Tentokrát tu máme pre vás menej tradičnú elektrickú kolobežku, ktorá je určená výlučne na jazdu v sede. Ide o model Bogist M5 Pro s výkonom 500 W a veľkými 12″ kolesami.
Ako sa na takejto kolobežke jazdí? Všetko dôležité vrátane výkonu, dojazdu či kvality spracovania sa dozvieš v našej recenzii, keďže kolobežku sme podrobne otestovali.
Kde kúpiť Bogist M5 Pro?
Kolobežku teraz môžeš mať vďaka nášmu kupónu za výhodnú cenu. V ponuke ju má e-shop Geekbuying, a to dokonca v európskom sklade, takže sa nemusíš obávať žiadneho cla či iných poplatkov navyše. Okrem toho sa môžeš spoľahnúť aj na rýchle doručenie, predajca udáva 3-10 pracovných dní.
BOGIST M5 Pro
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z európskeho skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho skladu v Európe. Dodanie z EÚ skladov väčšinou trvá od 2-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | Bogist M5 Pro |
---|---|
Rozmery | 1170 x 620 x 940 mm |
Rozmery so sklopenými riadidlami | 1170 x 620 x 550 mm |
Hmotnosť | 20.5 kg |
Nosnosť | 150 kg |
Výkon | 500 W |
Maximálna rýchlosť | 40 km/h |
Batéria | 48 V / 11 Ah |
Dojazd | 30 – 35 km |
Materiál | hliník a železo |
Vodeodolnosť | IP64 |
Obsah a kvalita balenia
Kolobežku Bogist M5 Pro nám doviezol kuriér spoločnosti DPD v krabici s rozmermi 1160 x 235 x 595 mm a hmotnosťou 29.6 kg. Krabica bola obtiahnutá dvojicou plastových pásov, takže jej prenášanie je bezproblémové.
Po otvorení je na vrchu pozdĺž celej krabice vrstva penovej výstuže. Kolobežka je v krabici s demontovanými a sklopenými riadidlami a je chránená rôznymi penovými výstuhami a polystyrénmi z každej strany. Výrobca zabalil túto kolobežku skutočne veľmi precízne. Škoda len, že malé častice polystyrénu boli roztrúsené po celej krabici aj kolobežke.
Tvarované polystyrény pevne držali predné aj zadné koleso zo spodnej aj vrchnej strany. Okrem kolobežky sme si v krabici našli aj návod na použitie, sedadlo, košík, sadu náradia, nabíjačku aj s redukciou pre anglické zástrčky a plastový držiak pre smartfón.
Skladanie kolobežky
Po odstránení všetkých polystyrénov a obalových materiálov sme sa pustili do skladania kolobežky. Ako sme už spomenuli, kolobežka má v krabici demontované riadidlá. Okrem nich sme museli upevniť aj sedadlo a zadný košík.
Nejde však o nič komplikované. Riadidlá stačí vložiť do predstavca a uchytiť ich pomocou rýchloupináka. Následne sme vložili pribalenú tyč do sedadla zo spodnej strany a zaistili matice z oboch strán pomocou vidlicového kľúča. Potom stačí vložiť tyč so sedadlom do konštrukcie a znova uchytiť objímkou s rýchloupinákom.
Celý proces je jednoduchý a zvládneš to aj sám v priebehu pár minút.
Kvalita spracovania a dizajn
Elektrická kolobežka Bogist M5 Pro má výrazne odlišný dizajn od väčšiny kolobežiek, ktoré sme v minulosti testovali. Jej konštrukcia je hliníková, mohutná a jej súčasťou je aj sedadlo. Rám pre sedadlo je tu napevno, takže ide o kolobežku, ktorá je určená pre jazdu výlučne v sede.
Predpokladáme, že takýto dizajn zaujme skôr staršie ročníky, no jazda v sede je celkom zaujímavá. Už na prvý pohľad zaujmú aj veľké, 12″ kolesá.
Spodná platforma pre nohy je celkom široká a má rozmery približne 22 x 41 cm. Platforma je žiaľ len plastová a na koncoch sa mierne prehýba, no má veľmi dobrý grip v podobe materiálu podobnému brúsnemu papieru.
Keďže sedadlo je tiež pomerne široké, v sede nás to núti mať nohy mierne od seba. Z toho dôvodu by sme si vedeli predstaviť aj ešte o niečo širšiu platformu pre nohy. Pre vyššie postavy by zároveň mohla byť aj o niečo dlhšia.
Riadidlá s displejom
Riadidlá patria medzi tie širšie a konkrétne majú 58 cm. Na ľavej strane máme brzdovú páku zadnej brzdy, ovládač svetiel s klaksónom a zapaľovaním na kľúč s displejom pre zobrazenie aktuálneho napätia batérie. Výrobca pribaľuje ku kolobežke dvojicu kľúčov.
Na pravej strane je zas brzdová páka prednej brzdy a menší displej. Ten zobrazuje viacero údajov ako je aktuálna rýchlosť, režim, prejdenú vzdialenosť a symbol batérie s grafickým zobrazením jej stavu pomocou desiatich dielikov.
Displej má celkom vkusný dizajn, no jeho viditeľnosť vonku je veľmi slabá. Na priamom slnku sme väčšinou na displeji nevideli vôbec nič.
