Takto na konci leta ti ešte prinášame recenziu na elektrickú kolobežku ANGWATT CS1, ktorej hlavnou prednosťou je nižšia cena, robustná konštrukcia a pre mnohých viac než dostatočný výkon na úrovni 1000 W. Papierové špecifikácie vyzerajú veľmi sľubne, pozoruhodne znie aj dojazd na úrovni 85 km. Je všetko tak skvelé, ako sa za danú cenu zdá, aj v praxi? Toto je recenzia na ANGWATT CS1.
Kde kúpiť ANGWATT CS1?
Elektrickú kolobežku Angwatt CS1 nájdeš v ponuke nášho partnera Banggood.com. Pri kúpe môžeš využiť aj náš výhodný kupón, Allowance zľavu, a poteší aj rýchla doprava už do 5 dní, z českého skladu.
Ušetri ešte viac: Výslednú cenu si môžeš na Banggoode znížiť s použitím dvojice zliav naraz – kupónu, ktorý nájdeš v našom cenovom boxe nižšie a tiež špeciálnym 10 USD “allowance” kupónom. Získaš ho na tejto stránke.
Angwatt CS1
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Kvalita a obsah balenia
Krabica, v ktorej kolobežka dorazila, je veľmi veľká a ťažká. Preprava klasickým výťahom pre tri osoby možná bola, no sám to asi nezvládneš. Zavolaj si niekoho silného na pomoc. S asistenciou druhej osoby je prenos možný. Rozmery balenia sú 135 x 63 x 25 cm a jeho hmotnosť činí podľa slov výrobcu 34 kg. Krabica, ktorá nám však dorazila, má podľa štítku až 36 kg. Vo vnútri krabice nájdeš sklopenú kolobežku. Tá sa vyznačuje skladacím mechanizmom, ktoré ho poistka sa nachádza vpredu, nad predtým blatníkom. Je označená žltým varovaním. K dispozícii je aj háčik na zavesenie prednej riadiacej tyče pre jednoduchšie prenášanie.
Riadidlá budeš musieť dodatočne namontovať, výrobca ich pred zabalením odstránil za účelom šetrenia priestoru a na to, aby sa pri preprave nepoškodili. Ich montáž je však jednoduchá. Stačí, keď vložíš tyč s riadidlami na hlavnú vertikálnu tyč a následne len utiahneš potrebné skrutky. Odmontované bolo aj predné svetlo. Potrebné nástroje na montáž sú súčasťou balenia.
Kolobežka sa nachádza v polystyrénových výstužiach. Aj napriek ich prítomnosti sme si však na konštrukcii všimli drobné škrabance, ktoré mohli vzniknúť pri preprave alebo počas výroby / montáže. Na funkčnosť samozrejme nevplývajú.
Montáž kolobežky nám istý čas rozhodne zabrala. Veľmi dlho sme bádali, ako priskrutkovať predné svetlo, pretože príslušný závit na prednom blatníku nebol úplne prevŕtaný a museli sme to rýchlo vyriešiť pomocou vlastnej vŕtačky. Všetky komponenty nachádzajúce sa na riadidlách boli uvoľnené, avšak úmyselne, aby si si mohol prispôsobiť ich náklon tak, ako ti vyhovuje. Kolobežka váži 30 kg a vyznačuje sa nosnosťou až do 200 kg.
Konštrukcia, kvalita spracovania, dizajn a osvetlenie
Na prvý pohľad je ANGWATT CS1 veľmi dobre spracovanou, mohutnou kolobežkou. Je vyhotovená z hliníkovej zliatiny a nechýba viacero plastových prvkov pre zníženie hmotnosti a výrobných nákladov. Kolobežka unesie celkovo až 200 kg. Nižšia cena kolobežky sa prejavuje miernym vŕzganím konštrukcie a tlmičov pri nastupovaní na kolobežku alebo počas jazdy po hrboľatom teréne. Ide o tichý, praskavý zvuk, na ktorý si budeš musieť zvyknúť. Pocit z jazdy to však výrazným spôsobom nenarušuje. Kolobežka je inak pevná, odolná a robustná.
