DUOTTS C29 je veľmi zaujímavý a cenovo dostupný elektrický bicykel z Číny. Aj preto sme sa rozhodli, že ho pre vás otestujeme. Zaujal nás najmä veľkými 29″ kolesami, 750 W motorom a 48 V systémom, čo naznačuje pomerne dobrý výkon.
V recenzii sa tak pozrieme na kvalitu spracovania, ovládanie a jazdné režimy, povieme si aj o pohodlí počas jazdy, jednotlivých komponentoch bicykla a v neposlednom rade odmeriame aj dojazd na jedno nabitie.
Kde kúpiť DUOTTS C29?
E-bike DUOTTS C29 je aktuálne dostupný u internetového predajcu Geekbuying, a to priamo v poľskom sklade. Doprava je zadarmo a balík príde ku tebe od 3 do 10 pracovných dní. Určite nezabudni využiť aj špeciálny výpredajový kupón.
DUOTTS C29
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | DUOTTS C29 |
---|---|
Rozmery | 184 x 113 x 70 cm |
Hmotnosť | 26 kg |
Nosnosť | 150 kg |
Rám | zliatina hliníka |
Pneumatiky | 29 x 2.1" |
Motor | 750 W |
Maximálna rýchlosť | 50 km/h |
IP krytie | IP54 |
Batéria | 48 V 15 Ah |
Nabíjanie | 4 – 5 hodín |
Maximálna záťaž | 150 kg |
Dojazd | 50 km v elektrickom móde / 100 km v asistovanom móde |
Prehadzovačka | Shimano / celkovo 21 rýchlostí |
Brzdy | kotúčové lankové |
Obsah a kvalita balenia
Elektrický bicykel DUOTTS C29 nám doviezol kuriér spoločnosti DPD v pomerne veľkej krabici s rozmermi 142 x 23 x 77 cm. Jej hmotnosť bola 31.49 kg a prenáša sa pomerne náročne, keďže na nej nie sú žiadne popruhy na jej uchopenie.
Krabica je z hrubého kartónu, a napriek tomu, že bola na niekoľkých miestach jemne poškodená, celkovo je veľmi odolná. Navyše, bicykel je vo vnútri dostatočne chránený mnohými vzduchovými obalmi a mäkkými penovými výstuhami. Napriek tomu sa však na bicykli našlo mierne poškodenie, konkrétne na čalúnení sedadla. To však pravdepodobne vzniklo ešte počas výroby alebo počas balenia, nie pri preprave.
V balení nájdeme okrem bicykla s batériou aj nejaké to príslušenstvo. Konkrétne ide o malú ručnú pumpu, nabíjačku s adaptérom, držiak na smartfón aj s napájaním a sadu náradia pre montáž a údržbu.
Celkovo hodnotíme kvalitu balenia priemerne. Bicykel je síce chránený spomínanými ochrannými výstuhami a jednotlivé diely sú uchytené pomocou sťahovacích pások, takže samotný bicykel je chránený dobre.
Vnútorná krabička s príslušenstvom však bola mierne poškodená, a tak z nej vypadli niektoré skrutky spolu s oskou predného kolesa. Keďže krabica má na dvoch miestach otvory, tieto malé diely mohli cez nich vypadnúť.
Skladanie bicykla
Keďže bicykel nie je v krabici vcelku, pred prvým použitím ho musíme poskladať. Montáž zaberie chvíľu času, keďže potrebujeme namontovať viacero komponentov. Už len samotné rozbaľovanie a odstránenie všetkých obalových a ochranných materiálov nám zabralo dosť času.
Celá montáž pozostáva z upevnenia riadidiel, predného kolesa, predného svetla, blatníkov a pedálov. My sme začali práve s montážou riadidiel. Tie stačí vložiť do pripraveného predstavca a zatiahnuť štvoricu skrutiek.
Pokračovali sme uchytením predného kolesa. V priestore medzi prednou vidlicou je uchytená kovová tyčka, ktorú sme najskôr demontovali. Potom sme odstránili plastový kryt z kolesa a vložili ho na svoje miesto do prednej vidlice.
