdovú páku prednej brzdy a dvojicu ovládacích prvkov s tlačidlami. Na prvom sa nachádza ovládač svetiel, prepínač motorov a klaksón. Druhý ovládač disponuje tlačidlami pre prepínanie medzi režimami “+” a “-” spolu s tlačidlom pre zapnutie a vypnutie.
V strednej časti je veľký a prehľadný LCD displej, kde nájdeme aj fóliu s QR kódom, keďže bicykel má dokonca aj Bluetooth a môžeme si ho pridať do aplikácie v smartfóne. Grafika displeja je jednoduchá a prehľadná.
Na pravej strane riadidiel je nevzhľadný plastový prvok s USB-A portom, vďaka ktorému si môžeš počas jazdy dobiť smartfón. Ďalej je tu brzdová páka zadnej brzdy a Shimano radenie, ktoré kazí celý dojem z bicykla. Nerozumieme prečo výrobca zvolil tento úplne základný a hlavne zastaralý model.
Výrobca pribaľuje aj ovládač plynu, tzv. polovičný otočný grip, ktorý sme si osobne hneď pri montáži namontovali na riadidlá. Pôvodný grip síce z riadidiel nejde dolu príliš ľahko a trochu sme sa s tým potrápili, no určite to zvládne každý.
Motor, odblokovanie rýchlosti a jazdné režimy
Elektrický fatbike DUOTTS S26 vyniká dvojicou motorov, z ktorých každý má výkon 750 W. Ako sme už spomenuli aj v úvode, oba motory sú uložené v kolesách a ovládač našiel svoje umiestnenie v okolí stredového zloženia.
K dispozícii je 5 asistenčných režimov, a tiež nultý, ktorý ponúka možnosť bicyklovania bez elektrického pohonu. Tu treba spomenúť, že s bicyklom sa bicykluje skutočne ťažko, najmä kvôli vysokej hmotnosti.
Režimy 1 až 5 sú odstupňované podľa maximálnej rýchlosti, na ktorú sa bicykel okamžite rozbieha po otočení pedálmi. Maximálna rýchlosť je prednastavená na 25 km/h.
V skrytom menu, do ktorého sa dostaneme podržaním tlačidiel “+” a “-“, však nájdeme navýšenie rýchlosti pod voľbou P08. Tu to funguje mierne odlišne ako u iných bicyklov. Nestačí nastaviť vyššie číslo než 25, no potrebujeme nastaviť presne 67, aby sa rýchlosť odblokovala.
Po tomto úkone sa maximálna rýchlosť navýši na približne 55 km/h, čo je veľmi slušné. V režime 1 sa po odblokovaní bicykel rozbehne na 22 km/h, v druhom režime je to 30 km/h, v treťom 38 km/h, vo štvrtom je to už 45 km/h a v najvyššom sa dostaneme na spomínaných 55 km/h.
Zrýchlenie a celkový výkon
Čo nás však prekvapuje, je rozličné správanie sa motorov pri točení pedálmi a pri pridávaní plynu pomocou otočnej rukoväte. Ak pootočíme pedálmi, motory sa automaticky aktivujú a zaberajú skutočne veľmi solídne. Pri pohone jedným motorom je zrýchlenie samozrejme citeľne slabšie.
Zvláštne však je, že ak pridávame plyn pomocou otočnej rukoväti, zrýchlenie je oveľa slabšie, takmer rovnaké pri pohone dvoma či jedným motorom. Aby toho nebolo málo, aj maximálna rýchlosť je výrazne nižšia, ak používame tento ovládač plynu. Maximálka je v tomto prípade niekde okolo 43 km/h, zatiaľ čo pri točení pedálmi sa bicykel bez problémov rozbehne až na 55 km/h.
Celkový výkon tohto fatbike-u je veľmi dobrý, no pri strmých a dlhých kopcoch samozrejme kvôli svojej hmotnosti výraznejšie spomalí, aj pod 25 km/h.
Aplikácia, ktoré je viac-menej zbytočná
Ako sme už spomenuli aj skôr, bicykel má Bluetooth a umožňuje pridanie do aplikácie DUOTTS v smartfóne. Aplikácia vyžaduje registráciu a prihlásenie, no následné pridanie bicykla je celkom jednoduché.
V aplikácii sa zobrazuje niekoľko základných údajov ako percentuálny stav batérie, ktorý je však nepresný a rôzne preskakuje, aktuálnu rýchlosť, jazdný režim s možnosťou prepnutia, nájazd, čas od zapnutia a zopár nastavení.
Tie obsahujú nastavenie jednotiek rýchlosti, tempomat a štart od nuly. Až na tieto nastavenia je aplikácia pomerne zbytočná, keďže ani percentuálny stav batérie sa nezobrazuje správne.
Batéria a dojazd na jedno nabitie
Veľkým lákadlom bicykla DUOTTS S26 je aj jeho 48 V / 20 Ah batéria, ktorá by mala mať podľa výrobcu článku od Samsungu. Značková batéria je veľkým plusom, no žiaľ nevieme si nijak overiť, či sú vnútri skutočne tieto značkové články.
Podľa výrobcu by sme mali v čisto elektrickom režime dosiahnuť dojazd na úrovni 40 – 60 km. My sme bicykel väčšinou využívali na najvyššom rýchlostnom stupni so zapnutým duálnym pohonom.
