Nie tak dávno sme ti priniesli recenziu na prvú elektrickú kolobežku od značky HIMO, model L2. Výrobca tentokrát vydal vynovenú verziu pod označením HIMO L2 Max. Napriek prívlastku Max však nejde o väčšiu kolobežku.
V našej krátkej recenzii sa dozvieš, aký je rozdiel medzi staršou a novou verziou kolobežky, ako sa nám jazdilo počas zimy, aký má dojazd na jedno nabitie a omnoho viac.
Výborná cena, už len biela farba
Elektrická kolobežka HIMO L2 Max je zaradená v ponuke nášho medzinárodného partnera Geekbuying. Vďaka našej spolupráci s týmto obchodom ti prinášame aj zľavový kupón pre získanie ešte lepšej ceny. Poteší doručenie z európskeho skladu, takže na kolobežku nebudeš dlho čakať a na sezónu sa môžeš pripraviť včas.
Elektrokolobežka mala ešte pred dvoma mesiacmi bežnú cenu cez 400 €, teraz padá na výborných 289,99 €.
Technické parametre
Model
L2 Max
Farba
biela / čierna
Maximálna rýchlosť
25 km/h
Materiál
zliatina hliníka
Výkon motora
350 W
Batéria
10.4 Ah 36 V
Veľkosť kolies
10"
Maximálne zaťaženie
100 kg
Doba nabíjania
5 – 6 hodín
Rozmery
1180 x 495 x 1200 mm
Hmotnosť
18.7 kg
Ak si porovnáš tieto parametre so špecifikáciami predchádzajúcej verzie HIMO L2, nenájdeš žiadny rozdiel. V čom je teda nový model s označením Max lepší? Vydal výrobca totožnú kolobežku s novým označením?
Na prvý pohľad sme tiež ostali prekvapení a žiadny rozdiel sme nevedeli nájsť. Po rozbalení a testovacej jazde sme si ale rozdiel všimli. Čítaj ďalej a dozvieš sa, čo sa zmenilo.
Obsah balenia sa nezmenil
Balenie kolobežky je úplne rovnaké ako pri modeli HIMO L2. Dokonca sa nezmenilo ani modelové označenie na krabici. Jediným rozdielom je nápis HIMO L2 Max na bočnej strane, spolu s nálepkou o európskej SGS certifikácii. Práve táto certifikácia je jedným z dvoch rozdielov medzi starou a novou verziou.
Kolobežka HIMO L2 Max je tak oficiálne certifikovaná pre Európu, na rozdiel od staršieho modelu. V balení sa však nezmenilo nič. Kolobežka je v krabici uložená v zloženom stave s odpojenými riadidlami a predným svetlom. Z každej strany ju chránia kartónové výstuhy a celá kolobežka je ešte zabalená v silonovej fólii.
Pred prvým použitím je potrebné uchytiť riadidlá štvoricou skrutiek. Imbusový kľúč aj skrutky sa nachádzajú v malom sáčku pri návode na použitie. Malým bonusom je kompaktná ručná pumpa. Pre rýchlejšie dofúkanie kolies odporúčame radšej použiť elektrický kompresor, keďže pneumatiky boli výrazne podhustené.
Vylepšené sklápanie
Druhým rozdielom, ktorý sme spozorovali až počas skladania kolobežky je vylepšený sklápací mechanizmus. V ňom pribudla jedna poistka v podobe kovového kolíku. Ten sa jednoducho manuálne ovláda pomocou malej gule v prednej časti. Pri sklápaní alebo rozkladaní kolobežky je potrebné tento kolík vytiahnuť smerom nahor, inak bude kĺb riadiacej tyče zaistený a ty s ním nepohneš.
Tento dodatočný bezpečnostný prvok chválime. Pri testovaní staršej verzie kolobežky sa nám totiž stalo, že sme páku sklápacieho mechanizmu nezaistili dostatočne a počas jazdy sa nám riadidlá v kĺbe uvoľnili. S týmto kolíkom, ktorý zapadne do stredu kĺbu sa to stať nemôže.
Celkovo máme pocit, že spomínaný kĺb drží aj vďaka kolíku pevnejšie. Ani po niekoľkých jazdách sa neobjavila žiadna nechcená vôľa v kĺbe sklápacieho mechanizmu. Pri staršej kolobebežke sme po niekoľkých jazdách pociťovali vôľu v sklápacom mechanizme. Preto sme občas museli dotiahnuť jednotlivé skrutky v kĺbe sklápania.
Výkon a pohodlie jazdy
Elektrická kolobežka HIMO L2 Max dostala rovnaký motor s výkonom 350 W, vďaka ktorému je maximálna rýchlosť nastavená na 25 km/h. Dostupné sú 3 režimy, odstupňované podľa maximálnej rýchlosti – 5 / 18 / 25 km/h.
Kolobežka nie je odpružená, no vďaka širokým a veľkým, 10″ pneumatikám je jazda veľmi pohodlná. Ich rozmer je 255 x 70. Keďže vlastníme aj obľúbenú elektrickú kolobežku Xiaomi Mi Scooter Pro, ktorú používame ako náš “daily driver”, musíme uznať, že HIMO L2 Max je výrazne pohodlnejšia a oveľa lepšie tlmí nárazy a nerovnosti.