A kde je ovládač plynu? Kolobežka Bogist M5 Pro má tzv. motorkový ovládač plynu, integrovaný v pravom gripe. Výkon teda regulujeme pootočením prvého gripu na riadidlách. Manipuluje sa s ním jednoducho a osobne sa nám takéto riešenie páči.
Brzdy a kolesá
Už na prvý pohľad zaujmú veľké 12-palcové kolesá, ktoré sú síce len o 2 palce väčšie v porovnaní s bežnými kolesami elektrických kolobežiek, no na pohľad vyzerajú výrazne väčšie. Ide o klasické kolesá s dušami.
Rozmer plášťov je 12,5 x 2.75 / 62 – 203 a sú skutočne veľmi pohodlné. Jazdiť na kolobežke s takto veľkými kolesami je citeľne iné v porovnaní s klasickými 10″.
Čo sa týka bŕzd, tie sú kotúčové, mechanické. Brzdové páky sa teda nestláčajú až tak ľahko ako je to v prípade hydraulických bŕzd, no ich používanie je bezproblémové.
Kotúče majú navyše veľmi zaujímavý dizajn, ktorý zaujme na prvý pohľad. Brzdové strmene však nepatria medzi tie najlepšie. Brzdia tak, že pri stlačení páky zatlačí brzdová platnička z jednej strany na kotúč, čím ho pritlačí k protiľahlej strane. Nejde tak o štandardné brzdy s dvojicou platničiek,
Čo sa týka ich účinnosti, tá je prekvapivo veľmi dobrá. Brzdy reagujú dobre a aj pri núdzovom brzdení, keď ti niekto vbehne do cesty ťa podržia.
Výkon a jazdné režimy
K dispozícii máme 3 jazdné režimy odstupňované podľa maximálnej rýchlosti, pričom najvyšší režim s číslom 3 má maximálku 40 km/h. Takúto rýchlosť sme dosiahli len málokedy, zväčša na veľmi dlhých rovinkách, prípadne pri jazde z mierneho kopca.
Kolobežka akceleruje od nuly, čiže nie je potrebné žiadne odrazenie sa nohou. Rozbeh je ale pomerne pomalý a celková akcelerácia nie je príliš silná. Kopce zvláda s nabitou batériou celkom dobre, no s klesajúcim napätím už výraznejšie spomaľuje v strmších kopcoch, takže občas sme jej museli aj pomôcť.
Odpruženie a osvetlenie
Bogist M5 Pro má vpredu odpruženú vidlicu s pomerne nízkym zdvihom. V kombinácii s veľkými kolesami je však jazda na tejto kolobežke veľmi pohodlná.
Predná vidlica však samozrejme občas klepe, najmä ak prejdeme vo vysokej rýchlosti cez nerovnosti. V tejto cenovej kategórii to ale robia všetky odpružené vidlice na elektrických kolobežkách.
Čo sa týka osvetlenia, vpredu nájdeme biele svetlo so štvoricou LED diód, ktoré svieti prekvapivo dobre. Vzadu je zas štandardné červené svetlo nad zadným blatníkom.
Batéria a dojazd
Elektrická kolobežka Bogist M5 Pro má 48 V, 11 Ah batériu. Výrobca pri takejto konfigurácii uvádza dojazd na jedno nabitie okolo 30 – 35 km. Z našich skúseností už vieme, že pri reálnych podmienkach môžeme očakávať výrazne nižší dojazd.
Ako vždy, aj tentokrát sme si dojazd overili počas jednej z našich jázd. Opäť sme jazdili po Košiciach a blízkom okolí a kolobežku sme nijak nešetrili. Používali sme ju vždy v najvyššom režime a jazdili sme najvyššou rýchlosťou, akú nám aktuálne podmienky umožnili.
Prejdenú vzdialenosť sme sledovali na displeji kolobežky, ale aj na smartfóne pomocou aplikácie Runkeeper, keďže GPS meria presnejšie než kolobežka. Podľa displeja na kolobežke sme prešli na jedno nabitie 28 km a podľa aplikácie Runkeeper 23.82 km.
Úprimne, ako sme už spomenuli aj vyššie, očakávali sme dojazd okolo 15 – 17 km, takže necelých 24 km je vcelku slušný dojazd na 11 Ah batériu.
Bogist M5 Pro: Záverečné zhodnotenie
Bogist M5 Pro je menej tradičná, elektrická kolobežka určená výhradne pre jazdu v sede. Zaujme tak pravdepodobne skôr staršie ročníky, no jazda na nej je celkom zábavná aj pre neskôr narodených. Vďaka 500 W motoru a 48 V batérii ponúka maximálnu rýchlosť až 40 km/h.
Potešia aj veľké kolesá, kotúčové brzdy vpredu aj vzadu a displej so zobrazením napätia batérie. Medzi negatíva radíme nie príliš pohodlné sedadlo na dlhšie trasy a hlavný displej so slabou viditeľnosťou vonku.
Ja zrobiłam na tej hulajnodze 36 km na jednym ładowaniu. A nie jestem filigranową osobą 😉
Bom Dia
Qual a Pressão ideal para os pneus para quem pesa 130Kg
Gostava que me desse essa resposta,
Eu tenho uma igual .
Obrigado