Vyzerá veľmi pekne, a to najmä po zapnutí svetiel. Osvetlené sú boky, zadná a predná strana. Svetlo vzadu slúži aj ako smerovkové / brzdové. Predné svetlo je celkom silné, no nie veľmi efektívne a ak chceš jazdiť na kolobežke v noci v úplnej tme, asi by sme si dokúpili nejaké lepšie svetlo a pripevnili ho na riadidlá. Výhrady máme aj k samotným smerovým svetlám – trochu pochybujeme, že si ich vodiči áut na spodnej strane v zadnej časti kolobežky vôbec všimnú. Sú veľmi malé a trochu nevýrazné. Aktivujú sa posuvným tlačidlom na ľavej strane riadidiel.
Tlačidlá na už spomenutom ovládacom prvku slúžia na zmenu “prevodov”, ktorých je päť a označujú výkonnostné stupne. Ďalej sa na ňom nachádza tlačidlo na aktiváciu svetiel, tlačidlo pre zvukový signál, ktorý je dosť hlasný a “Drive Transfer Switch” tlačidlo, ktoré slúži na aktiváciu režimu s dvoma motormi. Keďže ANGWATT CS1 má len jeden motor, tento ovládací prvok nerobí nič a jeho prítomnosť je zbytočná. Zabudnúť nesmieme ani na zapínacie tlačidlo. Pre aktiváciu kolobežky je potrebné ho stlačiť a priložiť NFC kartu k displeju. V balení ich dostaneš dve.
Registrácia niekedy prebehne ihneď, inokedy je potrebné s čipom po obrazovke pohybovať aj niekoľko sekúnd, aby sa podarilo kolobežku “naštartovať”. Keď je kolobežka aktívna, opätovným stlačením zapínacieho tlačidla ju nevypneš, akurát sa ti na displeji zobrazí celkový počet prejdených kilometrov namiesto počtu prejdených kilometrov od posledného štartu. Vypnúť ju musíš opätovným priložením karty k LCD panelu. V prípade, že necháš kolobežku dlho naštartovanú bez nejakej aktivity, vypne sa sama.
Výkon a jazdné vlastnosti
1000 W motor je pre mnohých viac než dosť. Ide o predný pohon, ktorý podľa slov výrobcu povoľuje maximálnu rýchlosť až 55 km/h. My sme kolobežku testovali v Poprade a okolí, takže nechýbal kopcovitý terén. Po rovinke model ANGWATT CS1 dosahoval avizovaných 47 – 55 km/h. Najvyššiu rýchlosť, 55 km/h, sa podarilo dosiahnuť pri jazde z kopca, inak očakávaj tých 45 – 50 km/h, v závislosti od úrovne nabitia batérie. Akcelerácia je pri najvyššom výkonnostnom stupni celkom svižná.
Bezdušové pneumatiky majú 11 palcov a hrubý dezén, ktorý ich predurčuje aj na použitie v teréne. Mierne stúpanie kolobežke nerobí problém, no strmé kopce zvláda len s asistenciou, odrážaním sa nohou. Veľmi strmý kopec nezvládne vôbec a vozidlo budeš musieť dotlačiť na vrchol. Štrkovitý terén taktiež dokáže byť pre kolobežku v určitých prípadoch náročný. Ak ide o rovinku, je to fajn, odpruženie je veľmi dobré a otrasy sú dostatočne zredukované, no aj mierne stúpanie na väčších kamienkoch dokáže spôsobiť pri výkone 1000 W problém a jazda bude markantne pomalšia. Po jemnejšom štrku ANGWATT CS1 prejde celkom pekne a plynulo.
Kolobežka je dobre ovládateľná, riadidlami je možné plynule meniť smer a miesto na státie je dostatočne dlhé aj široké. K dispozícii je zadná opierka na nohu. Brzdy sú trochu slabšie a ANGWATT CS1 má celkom dlhú brzdnú dráhu, najmä pokiaľ chceš brzdiť z vysokej rýchlosti.
Pre jazdu na tejto kolobežke sú potrebné dobré predvídacie schopnosti a musíš na prekážky reagovať včas, aby si stihol dobrzdiť. K dispozícii je samozrejme predná aj zadná brzda. Počas brzdenia sa rozsvieti zadné svetlo, ktoré zároveň plní funkciu klasického svietenia v noci a taktiež aj smerového svetla. Päť výkonnostných režimov mení mieru akcelerácie a taktiež maximálnu rýchlosť. Platí, že každý výkonnostný stupeň zvýši maximálnu rýchlosť o približne 10 km/h.