Jazdu sme začali v Košiciach a pokračovali sme do okolitých dedín. Na začiatku sme teda išli pomalšie, no akonáhle sme sa dostali z mesta, zrýchlili sme na maximum a väčšinu času sme udržiavali maximálnu rýchlosť, prípadne takú, akú podmienky umožňovali.
Na záver sme si ešte vyskúšali aj jazdu v teréne, a tak sme sa vybrali z košického sídliska KVP stúpaním na Horný Bankov, cez lúku a les. Naša jazda končila dlhším klesaním, kedy nám už zmizol aj posledný dielik batérie a aplikácia Strava namerala dĺžku trasy 39.49 km. Pedálmi sme krútili len naprázdno a náš redaktor má hmotnosť 75 kg.
Aplikácia však stále zobrazovala 20 %, no pravdepodobne išlo o nesprávny údaj, keďže takúto kapacitu už zobrazovala dosť dlhú dobu. Trackovanie jazdy sme v tomto momente ukončili, no aj s blikajúcim symbolom batérie sme ešte prešli 4.5 km, kým sme sa dostali domov. Celkovo sme tak prešli 43.99 km, čo je na takúto váhu bicykla veľmi dobrý údaj.
Batériu môžeme nabíjať samostatne alebo aj na bicykli. Trvá to však 8 – 10 hodín.
Odpruženie, kolesá a pohodlie počas jazdy
Čo by to bol za fatbike bez veľkých a širokých kolies. DUOTTS S26 dostal pneumatiky s rozmermi 26 x 4″, ktoré sa hustia len na 20 PSI. Majú terénny dezén a výborne tlmia nerovnosti.
Keďže ide o celo-odpružený bicykel, vpredu sa nachádza štandardná pružinová vidlica s možnosťou uzamknutia a vzadu máme druhý tlmič. Ten je len akýsi jednoduchý, základný model. Nečakaj nič špeciálne.
Žiaľ, pri jazde sme nemali pocit, že sedíme na celo-odpruženom bicykli. Predná vidlica občas klepe, kadečo hrká a búcha a navyše zadný tlmič je príliš tuhý. Ľahký terén v podobe peknej lesnej alebo poľnej cesty zvláda dobre, no ak narazíme na kamenistú cestu, prípadne viac hrboľatú, bicykel nás pekne vyklepe.
Navyše, ani široké sedlo nám pri dlhšej jazde nebolo príliš pohodlné.
Kotúčové hydraulické brzdy a radenie
Keď už nás odpruženie sklamalo, potešia aspoň dobré brzdy. Tie sú hydraulické kotúčové s výraznými červenými hliníkovými strmeňmi. Čo sa týka ich brzdného účinku, je slušný a aj takto ťažký bicykel sme nemali problém zastaviť ani v núdzových situáciách. Kotúč má v tomto prípade priemer 180 mm.
K dispozícii máme 7 rýchlostí s radením od populárnej značky Shimano. Radenie na riadidlách však predstavuje len úplne lacný a základný model, čomu absolútne nerozumieme. Výrobca mohol siahnuť aspoň po radení Shimano Altus, ktoré stojí pár drobných a ponúka oveľa lepšiu funkčnosť aj celkový dojem.
Keďže pri rýchlej jazde točíme pedálmi len naprázdno, za zváženie by stál aj druhý prevodník, vďaka ktorému by sme získali ťažšie prevodové stupne.
Osvetlenie
Vpredu nájdeme biele svetlo, ktoré je väčšie než zvyčajne. Svieti rozhodne lepšie ako u väčšiny čínskych e-bikov, no mohlo by mať o niečo širší rozptyl. Bez problémov sa však s ním dá bicyklovať aj po tme.
Viac náš potešilo zadné svetlo, ktoré je pomerne široké a veľmi dobre viditeľné. Škoda len, že výrobca sa ho rozhodol upevniť o zadný nosič. Osobne by sme si tento nosič na bicykel vôbec nenamontovali, ak by sme tu mali možnosť svetlo preložiť na iné miesto.
DUOTTS S26: Záverečné zhodnotenie
Elektrický fatbike DUOTTS S26 rozhodne zaujme hneď na prvý pohľad svojou mohutnou konštrukciou a veľkou 20 Ah batériou. Mimochodom, tá by mala mať články od Samsungu, čo je veľké plus.
Bicykel disponuje pohonom dvoma 750 W motormi. Táto výbava zabezpečuje maximálnu rýchlosť 55 km/h a slušný dojazd aj v čisto elektrickom režime. Poteší tiež prehľadný a dobre viditeľný displej či kvalitné hydraulické brzdy.
Daňou za takúto výbavu je však vysoká hmotnosť až 42 kg. Nájdu sa tiež komponenty, na ktorých sa šetrilo, medzi ktoré patrí najmä lacné radenie Shimano a menej kvalitné odpruženie.
DUOTTS S26
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Sleduj web China Planet, prihlás sa na odber push notifikácií a určite sleduj našu Facebook stránku, skupinu Všetko z EÚ skladov a odoberaj náš Telegram, kde dennodenne pridávame najlepšie ponuky a kupóny z Číny.