Dojazd na jedno nabitie
Mnohých určite zaujíma najmä dojazd na jedno nabitie. Kolobežka HIMO L2 Max dostala 36 V 10.4 Ah batériu, ktorá pozostáva zo 40 článkov typu 18650. Výrobca udáva dojazd na jedno nabitie 35 km, no netreba zabudnúť na poznámku pod čiarou, ktorá informuje o podmienkach, za akých výrobca meral dojazd. V tomto prípade išlo o meranie pri konštantnej rýchlosti 15 km/h v eko móde pri záťazi 75 kg a vonkajšej teplote 25 °C.
My sme kolobežku testovali s váhou približne 80 kg v najsilnejšom režime pri vonkajšej teplote 4 °C. Ani zďaleka tak nejde o ideálne podmienky, najmä čo sa týka vonkajšej teploty. Pri nízkej teplote totiž výrazne rýchlejšie klesá kapacita batérie.
Jazdili sme v uliciach Košíc až takmer do úplného vybitia a prešli sme 22.41 km. Vzdialenosť sme testovali pomocou aplikácie Runkeeper v smartfóne, keďže displej kolobežky nezobrazuje prejdenú vzdialenosť. Pre porovnanie, so starším modelom HIMO L2 sme prešli 29 km, no kolobežku sme testovali počas leta pri úplne iných vonkajších teplotách.
Konštrukcia a bezpečnosť
Už pri staršom modeli sme chválili veľkosť a pevnosť samotnej konštrukcie kolobežky. Tá sa našťastie nezmenila a aj v tomto prípade ide o mohutnú a pevnú kolobežku s kovovou konštrukciou. Poteší dostatok priestoru pre nohy, a tiež vyššie umiestnenie riadidiel, čím sa kolobežka výborne hodí aj pre vyššie postavy.
Čo sa týka bezpečnosti, máme tu znova dvojicu bŕzd. Ľavá páka ovláda zadnú kotúčovú brzdu, ktorej pomáha aj elektronické brzdenie motorom. Ak chceš využiť len elektrickú brzdu, na tento účel slúži páka na pravej strane riadidiel. Táto brzda je však veľmi slabá, a preto sme ju takmer nepoužívali. Kotúčová mechanická brzda by mohla byť tiež účinnejšia, no postačuje.
Kolobežke nechýbajú ani bočné, oranžové odrazky a aktívne predné a zadné osvetlenie. Predné svetlo je dosť malé, no keďže ide o kolobežku určenú do mesta, ide skôr o to, aby si bol viditeľný pre ostatných účastníkov premávky. Tento účel svetlo spĺňa. Ak by si ale chcel jazdiť v úplnej tme bez pouličného osvetlenia, odporúčame dokúpiť externé svetlo s vyšším výkonom.
Displej a nedoriešené káble
Displej v strednej časti riadidiel je pomerne veľký a prehľadný. Zobrazuje však len aktuálnu rýchlosť, stav batérie v podobe štyroch dielikov a aktuálny režim. Škoda, že výrobca nevylepšil displej v podobe viacerých údajov, ktoré bežne zobrazujú iné kolobežky. Uvítali by sme najmä prejdenú vzdialenosť a stav batérie v percentách.
Napriek tomu, že ide o nový model, značka HIMO nezakryla káble, ktoré vedú z tyče riadidiel smerom k baterke po vonkajšej strane v spodnej časti, hneď za predným kolesom. Káble síce nadmerne nevytŕčajú do priestoru, no aj tak by sme boli radšej ak by boli zakryté alebo vedené vo vnútri konštrukcie. Malé detaily sa tak stále dajú vylepšovať.
HIMO L2 MAX: Záverečné zhodnotenie
Nový model elektrickej kolobežky od značky HIMO, ktorý nesie označenie Max neprináša veľa vylepšení. Konkrétne ide len o 2 rozdiely – európsku certifikáciu a vylepšený kĺb sklápacieho mechanizmu, v ktorom pribudol bezpečnostný kolík, ktorý zvyšuje celkovú pevnosť tohto prvku.
Ak vlastníš starší model, dôvodov na prechod k novej verzii je žalostne málo a úprimne sme prekvapení, že výrobca vydal novú verziu, ktorá sa takmer nelíši od tej starej. Od prívlastku Max v názve modelu sme totiž očakávali niečo väčšie, či už batériu, výkonnejší motor alebo väčšie kolesá. Nič z toho tu však nenájdeme.
Ak ale uvažuješ o kúpe mestskej elektrickej kolobežky, HIMO L2 Max môže byť veľmi zaujímavou voľbou. Výkon 350 W do mesta úplne postačuje a vďaka 10″ širokým kolesám prejdeš pohodlne aj cez rozbité cesty a chodníky. Poteší aj kvalitná kovová konštrukcia, vhodná aj pre vyššie postavy a dobrý dojazd na jedno nabitie.