Dojazd a nabíjanie
ANGWATT CS1 neukazuje percentuálnu úroveň nabitia batérie, ale iba päť paličiek. My sme preto museli podľa viacerých jázd a nadobudnutých skúseností z testovania tohto modelu odhadovať, koľko percent sme zhruba minuli na danej trase. Dojazd kolobežky sme testovali na viacerých cestičkách. Našou najbežnejšou testovacou trasou bol cyklistický chodník Poprad – Svit.
Táto celkovo 17 km, pomerne rovinatá trasa (tam aj späť), predstavuje asi 40 m prevýšenie pri ceste do Svitu a následne 40 m klesanie pri ceste späť. Úmyselne sme nešli stále rýchlo, aby sme simulovali nenáročnú, mestskú jazdu, s priemernou rýchlosťou 25 km/h a občasnými zastávkami. Na konci výletu z plne nabitej batérie neubudla ani jedna palička. Odhadom sme spotrebovali 15 % batérie.
Okruh Poprad – Kvetnica, ktorý mal dĺžku 11,86 km a 100-metrové stúpanie, sme prešli priemernou rýchlosťou 21,3 km/h, pričom sa nám cestou dole podarilo dosiahnuť maximálnu rýchlosť na úrovni 53 km/h. Malá časť cesty bola štrkovitá, terén mal viacero prudších prevýšení. Z nabitia batérie sme opäť spotrebovali zhruba 15 %.
Na štarte jazdy po betónovom chodníku do Lopušnej doliny sme mali akumulátor nabitý doplna. Po 10 km trase s menším, zanedbateľným prevýšením, ubudla jedna palička. Celá trasa mala 228 m prevýšenie a do dvoch strmých kopcov sme kolobežku museli tlačiť, pretože ich nezdolala. Po prejdení celej, 25 km trasy, ubudla z ukazovateľa nabitia batérie druhá palička. Aj napriek tomu, že boli teoreticky k dispozícii ešte 3/5 energie, druhýkrát by sme túto trasu na jedno nabitie prejsť nemohli.
Keď je úroveň nabitia batérie pod 50 %, ukazovateľ nie je naďalej spoľahlivý a v prípade ciest s prevýšeniami očakávaj prudký pokles energie. Na ďalší deň sme tento úsek chceli prejsť opätovne. Po prvých 10 km ubudla jedna palička a keď nasledoval prvý strmí kopec, ubudla ďalšia. Akonáhle sme zastavili, ikonka opäť ukazovala 2/5 dostupnej kapacity. Rozhodli sme sa jazdu do Lopušnej doliny opätovne neabsolvovať, pretože sme sme sa obávali, či sa nám v polovici trasy kolobežka nevypne. Obavy boli oprávnené.
Počas ďalej jazdy do kopca a približne 5 km po rovinke nám displej namiesto aktuálnej rýchlosti už ukazoval hlášku “E5” a ukazovateľ batérie začal blikať. Hneď nám bolo jasné, že sa blíži koniec jazdy. Po 1,5 km jazdy od prvých známok vybitia sa kolobežka prepla do režimu korytnačky – rýchlosť bola obmedzená na 5 – 10 km/h. Ide o drobnú asistenciu, ktorá ti pomôže s tlačením kolobežky a mohli sme sa aj spustiť dolu kopcom a následne domov na sídlisko, kde sme kolobežku nabili. Niekde v polovici cyklistického chodníka sa kolobežka úplne vypla a dotlačili sme ju domov.
Náročné trasy, na ktorých budeš ANGWATT CS1 využívať na plný výkon, môžeš očakávať dojazd od 35 po 40 km. Po rovinke s nižšími rýchlosťami, napríklad pri mestskej jazde, je z našich skúseností reálnych 50 km. Do úvahy berieme pritom aj fakt, že pod polovicou kapacity sa zvykne kolobežka vybíjať o čosi rýchlejšie. Toto náhle nabíjanie je našťastie menej markantné pri rovinkách.