Následne stačí z jednej strany vsunúť stredovú osku, ktorá je pribalená v krabici a na jej druhý koniec umiestniť maticu. Po jemnom zatiahnutí matice sme stredovú osku zaistili rýchloupinákom. Podľa návodu sem mali ísť aj podložky, tie sme ale v balení nenašli.
Keď sme už mali predné koleso na svojom mieste, vyrovnali sme riadidlá tak, aby boli kolmo na predné koleso a zaistili ich pomocou dvojice skrutiek v hornej časti. Pokračovali sme montážou pedálov, ktoré stačí jednoducho zaskrutkovať a utiahnuť vidlicovým kľúčom. Pozor na správny smer závitov. Pedále sú označené písmenami L (ľavý) a R (pravý).
Na záver sme ešte namontovali blatníky pomocou pribalených skrutiek s maticami, predné svetlo a tiež držiak na smartfón. Keďže držiak slúži aj ako nabíjačka na smartfón, pripojili sme aj príslušný kábel.
Kvalita spracovania, dizajn a veľkosť bicykla
Elektrický bicykel DUOTTS C29 vyzerá už na prvý pohľad veľmi atraktívne. Nejde o žiadny malý bicykel pre nízkych Číňanov. Naopak, jeho rám je vhodný pre výšku postavy 170 – 200 cm. Vyrobený je z hliníka a v skutočnosti vyzerá spracovanie prekvapivo veľmi dobre. Rám je pevný a nemá žiadne viditeľné nedokonalosti.
Čo sa týka celkovej kvality spracovania, tá je veľmi dobrá. Jedinou chybičkou v našom prípade bolo spomínané mierne poškodené sedlo, ktoré sa pravdepodobne poškodilo ešte počas výroby alebo balenia. Predajca nám však obratom zaslal nové sedlo.
Ako sme spomenuli, rám je pomerne veľký. Jeho konkrétne rozmery si môžeš pozrieť na obrázku nižšie. Skvelou správou je, že zatiaľ čo mnoho čínskych elektrických bicyklov má len 26″ kolesá, DUOTTS C29 má veľké, až 29″ kolesá. Tie umožňujú jazdu pri vyšších rýchlostiach a jednoduchšie prekonávanie terénu.
Náš redaktor, ktorý tento bicykel testoval má výšku 185 cm a veľkosťou mu bicykel sadol výborne.
Komponenty a prvky ovládania
Elektrický bicykel má pomerne dobrú výbavu, no použité boli skôr lacnejšie modely komponentov. Začnime od riadidiel. Tie majú veľkorysú šírku 72 cm a sú vybavené jednoduchým displejom s troma ovládacími tlačidlami, kovovými brzdovými páčkami, radením, ergonomickými gripmi, jednoduchým ovládačom plynu a tlačidlami pre ovládanie svetla a klaksónu.
Radenie disponuje aj zobrazením zaradeného stupňa. Ide o jednoduché radenie pomocou pák a tlačidla, Shimano TX50. Prevodník disponuje tromi ozubenými kolesami, zatiaľ čo zadná kazeta je 8-rýchlostná. O radenie vzadu sa stará prehadzovačka Shimano zo série Tourney TZ. Celkovo tak máme k dispozícii až 21 rýchlostí.
Sedlo je pomerne veľké a na horský bicykel až neobvykle pohodlné. Jedinú výhradu máme k jeho miernemu sklonu dozadu. Sklon si však môžeme prispôsobiť.
Brzdy nie sú značkové, no sú kotúčové, mechanické s lankom a 160 mm kotúčom. Čo sa týka ich účinnosti, tá nie je najlepšia. Pri prudšom brzdení sme museli stláčať brzdové páky pomerne silno, no na druhej strane, po pár kilometroch sú brzdy stále ešte v zábehu.
Chválime kvalitu pedálov, ktoré sú kovové s dostatočnou plochou a dobrým gripom, takže sa vôbec nešmýkajú. V neposlednom rade tu máme prednú odpruženú vidlicu, ktorá je v tejto cenovej kategórii len pružinová.
Disponuje zámkom pre jej uzamknutie a otočným voličom pre zmenu tuhosti. Celkovo je pruženie dosť tuhé a pri prechode nerovnosťami cítime v rukách dosť veľké otrasy. Ide samozrejme o pomerne lacnú odpruženú vidlicu, od ktorej netreba veľa očakávať. Je lepšia ako žiadna, no po výmene za vzduchovú by sme určite cítili výrazné zlepšenie v pohodlí jazdy.
