Otestovali sme silnú elektrickú kolobežku s celkovým výkonom až 6000 W, ANGWATT T1. Ide o veľmi podobný model ako DUOTTS D88, ktorú sme testovali minulý rok, prípadne aj ďalšie známe kolobežky ako Laotie Ti30 či BOYUEDA S3.
V recenzii sa pozrieme už tradične na kvalitu spracovania, jazdné vlastnosti, výkon a dojazd, no zameriame sa aj na to, v čom sa odlišuje od vyššie menovaných modelov a čo nové prináša.
Kde kúpiť ANGWATT T1?
Elektrickú kolobežku ANGWATT T1 nájdeš v ponuke nášho partnera Banggood, a to priamo v českom sklade. Vďaka tomu bude doručenie rýchle, už v priebehu piatich dní od odoslania. Rovnako sa tak nemusíš obávať žiadnych colných poplatkov navyše.
Ušetri ešte viac: Výslednú cenu si môžeš na Banggoode znížiť s použitím dvojice zliav naraz – kupónu, ktorý nájdeš v našom cenovom boxe nižšie a tiež špeciálnym 10 USD “allowance” kupónom. Získaš ho na tejto stránke.
Dôležité: Na objednávky z Banggood sa vzťahuje naša VIP podpora, ktorú získaš po stiahnutí nášho rozšírenia do prehliadača Chrome iba v počítači.
ANGWATT T1
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Technické špecifikácie
Model | ANGWATT T1 |
---|---|
Rozmery v rozloženom stave | 122 x 68 x 125 – 143 cm |
Rozmery v sklopenom stave | 122 x 68 x 48 cm |
Hmotnosť balenia | 51 kg |
Materiál | železo a zliatina hliníka |
Výkon | 2 x 3000 W (peak) |
Maximálna rýchlosť | 85 km/h |
Batéria | 60V 35 Ah lítiová |
Ovládače | 2 x 45 A |
Dojazd | 80 – 105 km |
Maximálna nosnosť | 200 kg |
Nabíjanie | 5-6 hodín |
Brzdy | DYISLAND hydraulické kotúčové |
Odpruženie | predné aj zadné |
Pneumatiky | 11" pneumatické s offroadovými plášťami |
Kvalita a obsah balenia
Elektrickú kolobežku ANGWATT T1 môžeš očakávať vo veľkej a ťažkej krabici. Rozmery balenia sú 131 x 26 x 50 cm s celkovou hmotnosťou 51 kg.
Kolobežka je v krabici sklopená s demontovanými riadidlami a niektorými ďalšími komponentmi. Chránia ju penové výstuže, ktorých je pomerne veľa, takže prišla absolútne nepoškodená.
Podobne ako tomu bolo aj pri DUOTTS D88, príslušenstvo s ďalšími komponentmi je uchytené o platformu pre nohy pomocou transparentnej fólie.
Konkrétne tu okrem kolobežky nájdeme dvojicu nabíjačiek, blatník, set náradia, displej, manuál, ovládač k LED osvetleniu podvozku a dokonca aj tlmič riadenia.
Balenie je tak vskutku bohaté. Vysoko oceňujeme, že výrobca pribaľuje už do základného balenia aj tlmič riadenia a dvojicu nabíjačiek pre rýchlejšie nabíjanie.
Montáž nie je úplne rýchla
Napriek tomu, že sa to na prvý pohľad nezdá, montáž kolobežky spolu so všetkými komponentmi, ktoré sú v balení nám zabrala pomerne veľa času. Po vybratí z krabice stačí vyklopiť riadidlá a začať s montážou riadidiel, uchytiť zadný blatník, displej a smerovky.
Znie to jednoducho, no celkovo potrebuješ utiahnuť pomerne veľa skrutiek, z ktorých nie všetky sú jednoducho prístupné, a tak to zaberie istý čas.
Najjednoduchšia je montáž riadidiel. Tu stačí vložiť predstavec s riadidlami na hlavnú vertikálnu tyč a utiahnuť dvojicu skrutiek. Na samotných riadidlách sú však uvoľnené takmer všetky skrutky, vďaka čomu si môžeme hneď prispôsobiť sklon brzdových pák, ovládača plynu či prepínača jednotlivých režimov.