Počas nášho testovania bolo vždy slnečno a bezvetrie, prípadne slabšie pofukovalo a teplota sa počas daného obdobia pohybovala v rozmedzí 24 – 28 stupňov Celzia. Kolobežka je napájaná 48 V lítiovou batériou s kapacitou 21,3 Ah. Nabíjanie z nuly doplna trvá 10 hodín, čo je o 2 hodiny viac, ako výrobcom avizovaných 8. Nabíjačka má výstup 54,6 V / 2,5 A, čo nám po jednoduchej kalkulácii dáva výstupný výkon 136,5 W. Výrobca udáva, že maximálny výstup je 140 W. Nabíjací konektor je chránený gumenou krytkou. Tá sa často samovoľne otvára.
Displej
LCD displej nie je sklenený, ale plastový. Hneď po rozbalení boli na ňom škrabance, ktoré zhoršujú jeho viditeľnosť, ktorá je kvôli nízkemu jasu už samá o sebe zlá. Na priamom slnku je obrazovka takmer nečitateľná, no v tejto cenovej kategórii to neberieme príliš tragicky. Počas jazdy sa na displej zrejme aj tak pozerať veľmi nebudeš a ak ťa niečo zaujímať bude, tak asi len rýchlosť, ktorou ideš. Tá je zobrazovaná najväčšími segmentmi a pravdepodobne ju počas jazdy uvidíš.
Pre čítanie ďalších údajov, ktoré displej zobrazuje, asi budeš musieť zastaviť a cloniť si LCD rukou. Uvidíš sem ukazovateľ nabitia batérie (ikonka batérie s piatimi paličkami, napätie akumulátora, vybraný prevod (výkonnostný stupeň 1 – 5) a ďalšie signalizátory, ako napríklad ikonky zapnutých svetiel, smeroviek, prípadne chybové hlášky, ktorých popis nájdeš v používateľskej príručke (tá je mimochodom celá v angličtine).
Na záver spomenieme, že ukazovateľ prejdených kilometrov má na každých 10 km približne 1 – 1,5 km odchýlku, čo je celkom dosť. Pri testoch sme sa riadili údajmi nameranými smart hodinkami Apple Watch Ultra (režim bicyklovania).
ANGWATT CS1: Záverečné zhodnotenie
ANGWATT CS1 je kolobežka najmä pre tých, ktorí bývajú v oblasti s rovinatým okolím. Prevýšenia v meste kolobežka zvládne, no na dlhšie a náročnejšie trasy plné kopcov stvorená nie je. Jazda je veľmi pohodlná a vďačiť je možné skvelému odpruženiu, veľkým pneumatikám a celkovo robustnej konštrukcii, vďaka ktorej budeš mať počas jazdy aj veľa priestoru na státie. Dojazd je celkom slušný, aj keď je nižší, ako výrobcom avizovaný. No s tým sa dalo počítať.
Brzdy sú trochu slabšie, displej je vonku takmer nečitateľný a nepomáhajú tomu ani škrabance, ktoré sa na ňom rýchlo objavia. Konštrukcia pri nastupovaní alebo pri jazde po hrboľatejšom teréne trochu vŕzga. Výkon je na rovinke sám o sebe veľmi slušný a akcelerácia je vzhľadom na cenu svižná. Ak hľadáš kolobežku do mesta, na cyklák alebo aj na jazdu po štrku a nechceš za ňu minúť veľa peňazí, kúpa modelu ANGWATT CS1 rozhodne nebude zlým rozhodnutím. Jeho nevýhody kompenzuje cena a preto má naše odporúčanie.
Angwatt CS1
Ďalšie kupóny
Expresné doručenie z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručený expresne z lokálneho českého skladu. Dodanie z Česka väčšinou trvá 7-10 dní a doručuje kuriér. Pri dodaní už neplatíš žiadne poplatky navyše, žiadne clo ani DPH.
Sleduj web China Planet, prihlás sa na odber push notifikácií a určite sleduj našu Facebook stránku, skupinu Všetko z EÚ skladov a odoberaj náš Telegram, kde dennodenne pridávame najlepšie ponuky a kupóny z Číny.