Motor a batéria
Elektrický bicykel od značky DUOTTS disponuje 750W motorom, ktorý je umiestnený v náboji zadného kolesa. Ovládač, ktorý riadi tento motor je umiestnený pomerne netradične, na spodnej strane rámu, hneď pred prevodníkmi vo veľkom plastovom kryte. Tento prvok asi najvýraznejšie kazí celkový dizajn bicykla. Ovládač mohol byť radšej schovaný na inom mieste.
Batéria je pomerne veľká, mohutná a pôsobí aspoň navonok kvalitne svojim spracovaním. Ide o 48V / 15 Ah batériu, čo je veľmi dobrým znamením. Naposledy sme testovali elektrický horský bicykel Eleglide M1 Plus, ktorý mal len 36V systém s 12.5 Ah batériou a motorom s maximálnym výkonom 500 W. DUOTTS ponúka v podobnej cene omnoho lákavejšie parametre.
Nabíjanie pomocou pribalenej nabíjačky trvá približne 6.5 hodiny.
Jazdné režimy, reálny výkon a pohodlie jazdy
Poďme teraz k tej najzaujímavejšej časti, ktorou je samotná jazda a reálny výkon bicykla. Ako sme už spomenuli aj v úvode, bicykel má na riadidlách jednoduchý displej s troma tlačidlami. Konkrétne ide o tlačidlo pre zapnutie / vypnutie či zmenu režimu a dvojicu tlačidiel “+” a “-” pre nastavenie výkonu.
K dispozícii máme 3 možnosti použitia bicykla. Prvou možnosťou je klasická jazda na bicykli bez elektrického pohonu. Druhou možnosťou je šľapanie, počas ktorého sa aktivuje elektromotor, ktorý nás dostane na požadovanú rýchlosť a do tretice môžeme motor ovládať aj pomocou páky na riadidlách.
Pri režimoch s pohonom pomocou elektrického motora máme na výber spomedzi piatich výkonových úrovní, ktoré sa líšia maximálnou rýchlosťou. S našou hmotnosťou 80 kg sme v spomínaných piatich režimoch dosahovali maximálne rýchlosti 18 / 26 / 34 / 40 / 45 km/h.
Treba však poznamenať, že elektrický bicykel DUOTTS C29 sa podobne ako ostatné čínske elektrické bicykle, vždy pri otáčaní pedálmi rozbehne až na maximálnu rýchlosť zvoleného režimu. Ak si teda vyberieme prvý režim a začneme točiť pedálmi, elektromotor sa rozbehne až k rýchlosti 18 km/h, ktorú bude udržiavať bez ohľadu na to, ako točíme pedálmi. Stačí tak točiť pedálmi aj takpovediac naprázdno, bez záberu.
Elektrický motor má veľmi slušný výkon a akcelerácia bicykla je až prekvapivo dobrá. Výborne zvláda aj strmšie kopce bez rozbehu, takže s bicyklom od DUOTTS sa bez obáv môžeš vybrať aj do kopcovitého terénu.
Čo sa týka pohodlia počas jazdy, vďaka veľkým kolesám je jazda pomerne pohodlná. Väčšie nerovnosti však už cítiť, najmä kvôli menej kvalitnej odpruženej vidlici. Celkovo sme však s pohodlím jazdy spokojní.
Dojazd na jedno nabitie a údaje na displeji
DUOTTS C29 by mal so svojou 15 Ah batériou vydržať približne 50 km jazdy v čisto elektrickom režime. Výrobca ale neudáva, v ktorom režime meral takýto dojazd. Predpokladáme, že to bolo v jednom zo slabších režimov s nižšou maximálnou rýchlosťou.
My sme bicykel využívali naplno, a tak sme dojazd merali v elektrickom režime s najvyšším výkonovým stupňom, v ktorom sme dosahovali maximálnu rýchlosť okolo 45 km/h. Jazdili sme v Košiciach a okolí, prevažne po cyklochodníkoch, vždy maximálnou možnou rýchlosťou, akú nám aktuálne podmienky umožňovali.