Na rozdiel od ostatných podobných kolobežiek, ktoré sme spomenuli v úvode, dodáva výrobca k ANGWATT T1 aj veľký stredový displej, ktorý má svoje miesto na predstavci riadidiel. Po jeho uchytení netreba zabudnúť zapojiť kábel do prázdneho konektora. Takýto je tu iba jeden, takže sa nemôžeš pomýliť.
Ďalším príjemným bonusom je tlmič riadenia, ktorý sme tiež hneď namontovali na svoje miesto. Kolobežka už disponuje držiakmi, ku ktorým sa montuje, no jemne sme ich museli pootočiť, aby sme vedeli tlmič správne osadiť.
Pokračovali sme so zadným blatníkom a nakoniec sme na svoje miesta upevnili štvoricu smeroviek.
Dizajn, kvalita spracovania a vylepšenia
Na prvý pohľad je kolobežka úplne rovnaká ako ostatné podobné modely, ktoré už azda nemusíme ani menovať. Ak sa však na ANGWATT T1 pozrieme detailnejšie, všimneme si tu viaceré vylepšenia.
Novinka nemá sklápacie riadidlá, no pevné, zahnuté. Toto zlepšenie chválime, keďže sklápacie riadidlá sa stále uvoľňovali a nepríjemne hrkali počas jazdy.
Ďalším vylepšením je dvojica smeroviek aj vpredu, či ďalší, veľký displej v strede riadidiel. Zmenil sa aj blatník, ktorý vyzerá ako z batmobilu a krásne zakrýva celé zadné koleso, pretože je mimoriadne široký. Neprišli sme však o zadný šľapák na nohu ani úchyt na prenášanie.
Bonusom je LED osvetlenie na oboch bočných stranách podvozku s logom značky, ku ktorému je v balení aj ovládač. Pomocou neho si môžeme zvoliť rôzne farby podsvietenia či viacero efektov.
Čo sa týka použitých materiálov a kvality spracovania, konštrukcia je rovnako mohutná ako u podobných kolobežiek a je vyrobená zo železa a zliatiny hliníka. Celá kolobežka pôsobí už na pohľad masívne a kvalitne, čo sa odzrkadľuje aj na vysokej hmotnosti. Pozostáva však z mnohých dielov, všade vidíme samé skrutky a matice, čo sa nemusí každému páčiť.
Tie sa žiaľ počas testovania aj potvrdili a viacero skrutiek a matíc sa počas jazdy uvoľňuje, takže ich musíme doťahovať. Odporúčame siahnuť po lepidle na závity a všetky takéto skrutky zalepiť a použiť poistné matice s gumičkou všade tam, kde takéto nie sú.
Široké riadidlá s viacerými displejmi
Na rozdiel od podobných kolobežiek s rovnakou konštrukciu, ANGWATT T1 nemá sklápacie riadidlá. Naopak, sú pevné a nastaviteľné len výškovo v troch úrovniach – 96 / 104 / 112 cm od platformy, na ktorej stojíme.
Riadidlá majú šírku 73 cm a sú zakrivené s ergonomickými gripmi. Tie sa žiaľ na riadidlách pomerne ľahko pootočia, čo nie je najlepšie.
Na ľavej strane riadidiel nájdeme brzdovú páku zadnej brzdy spolu s kľúčovým vypínačom, prepínačom svetiel, smeroviek a ovládaním klaksónu. Je tu tiež malý displej, ktorý zobrazuje aktuálne napätie batérie.
Na pravej strane je brzdová páka prednej brzdy, volič režimom ECO / turbo, single / dual, spolu s displejom TF-100, v ktorom je integrovaná páčka pre ovládanie plynu.
Práve toto ovládanie sa nám osobne príliš nepáči. Navyše je umiestnené príliš blízko brzdovej páky, čo sťažuje používanie týchto páčiek v tesnej blízkosti. Keďže sú riadidlá zahnuté, nemáme tu takmer žiadny priestor na posunutie páčky plynu ďalej od brzdovej páky.
V strede riadidiel, na predstavci, sa nachádza v poradí už tretí, najväčší displej a vyzerá parádne. Zobrazuje aktuálnu rýchlosť, napätie batérie, stav smeroviek či svetiel a prejdenú vzdialenosť. Ide v podstate o duplicitné údaje, ktoré zobrazuje aj displej pri páčke plynu, no tento je výrazne väčší. Zvláštne je, že údaje na týchto displejoch sa úplne nezhodujú, aj keď odchýlky nie sú veľké.
