Spoločnosť Amazfit ponúka vo svojich nových modeloch smartwatch aj integráciu služby populárneho hlasového asistenta Amazon Alexa. V dnešnom návode si predstavíme, ako si túto službu nastaviť aj v oficiálne nepodporovaných regiónoch vrátane Slovenska a Česka.
V redakcii sme službu Amazon Alexa otestovali na novom cenovo dostupnom fitness náramku Amazfit Band 5, ktorého recenziu pre teba už teraz pripravujeme.
Amazfit Band 5: Integrácia služby Amazon Alexa
Už prvotné informácie o integrácii služby hlasového asistenta Amazon Alexa do fitness náramku a hodiniek značky Amazfit nadchlo početné množstvo fanúšikov. O to väčším sklamaním bol fakt, že služba nie je podporovaná v našej a ani v susedných krajinách.
Partnerská značka spoločnosti Xiaomi, Amazfit, dokonca na svojom oficiálnom webe a aj priamo v mobilnej aplikácii Zepp zverejnila zoznam krajín s oficiálnou podorou služby Alexa. Menovite ide o USA, Veľkú Britániu, Írsko, Kanadu, Nemecko, Rakúsko, Austráliu, Indiu, Japonsko, Nový Zéland, Francúzko, Taliansko, Španielsko, Mexiko a Brazíliu.
V ostatných krajinách si sa žiaľ musel zaobísť bez tejto funkcie, no teraz prichádza alternatívne riešenie ako službu aktivovať. Návod ti pritom poskytne priamo aplikácia Zepp. Navedie ťa, ako máš v nastaveniach svojho smartfónu zmeniť región a aktivovať si účet.
Jednoduchý postup zvládne naozaj každý
Postup je skutočne jednoduchý. Po tom, čo v aplikácii Zepp uvidíš neaktívnu službu Alexa, je potrebné prejsť do nastavení tvojho smartfónu. V časti Jazyk a Región je potrebné zmeniť hodnoty na krajinu, v ktorej je služba oficiálne podporovaná. My sme zvolili konkrétne anglický jazyk a región USA.
Po tomto nastavení sa ti telefón aktualizuje do iného regiónu. Je možné, že niektoré aplikácie sa dokonca budú chcieť aktualizovať na nový región, túto skutočnosť však môžeš ignorovať. Ak už máš nastavený nový región, prejdi späť do aplikácie Zepp a časti Add accounts.
V tejto časti si si predtým našiel informáciu o neaktívnej službe Alexa. Teraz tu však nájdeš odkaz pre prihlásenie. Po presmerovaní na Amazon stránku sa prihlásiš so svojim účtom, ktorý používaš napríklad aj pre reproduktory Alexa a túto voľbu schváliš.
Následne máš službu Amazon Alexa aktívnu už aj na náramku alebo hodinkách Amazfit. Je dôležité si tiež nastaviť skratku pre spustenie asistenta na náramku alebo na hodinkách. My sme zvolili umiestnenie pri jednoduchom potiahnutí doľava z domácej obrazovky.
Asistent Amazon Alexa funguje veľmi podobne ako v prípade populárnych reproduktorov, odpovede na otázky ti však (v prípade nášho náramku) odpovedá textom. Vyskúšali sme si predpoveď počasia, nastavenie alarmu, pripomienky, ale aj ovládanie inteligentného osvetlenia. Služba funguje rýchlo a spoľahlivo, podobne ako známe reproduktory Alexa.
Páči sa ti návod určený pre inteligentné hodinky značky Amazfit? Prijal by si viac takýchto návodov na našom webe? Svoje postrehy a názory nám môžeš pokojne napísať nižšie do diskusie pod článkom. Sleduj náš Facebook a portál China Planet a dozvieš sa viac informácií.
Urobila som vsetko co bolo potrebne..nejde mi aj tak
Rozbalené nové Mi Watch nepíší, že v regionu Alexa nefunguje ale normálně ji spouští. Ovšem spustí ji a já se s ní stejně nedomluvím :-O (může být mnou). Píše po dlouhém poslechu i tipy jaké věty mám zkusit říct. Nezměnilo se něco s Alexou a regionu? Nemohu o tom nic najít.
koupil jsem GTS 3,NASTAVIL JSEM VŠECHNY REGIONY A JAZYKY,ALE BOHUŽEL NIC Z TOHO NEFUNGUJE, ALEXA ZŮSTÁVÁ NEDOSTUPNÁ
V nastavení telefonu jsem nic neměnil. Odhlásil jsem se ze Zeppu, vytvořil nový účet v Zeppu a při registraci nastavil region na jednu z podporovaných zemí ( později již v Zeppu nelze změnit. Museli byste registrovat nový účet!) Aplikace může zůstat také v češtině. Dále jsem spároval hodinky (GTR2) a v Zeppu jsem se již bez problémů přihlásil k mému účtu Alexa. V hodinkách se objevilo tlačítko Alexi a vše již funguje. U mých hodinek (GTR2) je možné ovládat i funkce hodinek hlasem “offline příkazy”, ale hodinky již musí být nastavené na angličtinu.