Dojazd sme merali nie len na displeji bicykla, ale aj pomocou aplikácie Runkeeper v našom smartfóne. Na jedno nabitie sme prešli presne 30.61 km podľa aplikácie Runkeeper a takmer rovnako aj podľa displeja na bicykli (31 km). Vzdialenosť tak meria celkom presne, no rýchlosť je v porovnaní s GPS na smartfóne o niečo vyššia na displeji bicykla. Priemerne o 3-4 km/h pri vyšších rýchlostiach.
Dojazd je tak vzhľadom na maximálnu rýchlosť a výkon motora vcelku slušný. Pripomíname, že sme jazdili stále v najvyššom režime a len na elektrinu, takže 30 km je spodná hranica dojazdu.
Ak by sme používali slabší režim alebo občas aj využívali pedále, bolo by to určite viac. Nezabudnime ale spomenúť, že na takomto bicykli sa bicykluje bez pohonu ťažšie než na klasickom bicykli, keďže musíme jednak prekonať odpor motora a po druhé, už len samotný bicykel je pomerne ťažký.
Čo sa týka LCD displeja, prejdime si ešte jednotlivými údajmi, ktoré zobrazuje. Dominantným prvkom je aktuálna rýchlosť, ktorá sa však zobrazuje niekedy mierne oneskorene. Ďalej tu nájdeme grafické zobrazenie kapacity batérie, a tiež aktuálny výkonnostný režim.
Stojan, svetlá a držiak na smartfón
Na záver by sme sa ešte radi venovali niektorým komponentom, ktoré si zaslúžia pár slov. Prvým je stojan bicykla. Ten je mimoriadne mohutný, pevný a bicykel sa oňho opiera veľmi stabilne.
Zaujímavý je aj držiak na smartfón, ktorý umožňuje aj nabíjanie smartfónu počas jazdy. USB kábel sme síce v balení nenašli, čo je škoda, pretože by nám tu stačil úplne krátky kábel. Smartfón sa tu síce nenabíja nijak rýchlo, no pre akési núdzové dobitie poslúži.
Do tretice spomeňme ešte osvetlenie. Tu máme k dispozícii len predné biele svetlo, ktoré svieti pomerne silno a je veľmi dobre viditeľné už z diaľky. Zapína sa tlačidlom vedľa ľavej rukoväte, kde mimochodom nájdeme aj hlasný klaksón. Zadné červené svetlo chýba a bicykel nemá ani oranžové odrazky vo výplete kolies. Tie nájdeme len na pedáloch.
Kvôli absencii zadnej červenej odrazky a oranžových odraziek v kolesách tak tento bicykel nemá povinnú výbavu stanovenú zákonom pre Slovensko. Odrazky je však podľa zákona možné nahradiť reflexnými prvkami na oblečení.
DUOTTS C29: Záverečné zhodnotenie
Elektrický bicykel DUOTTS C29 nás veľmi milo prekvapil. Keďže ide o jeden z najlacnejších horských elektrických bicyklov, nemali sme príliš vysoké očakávania. Celková kvalita spracovania je ale veľmi dobrá, bicykel má 29″ kolesá a rám vhodný aj pre vyššie postavy.
Poteší skvelý výkon motora až 750 W a 48V 15Ah batéria. Vďaka tejto kombinácii má bicykel dobrú akceleráciu a maximálnu rýchlosť takmer 45 km/h pri našej váhe 80 kg. Počas nášho testovania sme na jedno nabitie spravili 30 km v najvyššom režime, kedy sme jazdili len na elektrický pohon.
Keďže ide o pomerne lacný bicykel v porovnaní s inými, treba rátať s istými kompromismi. Nepáči sa nám umiestnenie elektroniky v plastovej krabičke na spodku rámu a taktiež niektoré komponenty. Patrí sem napríklad základný model radenia Shimano, ktoré je na dnešnú dobu pomerne zastaralé a obyčajná pružinová predná vidlica, ktorá je dosť tuhá. Jazda v teréne tak pri vyšších rýchlostiach nie je príliš pohodlná.
DUOTTS C29
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Pokiaľ sme ťa recenziou presvedčili o kúpe tohto elektrického bicykla, urob tak cez našich overených partnerov. Ako tradične ti ponúkame najlepšiu cenu vďaka kupónu.