Negatívom je, že ani jeden z týchto displejov nie je dobre čitateľný počas slnečného dňa. Nám by tento tretí veľký displej vôbec nechýbal, keďže je navyše umiestnený príliš blízko jazdca, takže výrobca nevybral najlepšiu polohu.
Nekompromisný výkon až 6000 W
Veľká a mohutná kolobežka si zaslúži vysoký výkon a inak tomu veru nie je. ANGWATT T1 má dva motory, z ktorých každý má maximálny výkon 3000 W, čo nám spolu dáva celkový výkon kolobežky až 6000 W v peaku.
Vďaka takémuto výkonu dosahuje maximálnu rýchlosť 85 km/h. Reálne sme až takúto rýchlosť nedosiahli. Na displeji kolobežky síce áno, no podľa GPS sme išli maximálne 79 km/h.
K dispozícii sú 3 rýchlostné režimy a módy dual / single (pohon jedným alebo dvoma motormi), a tiež voľby ECO a turbo. Vďaka týmto režimom vieme maximálnu rýchlosť a výkon celkom pekne regulovať.
Režim ECO zabezpečuje maximálnu rýchlosť 25 km/h, no nemyslíme si, že po vstupe do platnosti novej legislatívy by sme niekoho oklamali, že táto kolobežka ide len 25 km/h. Skôr nie.
V turbo režime si už užívame vysoký výkon a výrazne vyššiu rýchlosť. Veľký rozdiel je aj medzi režimami single a dual. Osobne sme z kolobežky chceli dostať maximum, a tak sme ju používali zväčša v režimoch turbo v kombinácii s duálnym pohonom oboch motorov. Z rýchlostných režimov sme si v meste vystačili aj s druhým stupňom, no mimo miest a dedín, prípadne v kopcoch sme už prepli do najvyššieho režimu.
Kolobežka ANGWATT T1 má nekompromisný výkon a v najvyššom režime s pohonom oboch kolies je to doslova monštrum na dvoch kolesách. Páči sa nám, že zrýchľuje plynulo, no napriek tomu cítime ten masívny nástup výkonu. Zrýchlenie je výborné, no keďže sme zväčša jazdili po cestách, pravdepodobne by sa nám viac zišli cestné pneumatiky.
Pohodlie počas jazdy a odpruženie
Ako sme už spomenuli, kolobežka sa predáva s terénnymi pneumatikami, no lepšie sa s ňou jazdí po cestách. Fyziku jednoducho neoklameš a s malými, 11″ kolesami to v teréne nikdy nebude ideálne. Poľné cesty ešte zvláda dobre, no na kamenistých cestách nás už dosť vytriasla.
Na cestách je však jazda veľmi pohodlná a problém nerobia ani výtlky či nerovnosti. O predné odpruženie sa stará masívna vidlica a vzadu nájdeme klasický pružinový tlmič. Pohodlie zvyšujú aj spomínané široké pneumatiky s rozmerom plášťov 100/65 – 6.5.
Celkovo sa nám na kolobežke jazdilo veľmi dobre, no často sa z viacerých miest ozýva nepríjemné vŕzganie či klepanie. Mierne hrkajú predné svetlá, občas vŕzga zadné pruženie a ako sme spomenuli, uvoľňujú sa skrutky. Najmä pri vysokej rýchlosti to nie je to, čo chceš pri jazde riešiť. D
okonca sa objavuje aj vôľa v sklápacom mechanizme, kde tiež odporúčame kontrolovať utiahnutie skrutiek. Azda najviac nám vadilo to, že riadidlá sa počas jazdy pomerne ľahko vychýlili zo stredovej polohy kvôli systémy výškového nastavenia, kde tyč vedúcu k riadidlám drží len rýchloupinák.
Tlmič riadenia, ktorý rieši tzv. wobbling
Už v úvode sme spomenuli, že výrobca pribaľuje aj tlmič riadenia, ktorý si väčšina majiteľov takýchto kolobežiek musí dokupovať zvlášť. Ak by si nevedel, tlmič rieši tzv. wobbling, čo je v podstate kmitanie a nestabilita riadidiel pri vyšších rýchlostiach.
Riadidlá sa od výroby totiž otáčajú veľmi jednoducho a majú široký rozsah otáčania. Tlmič spôsobí mierne tuhšie riadenie a obmedzí rozsah otáčania, no vo vysokých rýchlostiach utlmí wobbling.
Kolobežku sme skúšali s tlmičom aj bez neho a musíme uznať, že pri rýchlosti nad 60 km/h sme sa cítili oveľa istejšie s tlmičom. Pri vysokých rýchlostiach je kolobežka už náchylná na nechcené kmitanie riadidiel, a tak rozhodne odporúčame kvôli vlastnej bezpečnosti tento tlmič použiť.
Batéria, dojazd na jedno nabitie a nabíjanie
ANGWATT T1 disponuje 60 V / 35 Ah lítiovou batériou, ktorá je spolu s dvoma 45 A ovládačmi uložená v podvozku. Podľa výrobcu by mala postačovať na 80 – 105 km jazdy.
Rovnako ako aj v iných recenziách, aj tu sme si dojazd overili. Jazdili sme prevažne v okolí Košíc, kde sme sa nevyhli kopcovitému terénu. Náš redaktor má 76 kg a testovaciu jazdu sme uskutočnili počas teplého slnečného dňa za bezvetria.
Prvých 30 km sme takmer neustále išli rýchlosťou medzi 50 – 70 km/h, následne sme trochu spomalili v meste, potom sme znova zrýchlili na ďalších 15 – 20 km mimo mesta a na záver sme sa ešte vrátili do mesta.
Žiaľ, počas jazdy nám v smartfóne zamrzla aplikácia Runkeeper, pomocou ktorej sme merali dojazd. Hneď po návrate sme si však trasu naklikali v Google mapách, a tak môžeme s minimálnou odchýlkou uviesť, že sme prešli približne 62.5 km na jedno nabitie.
Displej kolobežky zobrazoval takmer o 12 km viac, čo je dosť výrazná odchýlka. Dodatočne sme si znova overili, že displej kolobežky zobrazuje až o 2 km viac na každých 10 km v porovnaní s GPS v smartfóne.
Brzdy a sklápací mechanizmus
Vo výbave kolobežky nájdeme aj hydraulické brzdy DYISLAND so 140 mm kotúčmi. Nebrzdia zle, no na takto silnú a ťažkú kolobežku by sa zišli lepšie brzdy s väčšími kotúčmi.
Aj takúto mohutnú kolobežku si vieme sklopiť po odistení poistných pák v sklápacom mechanizme za predným kolesom. Osobne si však nemyslíme, žeby sa v takomto stave prenášala jednoduchšie, no aspoň zaberie menej miesta pri uskladnení.
Osvetlenie a smerovky
O efektnom podsvietení na boku podvozku sme si už povedali, no poďme sa ešte pozrieť na tradičné osvetlenie. Vpredu máme typické okrúhle svetlá, ktoré síce svietia silno, no ich efektivita je slabšia a celkovo by sme tu uvítali už nejaké lepšie predné svetlo.
Zadné červené svetlo je na konci podvozku a kolobežka disponuje aj štvoricou smeroviek – dve sú vpredu a dve vzadu. Predné smerovky sú celkom dobre viditeľné, no zadné majú navyše fialový pásik, ktorý počas dňa kazí celkovú viditeľnosť. Stále si však nemyslíme, že takto nízko položené smerovky si vodiči okoloidúcich áut všimnú.
ANGWATT T1: Záverečné zhodnotenie
Elektrická kolobežka ANGWATT T1 zaujme najmä vysokým výkonom 6000 W v peaku a masívnou konštrukciou. Ide o podobný model ako Laotie Ti30, Boyueda S3 alebo DUOTTS D88, no výrobca si dal záležať na tom, aby priniesol niekoľko vylepšení.
Oproti spomínaným modelom tu nájdeme v balení aj tlmič riadenia a dvojicu nabíjačiek. Kolobežka dostala navyše veľký displej do stredu riadidiel, predné aj zadné smerovky, podsvietený podvozok s logom značky, pevné široké riadidlá a širší zadný blatník.
ANGWATT T1 rozhodne láka pozornosť okoloidúcich, prináša fantastický zážitok z jazdy a výborné zrýchlenie. Mohutná konštrukcia však má aj svoje negatíva. Pozostáva z viacerých dielov, množstva skrutiek či matíc.
Ak sme ťa recenziou presvedčili o kúpe tohto stroja, využi najvýhodnejšiu ponuku od predajcu Banggood.
ANGWATT T1
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.